Gjest Slettet+87123786 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har hatt problemer med at PC'en min skrur seg av i tide og utide, og har en sterk mistanke om at det er PSU'en min som holder på å ta kvelden. Jeg lurer derfor på å kjøpe meg en ny, men jeg er ganske grønn på dette området og vil gjerne være sikker på at alt passer sammen før jeg kjøper... PSU'en jeg vurderer å kjøpe er denne: Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin (Link) Jeg har dette: Hovedkort: MSI K8N NEO-FSR,nForce3 250Gb,Socket-754 , ATX, SATA/ATA, GbLAN, DDR, Lyd,AGP8X (Link) Kabinett: Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W (Link) For det første: Vil denne PSU'en passe i mitt kabinett? Er det plass? For det andre: Nämnas ska att i ATX 2.2-specifikationen står det uttryckligen att -5 voltsmatningen är frivillig att inkludera i ATX-kontakten. Hiper har valt att inte inkludera denna spänning i sina Type-R-aggregat vilket gör att t.ex ägare av vissa MSI-moderkort måste se upp innan de köper nätaggregat med ATX 2.2-specifikationen då dessa behöver -5V. Er dette noe som angår mitt hovedkort? Som sagt, jeg har lite peiling på dette, så jeg håper noen her kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei og velkommen til forumet! Du trenger å bytte ut strømforsyningen ja, og du gjør et godt valg. Jeg tror den vil passe, og det er vel litt av poenget med standarder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei. Takk for svar og velkomst. Jeg regner med den vil passe, men det var helst del to av spørsmålet mitt som gjorde meg usikker. Hvordan finner jeg ut om mitt MSI hovedkort trenger -5V ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har du sjekket hjemmesiden til MSI og brukermanualen til hovedkortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ja, jeg har prøvd å sjekke men det viste seg å ikke være så enkelt å finne ut av... Etter mye lesing på MSI-forumet og ellers rundt på nettet tror jeg at dette med -5V kun gjelder 2 hovedkort fra MSI: -MSI K8N Neo4 SLI Platinum -MSI K8N Diamond er ikke 100% sikker på dette, men jeg tror iallefall ikke det gjelder kortet mitt (MSI K8N NEO-FSR). Fant en test her av forskjellige PSU'er der de bla.a. tester 480W utgaven til Hiper. I denne testen har de brukt samme type hovedkort som jeg har, så da regner jeg med at det vil funke bra for meg også. Jeg er nå 99% sikker på at dette vil funke bra for meg, så nå bestiller jeg ny PSU. (Hiper 580W) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå Pris: kr 795,00 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14776 ja ja her kunne du spart 200KR Endret 9. desember 2005 av kvase Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Sjekka prisene og handla på netshop, så jeg sparte de 200kr Hadde jeg klart å bestemme meg litt tidligere kunne jeg ha spart enda en hundrelapp, den kosta 695 på komplett for et par dager siden... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Da var Hiper'n innstallert, og foreløpig funker det som en drøm! Lenke til kommentar
moestue Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Du har ikke vurdert å skifte ut Qtek kabinettet også da? Blir liksom litt BMW motor i Lada chassis. Hehe.. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Du har ikke vurdert å skifte ut Qtek kabinettet også da? Blir liksom litt BMW motor i Lada chassis. Hehe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87123786 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Joda, har vurdert det sterkt. Er ikke akkurat god plass eller god mulighet for kjøling i det kabinettet jeg har nå... Har lært av mine feil, og skal legge mer penger i kabinett neste gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå