ZAN Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Det med den sprø coren er en jævla negativ ting med AMD`s cpuer..og enda værre er det att de ikke tar ansvar for det jeg kaller produkjonsfeil (sprø core) (det er vanskelig og få byttet en cpu på webbshoppen med sprukket core :sad: Dette begrunner jeg med att jeg personlig har hatt 3 forskjelige cpukjølere til socket a og enda jeg har lest både opp og ned alle innstalasjonsmanualer så er det vanskelig og ikke la være og skade coren på en AMD cpu når man monterer på cpukjøler uansett hvilken merke man har :sad: dette vet alle som har montert en del AMD cpuer... har selv montert 8-10 stk og 3 av disse har fått små skader (bare 1 ble ødelagt)virket ikke etterpå :sad: Så att AMD selger disse cpuene billig er vel en overdrivelse... man tar jo en stor sjanse når man kjøper seg AMDcpu... da man risikerer og skade coren slik att cpu ikke virker, og risikerer dermed og ikke få erstating får cpuen :sad: PS: Jeg har holdt på med montering av PC-er siden 1995 og er ingen nybegynner i faget så det holder ikke og argumentere mot dette med att jeg er uforsiktig :sad: AMD er no billig og sprø Herk ... Sånn er det bare.... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Så er det noen ac "nerdegutta" som tør innrømme att dette er sant...(med AMDcore) eller skal alle være "spesialister" og dermed ikke tørr inrømme att de har herpa coren til AMDen sin... Ja får da er men jo ikke spesialist :smile: eller ? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg har herpa 3 tbirder... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Og ikke kom og si jeg er INTEL "fan" (cpufan) :smile: får jeg har nemlig AMD selv ... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 du er sikkert ikke uforsiktig, men jeg vil bare si at jeg har montert 5 amd cpuer og tatt av og på viften mange ganger på alle, jeg har aldri fått noen skader eller lignende på noen av de. Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg har montert 4-5 AMD cpu'er m.vifte osv. ingen av de er blitt ødelagt. tviler vel litt på dine kunnskaper :smile: eller så er du bare vanvittig uheldig med valg av CPU, og de du har fått av leverandøren. Men, hvis jeg kunne ha fått en PC, uansett pris, selfølgelig ville jag valgt Intel P4 med Northwood kjerne! bråker mindre og er mer stabil. Hvilke AMD cpuer er det du har dasset da? Athlon-C, Athlon XP, Duron eller K6-2/3? ______________ AMD power Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 er du nå sikker på det ... har du sjekket kantene på alle de cpuene du nevner.. du skjønner som regel så funker cpuen forde om litt av coren løsner på kanten ... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Som jeg nenvte i mitt første innlegg så er bare en av de 8-10 stykkene jeg har montert blitt ødelagt.. men 3 stk har fått små coreskader :sad: me nde virker da fint forde :smile: men vis dere skrythalser hadde giddet og sjekke nøye med lupe/nøye på disse montasjene deres så hadde dere og sett att litt av coren var borte :sad: det har nemlig jeg... jeg har hatt en grundig studie att dette bare får og sjekk kvaliteten på AMD,da jeg også driver og monterer maskiner for andre og er det dere vil definere som en erfaren innen data så AMD er fortsatt no herk med sprø core slik er det bare ... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 sjekk spesielt den ytteste kanten på cpu der feste til cpukjøler .så vil det i ca 10-30 % av alle monerte amd cpuer være ørsmå coreskader... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 sjekk spesielt den ytteste kanten på cpu, der feste til cpukjøler er .så vil det i ca 10-30 % av alle monerte amd cpuer være ørsmå coreskader... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 RETTELSE !! sjekk spesielt den ytteste kanten på cpu, der feste til cpukjøler er .så vil det i ca 10-30 % av alle monerte amd cpuer være ørsmå coreskader... thats a fact i følge seriøse undersøkelser ... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Så det er ikke prat om att AMD cpuer blir ødlagt av att ørsmå deler av coren løsner... som regel så funker de utmerket forde :smile: men blir coren nok skadet så kan man risikere att cpu/PC blir ustabil og lite overklokkingsvennlig... man risikerer også høyere temp på cpu... eller er det ingen som hae merket att AMD cpuer har lett for og bli varmere og varmere etter vært som uker/mnd går ? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 12:35, ZAN skrev:RETTELSE !!sjekk spesielt den ytteste kanten på cpu, der feste til cpukjøler er .så vil det i ca 10-30 % av alle monerte amd cpuer være ørsmå coreskader... thats a fact i følge seriøse undersøkelser ... Coren på cpuen er jo ikke akkurat der festet til cpukjøleren er da.... Coren er den firkanten midt på cpuen som kjøleren hviler på. Og som sagt av andre her så tviler jeg også litt på kunnskapene dine, jeg har selv montert 10-12 (om ikke fler) AMD cpuer UTEN en eneste skade.... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Så man kan jo stille seg spørsmålet da hvorfor ikke de STORE leverandører av komplette maskiner ikke vil ha AMD i sine maskiner... tror nemlig ikke det bare har med Intels "monopol" og gjøre ... desuten var pratet jeg en gang med en spesialist som sa til meg ... kjøp AMD du ,billig e det jo,men pris deg lykkelig vis alt funker ... og denne spesialisten er født med data :smile: han har holdt på med maskinvare i 20 år :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Yoshy vis du ikke skjønte hva jeg mente med den foklaringen så er du komplett idiot :sad: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 på samme side ..på ytterkanten.... der hvor man fester cpukjøler ..din TOSK.. for det er det du er :sad: Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 vist du mener vi må bruke forstørrelsesgalss for å se skadene, så vil jeg ikke akkurat kalle det en skade. heller mer en veldig liten ripe eller noe, det kan også ha kommet fra leverandøren. jeg tror heller ikke på at intel sine kjenrner en helt perfekte. ZAN: å kalle folk en komplett idiot fordi de misforstår din forklaring sier mer om deg enn om personen som misforsto... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 du må som sagt være komplett idiot Yoshy som ikke tror jeg vet forskell mellom coren og vifta ,,, jeg siterer.... sjekk spesielt den ytteste kanten på cpu, der feste til cpukjøler er .så vil det i ca 10-30 % av alle monerte amd cpuer være ørsmå coreskader... thats a fact i følge seriøse undersøkelser ... ____________________________________________________ sitat: ytterste kanten på cpu... forklaring: da pratet jeg selfølgelig om core... da det er topicen på dette innlegget.. sitat: der feste til cpukjøler er forklaring: att coren er skadet på den siden som cpukjølerne er på ,da det er der man trykker får og feste den overnevnte kjøleren... så Yoshy ikke kverruler og gjør deg selv til latter... jeg er 38 år og har holdt på med data i 20 av disse årene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå