Gå til innhold

Nytt AGP skjermkort! TIPS!

oloev89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns kortet du valgte er et bra kjøp. Den er "billig" og har fortsatt bra ytelse.

Jeg personlig syns det blir fort dyrt å punge ut over 3000 for X850 XT PE.

Dersom du har lyst til å gå opp litt i pris kan du jo vurdere 256 MB versjonen, eller kanskje et 6800 GS kort. Men som sagt, syns ytelse / pris så er 6600 GT et fornuftig valg.

Lenke til kommentar

jeg ville absolutt (til det hovedkortet) valgt enten

MSI GeForce NX6800GT (fordi det er samme produsenten, og derfor letter å finne driver på en gang (MSI LiveMonitor), ELLER dette skjermkortet:

Gainward GeForce 6800GT <--- bruker jeg selv, er storfornøyd med det, veldig brukervennlig klokkeprogram (hvis det trengs ;) ) men det har litt bråkete kjøler, dessverre, men det plager ikke meg, for jeg har isolerende headset

MSI-kortet jeg nevnte har en manuell viftestyrer (på kanten av kortet, altså inne i pcen) og for å få full ytelse må man helst ha den ganske fullt... hvis man klokker. har hatt det selv, men det var en feil på det (individuell feil) som ikke kunne rettes opp, og dermed fikk jeg gainwarden istedet, da de ikke hadde flere MSI-kort på lager. husk at du får veldig god ytelse ut av MSI-kortet (dette er nærmest High-End kort av serien), og feilen med mit gjelder bare mitt kort, men dersom du skal ha et utrolig bra kort, som har software-viftestyrer* som er utrolig brukervennlig også, vil jeg anbefale gainwarden, for den bruker også MYE(-MYE-MYE-MYE-MYE) mindre strøm enn MSI-kortet, og er (må si det en gang til) altfor brukervennlig for meg...

det er vel en tilfeldighet at jeg har hovedkortet som du også nevnte, men da kan jeg også si: go for it

noe du lurer på?

*når den kjører 3d-programmer kan man ha den til å kjøre for fullt, men dersom du arbeider desktop kan du sette den til å gå på 50% styrk

edit: ser ut som MSI GeForceNX680GT er relativt ute av markedet... har lett på alle webshopene hos hardware.no, men fant bare shg.no som tilbød det... for 3999! litt dyrt, ja, så jeg ville gått for gainwarden

Endret av enema
Lenke til kommentar
Dersom du har lyst til å gå opp litt i pris kan du jo vurdere 256 MB versjonen, eller kanskje et 6800 GS kort. Men som sagt, syns ytelse / pris så er 6600 GT et fornuftig valg.

5265240[/snapback]

Så vidt jeg vet har ikke GS kortene kommet ut enda. Si ifra hvis jeg tar feil, fordi jeg har lett etter ett slikt kort en liten stund. Komplett får f.eks. ett slikt kort av typen agp ikke før den 17 desember.

edit: glemte noe...

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...