BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hei Jeg trenger litt hjelp med en lan side jeg fant et sted på forumet her. Jeg har lakt inn alt av databaser, og lasta opp alt som jeg skal laste opp. Men jeg får 2 feilmeldinger. Warning: main(/var/www/hotserv.dk/users/lanconfig/config.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/hotserv.dk/users/lan/lang/norwegian.php on line 2 Fatal error: main() [function.require]: Failed opening required '/var/www/hotserv.dk/users/lanconfig/config.php' (include_path='.:/usr/share/php5:/usr/share/php:/usr/share/fonts/corefonts:/usr/share/fonts/ttf-bitstream-vera') in /var/www/hotserv.dk/users/lan/lang/norwegian.php on line 2 Det som er på linje 2 i den norwegian.php fila er: require_once $base_path.'config/config.php'; Kan noen hjelpe meg snille? Hvis dere vil se feilmeldingen selv, kan dere gå på http://www.lan.hotserv.dk Endret 7. desember 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Prøv å endre linje 2 til: require_once $base_path.'/config/config.php'; Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Prøv å endre linje 2 til: require_once $base_path.'/config/config.php'; 5265192[/snapback] Har prøvd Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 require_once $base_path.'./config/config.php'; Slik da? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Kom til et annet problem nå, se nå da: http://www.lan.hotserv.dk Edit: Dette er på linje tre i index.php fila require_once ('/lang/config.php'); Endret 7. desember 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 require_once ('./lang/config.php'); Eneste forskjell er . framfor den første skråstreken om du støter på flere problem Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ok, men hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Endre til koden jeg skrev EDIT: Eller require_once $base_path.'./lang/config.php'; Endret 7. desember 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ja, da var det gjort. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Nå ser det ut som at det ikke skal være punktom før første slash på linje 2 :S HMM :S forstår meg ikke på det der jeg :S Endret 7. desember 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Der var punktum fjerna. Edit: Her fant jeg lan sida: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485962&hl= Endret 7. desember 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 hmmm prøv require_once './lang/config.php'; Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ehh....Ble ikke så mye bedre da. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har du defintert $base_path ?. Feilen oppstår fordi den ikke er satt/ikke satt riktig. Mvh Lars Åge "Laaknor" Kamfjord Hovedutvikler, OSGL. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 men da blir jo $base_path dobbelt opp da!? Fordi det er jo $Server. [Document.root] eller noe lignende, der også. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er det som er aktivert som standard. Hvorvidt det fungerer overalt har jeg aldri testet, men om det ikke fungerer (noe det tydeligvis ikke gjør) må du spesifisere det manuelt, med / på slutten (i ditt tilfelle så skal det da stå: $base_path = '/var/www/hotserv.dk/users/lan/'; og da kommentere vekk den DOCUMENT_ROOT'en som er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå