Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe hovedkort,cpu,ram og skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort, cpu, ram og skjermkort.

Jeg lurer på om dette er et bra oppsett?

Hovedkort:?

Cpu: AMD Athlon 64 3500+ (Venice) eller AMD Athlon 64 3500+

Ram: ?

Skjermkort: Point Of View GeForce 6600 GT 128 MB PCIe

Jeg lurer også på hva som er best av ''Winchester'' og "Venice"?

Dette hovedkortet virker også bra også er det billigere, men hvordan er det i forhold til de andre? Jeg har ikke bruk for trådløst nett så det spiller ingen rolle.

Jeg skal oppgradere pc'en min og hiver inn det viktigste først. Jeg har CD og DVD-Rom og harddisk og lydkort så det trenger jeg ikke.

Bare kom med kommentarer på ting.

Mvh Jonas

Edit: Legger up de tingene jeg vil ha.

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Det er kun Intel som støtter DDR2 ram, så du må nok skifte til DDR. Oppsettet du har der er jo ikke spesiellt bra, så om du har et budsjett, så kan jeg kanskje sette opp noe bedre til samme pris :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hovedsaklig er skjermkortet svakt, tildels CPU også. Gi meg 5 min, så skal jeg lage et oppsett til deg :)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Her har jeg satt opp et oppsett med langt bedre ytelse en det du først foreslo til under 5 laken :) Her får du OCZ minne av høy kvalitet, et helt kurrant Hovedkort med mulighet for sli, AMD 3700+ cpu, og et skjermkort som takler de fleste av dagens spill i motsetning til x700. Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Jeg spiller som sagt bare wow. Det er ikke ekstrem ytelse jeg er ute etter. Sli har jeg ikke bruk for men det spiller ingen rolle om det er mulighet for det eller ikke.

Pris er veldig viktig for meg. Den andre pc'en kunne jeg få for 4700 på komplett, den du satte opp få jeg får 5200 på netshop.

Dessuten vil jeg heller ha en 1024 ram brikke så jeg kan kjøpe til enda en senere.

Men jeg skal tenke på det.

En ting, er Nvidia skjermkortet bedre en Ati kortet enda det koster 100 mer(ca)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

nvidia kortet er bedre ja. Litt teit av deg å si at " jeg spiller kun wow, så ytelse har ikke noe å si" du bruker jo garantert pcn din til andre ting også, + at det kommer nye spill og nye programmer du sikkert vil bruke, og da er det en fordal med litt bra specs. Tro meg; de 500 kronene ekstra er DEFINITIVT verdt det.

Lenke til kommentar

Er dette hovedkortet noe bra? Det er jo bare kjempefint også kan jeg ha mange neonlys og sånne vifter og greier :love: , neida. Jeg tror jeg har hørt at det overclocker bedre(?), er det sant? Jeg tror den OCZ ramen clocker bra også, men jeg vet ikkke hvordan Asus kortet er, selv om broren min har det.

Er det ikke bedre å ha to 1024 brikker i stedet for fire 512 brikker?

Tusen takkk for svarene!

Lenke til kommentar

Du kan også gå for noe sånt:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=22133

Her har jeg gått ned i pris på hovedkortet og gått opp i pris på skjermkortet.

Hovedkortet er faktisk ganske bra for å være så billig. Det er et dual kort så du kan bruke både PCIex og AGP skjermkort. Jeg trodde også først at det var dårligere enn alle andre på grunn av prisen, men etter å ha lest forumtråden om dette kortet har jeg skiftet mening totalt.

Forumtråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455838&st=0

Skjermkortet er også veldig bra. Tøft også:)

Lenke til kommentar

Jeg kommer definitivt til å velge 6600gt framfor Ati kortet. Men jeg lurer veldig på hovedkortet og ramen..

WoW is generally more GPU limited than CPU limited, but you still need a relatively fast CPU.  On the AMD side, the Athlon 64 3500+ continues to be the sweet spot

Det står jo at man ikke behøver mer en 3500 og det tror jeg er greit så slipper jeg å bruke så mye på prosessor.

Jeg har bla. en Amd barton 2800+, Ati radeon 9600pro og Abit NF7-S v.1.0 av maskinvare fra før. Jeg har en Twinmos brikke på 512 mb og en Corshair(eller noe) 512mb men de vil ikke funke sammen så jeg kan liksågodt kjøpe nye. Uansett hvilken pc jeg kjøper vil det bli stor forskjell(nesten da).

Takk for hjelpen det var lærerikt.

Som dere ser her så er det stor forskjell på X700 pro og 6600gt.

6552.png

Men det er ikke så mye forskjell på CPU.

6553.png

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar

Begge de HK skal være bra, har hørt DFI kortet er best til klokking, men om du ikke skal klokke er det egentilg samme hvilket du velger..

2stk 1gb minnebrukker er bedre enn 4stk 512mb..

Dette grunnet mange må sette ned hastighet (1T til 2T) i bios, noe som gir ytelsestap.

Pluss det gir en fordel ved senere oppgradering da det lønner seg å kjøpe mer minne senere uten å måtte selge brukte 512mb brikker med tap for å få plass til de nye.

Lenke til kommentar
Her har jeg satt opp et oppsett med langt bedre ytelse en det du først foreslo til under 5 laken :) Her får du OCZ minne av høy kvalitet, et helt kurrant Hovedkort med mulighet for sli, AMD 3700+ cpu, og et skjermkort som takler de fleste av dagens spill i motsetning til x700.

5265897[/snapback]

Det oppsettet der er bra. :yes:

Hvis det er for dyrt kan det spares inn litt ved å gjøre slik:

Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Bra og lydløst hovedkort.

CPU:AMD Athlon 64 3500+.

Minne:OCZ 1024MB Dual Channel Value series.

Skjermkort:POV GeFORCE 6600GT.

Totalprisen blir da 4590 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...