Clone baby Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvordan kan jeg få muligheten for og formatere en disk som fat32 før jeg innstallerer win på den? Saken er att når jeg starter pc'en med win cd og starter installasjonen med blå bakrund hvor jeg kan velge hvilken disk jeg skal innstalere på så hadde jeg disse valgmulighetene for formatering: ntfs ntfs (hurtigformater) fat32 eller fat32 (hurtigformatering), Men nå får jeg kun formatere den som ntfs. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hjelper det ikke om du velger FAT32? Du kan eventuellt laste ned en win98 boot-disk fra www.bootdisk.com og bruke den. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Last ned bootisk fra ovenstående link Start opp og start fdisk. Slett partisjonen. Opprett ny. Formater. Legg inn windows. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Microsoft har fjernet muligheten for å formatere FAT32 på partisjoner større enn 32 GB i XP. Det lar seg gjøre på andre måter, men NTFS er som oftest et bedre valg. Man kan vel tenke seg at det er en grunn til at de har laget en slik begrensing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå