skeletor_ Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Lurer litt på nytt kabinett og har denne gangen lyst på noe ordentlig, nemlig et Lian-Li fulltower. Jeg har etterhvert oppdaget at mange av Lian-Li's fulltowere har hovedkort-formfaktor E-ATX. Betyr dette at mitt standard ATX hovedkort ikke vil passe, eller er E-ATX større enn ATX slik at ATX hovedkort vil passe allikevel? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 første innlegg E-atx er større enn ATX men du kan bruke ATX i E-ATX kabinetter men ikke motsatt. Skjønner du ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 E'en står for extended, så da er det større ja. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Når du ser inn i et kabinett med et E-ATX-hovedkort er hovedkortet like høyt som et vanlig ATX-hovedkort, og vil ha lik/lignende layout på baksiden av kabinettet, med plassering av I/O-shield og PCI/AGP/PCI-E-plasser. Men E-ATX-hovedkort strekker seg lengre inn mot der harddisker gjerne står i et kabinett. Derfor er kabinetter med E-ATX-støtte gjerne litt dypere enn vanlige ATX-kabinetter. Som sagt, har du et kabinett med støtte for E-ATX kan du fint bruke både E-ATX, ATX, micro-ATX og kanskje noen fler typer. Har du et kabinett med ATX-støtte, kan du bare bruke hovedkort med ATX, micro-ATX og andre typer som ikke er større enn ATX. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 jeg skjønner! takker for svar Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 jeg takke rogså for alle svar. må nesten takke skeletor_ for at du laget posten også. hadde samme problem Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Forøvrig kan du lese på http://www.formfactors.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå