bokhylle Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei! Jeg skal kjøpe nytt kabinett etter jul. Eller få på aften. Så er spørsmålet skal jeg kjøpe dette Lian Li kabinettet eller ett litt mer fancy kabinett? Har det billige bZerk kabinettet nå (ikke det m/ LCD display) Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kjempe fint det lian li kabinettet bokhylle, hadde tenkt å kjøpe det, men havna på thermaltake Soprano.. Lian li er jo kjent for kvalitet.. Knall kjøp. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei!Jeg skal kjøpe nytt kabinett etter jul. Eller få på aften. Så er spørsmålet skal jeg kjøpe dette Lian Li kabinettet eller ett litt mer fancy kabinett? Har det billige bZerk kabinettet nå (ikke det m/ LCD display) 5265325[/snapback] hei, dette er da en "smak og behag" valg. Lian Li er jo av topp kvalitet, har god kjøling og ser veldige pene/stilreine ut! man kan jo få kjøpt et vindu, eks en etch og noen katoder så har du jo et virkelig pent kabinett! så gå for lian li du Men du burde sjekke ut ThermalTake.com TT lager bra kabinett, som også ser litt fancy ut. har selv tt tsunami og kunne ikke fått det bedre (okay da, en vifte i toppen) Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Har noen fine blå katoder Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 ...man kan jo få kjøpt et vindu, eks en etch og noen katoder så har du jo et virkelig pent kabinett!5265427[/snapback] Hvorfor ødelegge et så fint kabinett? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 ...man kan jo få kjøpt et vindu, eks en etch og noen katoder så har du jo et virkelig pent kabinett!5265427[/snapback] Hvorfor ødelegge et så fint kabinett? 5266312[/snapback] Et vindu går greit om du kjører veeeldig clean stil inni. Noe mer blir bare tull. Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du spør hvilket kabinett du bør velge. Å sette Lian Li mot F.eks Raidmax blir veldig stor kontrast og du burde selv velge hva du synes er penest. Greit om du hadde spurt om et kabinett angående kvaliteten, men siden du ikke gjør det blir denne posten litt unødvendig. Velg Lian Li Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Er stor kontrast ja. Et ferdigmoddet kabinett kan og er gøy. Den første måneden, etter det vil du gå å irritere deg over lys, såkalte "praktiske" funksjoner som display, lavkvalitets viftestyringer ol. Designet generelt er ikke så morsomt lenger. For all det, skal ikke nekte deg et moddet kabinett, men jeg tror du vil angre på det. Lenke til kommentar
ThorM Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Jeg kjøpte meg Lian-Li PC50. Jeg kan jo dele erfaringene mine med dere. For det første ser Lian-Li PC50 veldig enkelt men lekkert ut. Det er ett meget lett kabinett i aluminium, og den har mulighet for kobling av 2 USB-porter i front. Det følger også med 2 ferdig installerte vifter. En montert rett under topplokket som antaglivis skal dra luft vekk i fra prosessor. Den andre er montert nederst i fronten. Når jeg skulle flytte over alle komponentene fra det gamle kabinettet, forøvering ett Aopen Maxi ATX fra 1998, så tok jeg meg en generell gjennomgang i Lian-Li-kabinettet for å få ett generelt inntrykk av hvor komponentene skulle plasseres. Hovedkortet, ATX, skal monteres med portene ut mot baksiden som normalt, men det skal monteres helt opp til toppen av kabinettet, noe som gjør det mulig å få vifta i toppen til å komme veldig nær prosessoren, og dermed få unna mye varme. Hovedkortet skal monteres på clips som medfølger, og man kan velge de fleste varianter for plasseringene av skruene. Man må montere hovedkortet før strømforsyningen, noe som kan være litt uvandt, men strømførsyningen kan monteres med hurtigkobling, så selv om du har montert det med normale skruer så kan man bruke "håndskruer" for å demontere den igjen. Strømforsyningen blir liggende over den øverste delen av hovedkortet. Pass på at du får koblet til alt som vil havne under strømforsyningen før du forsetter, for med den i veien fikk jeg erfare at det ikke var spesielt lett og det endte med at jeg demonterte strømforsyningen igjen. Diskene er montert nederst i front, rett bak vifta i fronten, og er meget praktisk og lett å komme til. Under racket til hardiskene gjømmer det seg en liten speaker. 5 1/4 dockingene er som hos de fleste kabinett, ikke så mye å si. Her er en test jeg fant: http://www.procooling.com/index.php?func=articles&disp=111 Ting jeg liker med Lian-Li PC50 - Stilig og enkelt. - Meget lett. - Gode løsninger. - Kvalitet som oser. - Billig. Ting jeg ikke liker med Lian-Li PC50 - Dekselet til USB portene virker litt billig i forhold til resten av kabinettet. - Clipsene man skal montere hovedkortet på er meget fleksible så det måtte litt bøying og bending for å få clipsene til å passe med skruehullene til hovedkortet. - Viftene kunne føre til vibrasjoner i chassis som førte til en ganske høylytt dirring. Kan isoleres meget enkelt dog. Jeg er veldig fornøyd med dette kabinettet. Endret 9. desember 2005 av ThorM Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Flott! Tror jeg går for dette etter jul! EDIT: Men det jeg har tenkt til å kjøpe er vel ikke PC-50? Endret 9. desember 2005 av bokhylle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå