RedRocK Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei! Jeg har et spørsmål jeg lurer litt på: "Hvorfor får man vondt i øynene, hodet når man sitter på datamaskinen?" Har det noe med oppløsning og gjøre ? Lenke til kommentar
czr Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Regner med at det har noe med frekvensen fra skjermen som gir deg vondt i øynene. På jobben sitter jeg og skriver mye mail og dokumenter. Da blir det fort til at man stirrer hardt i skjermen lenge, og glemmer å blunke. Det fører til at øynene tørker ut og blir såre. Eller så kan du kanskje ha for høy kontrast ( for sterkt lys ) på skjermen. Hos optikeren kan du få kjøpt noe som heter terminal briller. Disse koster ifra ett par hundre til ett par tusen. Disse skal visst funke for folk som får vondt i øynene og hodet av å sitte forran skjermen. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kjører jeg på 60hz, så merker jeg at det gjør litt vondt. Kjører jeg på 85hz, så kan jeg sitte uten pause så lenge jeg vil uten å få vondt.. Så jeg vil tippe det har noe med oppløysningen / hertzen å gjøre.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg pleier å få vondt i øynene hvis jeg sitter lenge forran pcen når det er helt mørkt i rommet. Derfor har jeg plassert en skrivebordslampe bak skjermen (lcd skjerm) som lyser opp bak skjermen, uten å lyse meg i øya. Det funker rimelig bra. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Får du vondt i øynene av å sitte på pcen ? Mystisk Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg får ikke vondt i øynene, men blir ganske sløv innimellom. Får snåle rykninger i kanten av øyet av og til, sånne som du selv merker men ingen andre ser at du har. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg får ikke vondt i øynene, men blir ganske sløv innimellom. Får snåle rykninger i kanten av øyet av og til, sånne som du selv merker men ingen andre ser at du har. 5268730[/snapback] her og faktisk..hmm... Men ellers så klarer ikke jeg sitte å lese ting lenge på skjermen...sjekk ut www.heavymetal.no , makan til møkkaplass å sitte å lese... Holder ikke ut mer enn fem minutter(med mindre jeg markerer all skrift) Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg får ikke vondt i øynene, men blir ganske sløv innimellom. Får snåle rykninger i kanten av øyet av og til, sånne som du selv merker men ingen andre ser at du har. 5268730[/snapback] her og faktisk..hmm... Men ellers så klarer ikke jeg sitte å lese ting lenge på skjermen...sjekk ut www.heavymetal.no , makan til møkkaplass å sitte å lese... Holder ikke ut mer enn fem minutter(med mindre jeg markerer all skrift) 5268938[/snapback] Hodet på spikeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå