Gå til innhold

Spørsmål angående pengeoverføring!

Heisenberg88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, trodde det gjalt overføring fra en konto til en annen. Tyder på at jeg burde legge meg.

OT: Ja, husker da jeg skulle ta ut penger fra en sparekonto for en stund siden. Måtte ha med mamma OG pappa! Mamma bare sa at han var i utlandet :p så fikk vi dem

Nesten 10000kr ^^

Lenke til kommentar
Da jeg var liten knøtt og skulle ha ut penger av banken måtte jeg ha med underskrift fra mor  :!:

5267516[/snapback]

for å få ut penger må man ha med underskrift fra kontoeier eller kontoeier, men for å sette inn penger trenger man bare pengene og kontonummeret

Lenke til kommentar

Vanlig gebyr er vel 35kroner pr. regning hvis du er kunde i banken. Ellers så kommer et SVINDYRT tilleggsgebyr hvis du ikke er kunde der. Det enkleste er å bruke nettbank. Lett, gratis og du slipper å bli våt på beina.

Går du i den banken som kontoen hører til i, så slipper du trolig å betale gebyr. Da legger du bare frem kontonummeret og eventuelt navnet til eieren (slik at de er sikker på at de setter pengene inn på rett konto)

Går du i en annen bank enn kontoen hører til i, så må du nok fylle ut en giro. Dette er ganske lett. Du finner/spør etter en giro, fyller inn avsenders navn og adresse, kontoeiers navn og adresse, kontonummer og sum. Men husk at du kommer til å måtte betale et lite gebyr utenom.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Går du i den banken som kontoen hører til i, så slipper du trolig å betale gebyr. Da legger du bare frem kontonummeret og eventuelt navnet til eieren (slik at de er sikker på at de setter pengene inn på rett konto)

Vel, hvis det ikke er deg selv eller nærmeste som eier kontoen (far,mor, søsken etc) så må du tok bruke giro uansett. Dette for at myndighetene ska lkunne se hvem som har satt inn pengene slik at hvitvasking skal bli vanskligere :cool:

Lenke til kommentar

Strengt tatt skal man i utgangspunktet gå via BBS og over giro selv om man er i mottakers bank, selv om de har mulighet for å sette inn direkte, nettopp fordi det er forbeholdt kontoeiere eller eventuell disposisjonshaver.

Dog er vel mange litt fleksible på akkurat det punktet.

Lenke til kommentar

Noen bankkonsulenter er så sære at det holder. Jeg mener, jeg har faktisk endt med at banksjefen måtte komme og forklare konsulenten(ikke i min nærfilial, men i en annen filial av samme bank) hva jeg hadde rett til å gjøre. Nå tror jeg riktignok det hjalp litt at han banksjefen tydeligvis kjente farfar, men likevel. Er så grusomt med bankfolk som tror de er viktige bare fordi de kan gjøre livet surt for andre. Hun konsulten den gangen gikk med at jeg disponerte en firmakonto med en god del penger på, men min egen sparekonto, neida, den hadde jeg i følge henne ikke lov til å disponere. Men joda, det hadde jeg.

Men det hender bankfolk er koselige også. Men har du ingen konto selv, slik at du bare kan levere en brevgiro/nettgiro/telegiro? Dette er jo mye enklere ettersom du faktisk har kontonummeret.

Lenke til kommentar
Noen bankkonsulenter er så sære at det holder. Jeg mener, jeg har faktisk endt med at banksjefen måtte komme og forklare konsulenten(ikke i min nærfilial, men i en annen filial av samme bank) hva jeg hadde rett til å gjøre. Nå tror jeg riktignok det hjalp litt at han banksjefen tydeligvis kjente farfar, men likevel. Er så grusomt med bankfolk som tror de er viktige bare fordi de kan gjøre livet surt for andre. Hun konsulten den gangen gikk med at jeg disponerte en firmakonto med en god del penger på, men min egen sparekonto, neida, den hadde jeg i følge henne ikke lov til å disponere. Men joda, det hadde jeg.

Men det hender bankfolk er koselige også. Men har du ingen konto selv, slik at du bare kan levere en brevgiro/nettgiro/telegiro? Dette er jo mye enklere ettersom du faktisk har kontonummeret.

5270797[/snapback]

Ja, fikk mye feil-informasjon av konsulenten i DnBNOR sin hovedfilial i Bergen.

Jeg skulle opprette en ny brukskonto, hvor jeg skulle overføre 20000 fra min sparekonto. Dette sa han at han fikset, men dette måtte jeg gjøre selv to uker senere. Han sa også at jeg kunne få nettbank 1. november, noe jeg ikke kan få pga. jeg ikke er over atten. :--/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...