Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor får man vondt i øynene?

RedRocK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det har noe med frekvensen fra skjermen som gir deg vondt i øynene. På jobben sitter jeg og skriver mye mail og dokumenter. Da blir det fort til at man stirrer hardt i skjermen lenge, og glemmer å blunke. Det fører til at øynene tørker ut og blir såre. Eller så kan du kanskje ha for høy kontrast ( for sterkt lys ) på skjermen.

Hos optikeren kan du få kjøpt noe som heter terminal briller. Disse koster ifra ett par hundre til ett par tusen. Disse skal visst funke for folk som får vondt i øynene og hodet av å sitte forran skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å få vondt i øynene hvis jeg sitter lenge forran pcen når det er helt mørkt i rommet. Derfor har jeg plassert en skrivebordslampe bak skjermen (lcd skjerm) som lyser opp bak skjermen, uten å lyse meg i øya. Det funker rimelig bra.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke vondt i øynene, men blir ganske sløv innimellom. Får snåle rykninger i kanten av øyet av og til, sånne som du selv merker men ingen andre ser at du har. :hmm:

5268730[/snapback]

her og faktisk..hmm...

Men ellers så klarer ikke jeg sitte å lese ting lenge på skjermen...sjekk ut www.heavymetal.no , makan til møkkaplass å sitte å lese... Holder ikke ut mer enn fem minutter(med mindre jeg markerer all skrift)

Lenke til kommentar
Jeg får ikke vondt i øynene, men blir ganske sløv innimellom. Får snåle rykninger i kanten av øyet av og til, sånne som du selv merker men ingen andre ser at du har. :hmm:

5268730[/snapback]

her og faktisk..hmm...

Men ellers så klarer ikke jeg sitte å lese ting lenge på skjermen...sjekk ut www.heavymetal.no , makan til møkkaplass å sitte å lese... Holder ikke ut mer enn fem minutter(med mindre jeg markerer all skrift)

5268938[/snapback]

Hodet på spikeren... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...