ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Og til opplysning til dere alle, jeg fikk ny CPU :smile: :smile: :smile: :smile: Så det nytter og klage som forbruker på sprø core på CPUen... Det var egentlig derfår jeg skrev denne posten fordi på en CPU jeg monterte sprakk coren på CPUen... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 !!! SJEKK DETTE ALLE SOM IKKE TROR MEG !!! _________________________________________ TEXTEN UNDER ER HENTET FRA PSDATA SINE SIDER UNDER PROSESSORER !!!! sjekk å link !!! http://www.amd.com/products/cpg/athlon/index.html Prosessor Socket-A Disse 2 prosessorene er basert på 0.18 mikrons produksjonsprosessen, samme som FCPGA. Hovedforskjellen på disse er at T-bird har en større L2 cache. Duron skal konkurrere med Intel Celeron mens T-bird er lagt opp mot Intel PIII typene. Socket A systemet vil gi deg raskere tilgang til resten av systemet enn Socket 7 gjorde. NB! HUSK VIFTE!! Krever Socket-A Hovedkort. OBS!!! Den nye XP prosessoren krever hovedkort med 266FSB og oppdatert bios,feks MSI K7T266PRO2/TURBO2. VIKTIG !!! Socket-A prosessorene er særdeles ømfintlige ved montering,og er lette å skade. Les derfor monteringsbeskrivelsen grundig før du monterer prosessoren. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 SJEKK å DENNE LINKEN TIL ITBUTIKKEN DER DET OGSÅ ADDVARES MOT SPRØ CORE !!! http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=47&land=47 Bemærk venligst! Ved AMD prosessorer er det viktig, å sjekke kjernen på prosessoren, INNEN den installeres, fordi det gies ikke garanti på AMD prosessorer, hvor kjernen er skadet. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 MERE TEXT OM DEN SPRØ COREN PÅ AMD CPUer Hentet fra IT butikken Info: Våres reparasjons avdeling kan konstatere at Processor av merke AMD har hatt en reparasjons prosent på 6,77%. Trykk på den lille "i" ved produktet for å se om det produktet du ønsker kanskje har stor reparasjons prosent. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 NY TEXT HENTET FRA http://www.databutikken.com/no/ Att tänka på 1. Observera att processorer är känsliga för tryck/friktion, så var mycket försiktig när Du monterar processorkylare/processorfläkt. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Og slik kan jeg henvis til den ene databutikken etter den andre der de advarer mot den sprø coren , og att man må være veldig forsiktig .... så jeg har nok litt rett når det gjelder AMD cpuer :smile: Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 slakk festet. ikke tenkt på det enda? Kjøpte en 486 DX2 100 med KJØLERIBBE! i 1994-1995 (husker ikke) vanvittig bra da. fungerer fint den dag i dag. (brukes til skrivemaskin) _________ veldig jalla Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Quote: On 2001-12-03 13:06, ZAN skrev:Og slik kan jeg henvis til den ene databutikken etter den andre der de advarer mot den sprø coren , og att man må være veldig forsiktig ....så jeg har nok litt rett når det gjelder AMD cpuer :smile: Helvete så du maser ZAN, ikke vondt ment men har virkelig ikke så stor interesse av de tusen inleggene - 5 inlegg med forskjellige vinklinger på samme saken du skriver. Jævli irriterende. Skriv nå heller ferdig istedet for å øddelegge hele "siste 10" meldingene på hovedsiden kun fordi at du går inn for å "få en sånn flamme". Sku faen vært kicket for pyromani Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Socratex^ .. Nei å slakke festet på CPUkjøler har aldri falt meg inn da jeg aldri har hatt dette problemet... Går det ann da ? Desuten har ikke de 2 CPUene som det løsnet noen ørsmå deler av coren tatt noen skade av det :smile: da det kun var ørlite som løsnet på den ene siden av CPUcore/kjerne (på samme side som festet til kjøleren) Desuten skjedde den alvorlige skaden på core med en Taisol CGI 760, og jeg må inrømme jeg har aldri sjekket kjøleren om det går ann og justere/slakke den... Men som tidl nevnt har jeg hatt 2 kjølere, en Coolermaster (ett eller annet) og en "ukjent merke" Og både Taisolen og Coolmasteren har gjort skade :sad: (Det var taisolen som gjorde den værste skaden. ødela CPU:( Men men som tidl nevnt ,fikk jeg ny cPU på garantien :smile: Skal sjekke dette du sier med "slakking" på Taisolen Kanske det går ann og slakke den litt :smile: Så slepper jeg og leve med nervene på høykant hver gang jeg innstalerer en CPU.... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 hehehehe normal joda sant nok ... Ble litt overivrig/manisk i mine poster ... Me like flames .... :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 men men ... that me :smile: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Det jeg vil vite, er hvor mange ganger har du posta i denne posten ZAN? 430? dette har bar evært en stor fadese for å få høyere postcount :wink: Anyway, I see yer point lad. :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Telle telle .... ååå jeg har fått flammesymbol på min post ... se det brenner ... heeheheheheeheh Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 æda næda jeg har nå flamme på min post :smile: det har ikke dere ..... :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 *ZAN* zan du tar litt for hart i når du skriver!!! amd kjernen er er sprø men ikke så sprø som du skal ha det til!! det er et minus med AMD, men det gjør ikke noe! NPS= nordlands psykiatriske sykehus :razz: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: ... men det gjør ikke noe! Jeg har knekt 3 athlon'er ... fortell de jeg ødela prosessoren for at det ikke gjøre noe. Jeg monterte de, for som de selv sa "ødela jeg den hadde hvertfall de gjordt det..." (newbier vel og merke) men likevel er det IRRITERNDE. Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 *dollar* 3 stk. hvordan klarer du det? jeg vet om ca 15 stk som har byggd AMD maskiner de har ikke knust kjernen! jeg kan inrømme at jeg har knust litt av min kjerne, men det er men skyld!! jag har en globalwin vifte. Lenke til kommentar
Rahaan Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Virker ikke som om du har drivi med data i 20 år... du oppfører deg som 12 år i hvert fall : Og første gangen jeg satte på vifte på en amd cpu var for noen måender siden, og jeg har satt på en ny en for et par uker sida... og jeg veit at det ikke var noen skader på den. : [ Denne Melding var redigert av: XercuZ på 2001-12-05 00:17 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå