Gå til innhold

Vil denne PSU'en funke for mitt system?

Gjest Slettet+87123786

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+87123786

Har hatt problemer med at PC'en min skrur seg av i tide og utide, og har en sterk mistanke om at det er PSU'en min som holder på å ta kvelden. Jeg lurer derfor på å kjøpe meg en ny, men jeg er ganske grønn på dette området og vil gjerne være sikker på at alt passer sammen før jeg kjøper... :)

PSU'en jeg vurderer å kjøpe er denne:

Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin (Link)

Jeg har dette:

Hovedkort:

MSI K8N NEO-FSR,nForce3 250Gb,Socket-754 , ATX, SATA/ATA, GbLAN, DDR, Lyd,AGP8X (Link)

Kabinett:

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W (Link)

For det første: Vil denne PSU'en passe i mitt kabinett? Er det plass?

For det andre:

Nämnas ska att i ATX 2.2-specifikationen står det uttryckligen att -5 voltsmatningen är frivillig att inkludera i ATX-kontakten. Hiper har valt att inte inkludera denna spänning i sina Type-R-aggregat vilket gör att t.ex ägare av vissa MSI-moderkort måste se upp innan de köper nätaggregat med ATX 2.2-specifikationen då dessa behöver -5V.

Er dette noe som angår mitt hovedkort?

Som sagt, jeg har lite peiling på dette, så jeg håper noen her kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+87123786

Hei.

Takk for svar og velkomst. :)

Jeg regner med den vil passe, men det var helst del to av spørsmålet mitt som gjorde meg usikker.

Hvordan finner jeg ut om mitt MSI hovedkort trenger -5V ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786

Ja, jeg har prøvd å sjekke men det viste seg å ikke være så enkelt å finne ut av...

Etter mye lesing på MSI-forumet og ellers rundt på nettet tror jeg at dette med -5V kun gjelder 2 hovedkort fra MSI:

-MSI K8N Neo4 SLI Platinum

-MSI K8N Diamond

er ikke 100% sikker på dette, men jeg tror iallefall ikke det gjelder kortet mitt (MSI K8N NEO-FSR).

Fant en test her av forskjellige PSU'er der de bla.a. tester 480W utgaven til Hiper. I denne testen har de brukt samme type hovedkort som jeg har, så da regner jeg med at det vil funke bra for meg også.

Jeg er nå 99% sikker på at dette vil funke bra for meg, så nå bestiller jeg ny PSU. (Hiper 580W) :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786

Sjekka prisene og handla på netshop, så jeg sparte de 200kr ;)

Hadde jeg klart å bestemme meg litt tidligere kunne jeg ha spart enda en hundrelapp, den kosta 695 på komplett for et par dager siden... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786

Joda, har vurdert det sterkt. Er ikke akkurat god plass eller god mulighet for kjøling i det kabinettet jeg har nå...

Har lært av mine feil, og skal legge mer penger i kabinett neste gang! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...