Heisenberg88 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kan jag gå til banken med 1000kr kontant og si: "send detta til Navn, Adresse, Sted, KOntonummer osv" ? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 det kan du, og går du i banken hvor kontoen er så er det billigere Lenke til kommentar
Heisenberg88 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Trenger man å være 18år for dette? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 nope.. dette kan du gjøre så lenge du klarer å komme deg til banken og gjøre deg forstått.. de vil nok lure litt hvis en unge på 1 år kommer å setter inn 1000kr men er ikke forbudt Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Men hvis du ikke eier kontoen selv, må du nok få ha med en av foreldrene dine. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Zuluzion: tøys og fjas. Hvem som helst kan sette inn penger på en hvilken som helst konto. Å ta ut, derimot, er noe annet. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Oi, trodde det gjalt overføring fra en konto til en annen. Tyder på at jeg burde legge meg. OT: Ja, husker da jeg skulle ta ut penger fra en sparekonto for en stund siden. Måtte ha med mamma OG pappa! Mamma bare sa at han var i utlandet så fikk vi dem Nesten 10000kr ^^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Da jeg var liten knøtt og skulle ha ut penger av banken måtte jeg ha med underskrift fra mor :!: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Da jeg var liten knøtt og skulle ha ut penger av banken måtte jeg ha med underskrift fra mor :!: 5267516[/snapback] for å få ut penger må man ha med underskrift fra kontoeier eller kontoeier, men for å sette inn penger trenger man bare pengene og kontonummeret Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Husk som Lufen sier at banken skal ha penger for jobben. Derfor er det lurest å gå i din egen bank eller i mottagers bank. (Gitt at det er en bank som har filialer fremdeles.) Det kan allikevel bli noen kroner i gebyr. Spør først, så du har med nok ekstra kroner til gebyret. Geir Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Vanlig gebyr er vel 35kroner pr. regning hvis du er kunde i banken. Ellers så kommer et SVINDYRT tilleggsgebyr hvis du ikke er kunde der. Det enkleste er å bruke nettbank. Lett, gratis og du slipper å bli våt på beina. Går du i den banken som kontoen hører til i, så slipper du trolig å betale gebyr. Da legger du bare frem kontonummeret og eventuelt navnet til eieren (slik at de er sikker på at de setter pengene inn på rett konto) Går du i en annen bank enn kontoen hører til i, så må du nok fylle ut en giro. Dette er ganske lett. Du finner/spør etter en giro, fyller inn avsenders navn og adresse, kontoeiers navn og adresse, kontonummer og sum. Men husk at du kommer til å måtte betale et lite gebyr utenom. Endret 8. desember 2005 av darkness| Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Går du i den banken som kontoen hører til i, så slipper du trolig å betale gebyr. Da legger du bare frem kontonummeret og eventuelt navnet til eieren (slik at de er sikker på at de setter pengene inn på rett konto) Vel, hvis det ikke er deg selv eller nærmeste som eier kontoen (far,mor, søsken etc) så må du tok bruke giro uansett. Dette for at myndighetene ska lkunne se hvem som har satt inn pengene slik at hvitvasking skal bli vanskligere Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Strengt tatt skal man i utgangspunktet gå via BBS og over giro selv om man er i mottakers bank, selv om de har mulighet for å sette inn direkte, nettopp fordi det er forbeholdt kontoeiere eller eventuell disposisjonshaver. Dog er vel mange litt fleksible på akkurat det punktet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Do komma til meg, og jai gjøra det for daj gratis Har aldri blitt fortalt om slike regler, så jeg setter det nå bare inn, jeg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Noen bankkonsulenter er så sære at det holder. Jeg mener, jeg har faktisk endt med at banksjefen måtte komme og forklare konsulenten(ikke i min nærfilial, men i en annen filial av samme bank) hva jeg hadde rett til å gjøre. Nå tror jeg riktignok det hjalp litt at han banksjefen tydeligvis kjente farfar, men likevel. Er så grusomt med bankfolk som tror de er viktige bare fordi de kan gjøre livet surt for andre. Hun konsulten den gangen gikk med at jeg disponerte en firmakonto med en god del penger på, men min egen sparekonto, neida, den hadde jeg i følge henne ikke lov til å disponere. Men joda, det hadde jeg. Men det hender bankfolk er koselige også. Men har du ingen konto selv, slik at du bare kan levere en brevgiro/nettgiro/telegiro? Dette er jo mye enklere ettersom du faktisk har kontonummeret. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Noen bankkonsulenter er så sære at det holder. Jeg mener, jeg har faktisk endt med at banksjefen måtte komme og forklare konsulenten(ikke i min nærfilial, men i en annen filial av samme bank) hva jeg hadde rett til å gjøre. Nå tror jeg riktignok det hjalp litt at han banksjefen tydeligvis kjente farfar, men likevel. Er så grusomt med bankfolk som tror de er viktige bare fordi de kan gjøre livet surt for andre. Hun konsulten den gangen gikk med at jeg disponerte en firmakonto med en god del penger på, men min egen sparekonto, neida, den hadde jeg i følge henne ikke lov til å disponere. Men joda, det hadde jeg. Men det hender bankfolk er koselige også. Men har du ingen konto selv, slik at du bare kan levere en brevgiro/nettgiro/telegiro? Dette er jo mye enklere ettersom du faktisk har kontonummeret. 5270797[/snapback] Ja, fikk mye feil-informasjon av konsulenten i DnBNOR sin hovedfilial i Bergen. Jeg skulle opprette en ny brukskonto, hvor jeg skulle overføre 20000 fra min sparekonto. Dette sa han at han fikset, men dette måtte jeg gjøre selv to uker senere. Han sa også at jeg kunne få nettbank 1. november, noe jeg ikke kan få pga. jeg ikke er over atten. :--/ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Klart du kan ha nettbank?? Har hatt nettbank hos DnB siden ejg var tretten jo.. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jau, hvis moren din eller faren din oppretter en nettbank kan du også åpne din egen nettbank sammen med dem. Men da må du gi med myndighet for kontoen din. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Slettes ikke. For bankene er det en fordel om du velger nettbank - de sparer mye på utsendelser til deg. DnB gir nettbank til alle trettenåringer meg bekjent. Kein problem. Foreldre trenger ikke være disponenter. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 De fleste banker har 18års aldersgrense på Visa og nettbank, JoachimR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå