Gå til innhold

Hvilken live-CD på cm cd...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dere finner CDer her http://www.clasohlson.no/

Husker iallefall at jeg kjøpte 50mb CDer der for noen år siden.

Når det gjelder distro så ville jeg ha gått for SLAX, det er utrolig enkelt å utvide den med egen programvare. Den er også 100% kompatibel med Slackware 10.2. Kanskje jeg skal sette sammen en oppdatert versjon (Firefox 1.5 osv)? Tror også det skal være veldig enkelt å legge med GNOME (GWARE eller Freerock).

Lenke til kommentar
her kan man kjøpe kredittkortcd'er, men det koster litt og du ender opp med å ha cd'er for laaang tid fremover...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302763&cks=PRL

Finnes forresten kredittkort dvd'er?

5268100[/snapback]

100 stk spindel? Hm, så mange trenger jeg ikke nei :)

Kredittkort dvd'er har jeg ihvertfall ikke hørt om. Burde uansett være mulig rent teknisk, så da er det opp til markedet...

Lenke til kommentar
Kanskje dere finner CDer her http://www.clasohlson.no/

Husker iallefall at jeg kjøpte 50mb CDer der for noen år siden.

Når det gjelder distro så ville jeg ha gått for SLAX, det er utrolig enkelt å utvide den med egen programvare. Den er også 100% kompatibel med Slackware 10.2. Kanskje jeg skal sette sammen en oppdatert versjon (Firefox 1.5 osv)? Tror også det skal være veldig enkelt å legge med GNOME (GWARE eller Freerock).

5268080[/snapback]

Har så og si alltid vært trofast mot debian baserte distroer, mest fordi jeg liker pakkesystemet dems. Har prøvd Suse og Mandriva, men syntes de hadde litt knotete pakkesystem.

Er det stor forskjell fra distro til distro når det kommer til å utvide den med egen programvare/fleksibilitet?

Har vært litt nyskjerrig på Gentoo og Slaxware, men synes de virker tidkrevende... og siden Ubuntu og Sarge funker helt fint har jeg ikke hatt behov for å bytte...

Lenke til kommentar

Regner med at vi nå snakker om vanlige distroer nå, ikke LiveCD'er.

Hvis Debian har alt du trenger så ser jeg ingen grunn for at du skal skifte. Men hvis du absolutt vil utforske litt så er Gentoo og Slackware utmerkede distroer for det. Når det gjelder fleksibilitet så er nok Slackware det beste valget, her kan du gjøre hva du vil, det kan du jo såklart gjør i andre distroer også, men i Slackware har du ingenting som er i veien.

Lenke til kommentar

Slackware legger kontrollen over systemet direkte over i fanget ditt uten trollmenn (wizards ^_^ ) og "knotete" GUI. Pakkesystemet er også slik, iom at avhengigheter ikke skjekkes, dermed kan du legge inn de pakkene du vil uten å tenke på uønskede avhengigheter som ikke blir oppfylt.

Slackware legger også opp til at du selv lager pakker for programmer som ikke er inkludert. En lager pakker i Slack enkelt ved hjelp at et simpelt bash-script. olear var i gang med en HOWTO på Slack-pakker i en tråd, men så har han glømt den :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...