Gå til innhold

259IEN og Service Pack 2 problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har endelig fått min Vega 259IEN tilbake fra "reparasjon" i Danmark. Kjøpte den hos Itbutikken.

På en og en halv måned har de ikke gjort noe som helst med den. Sendte den ned pga blåskjermproblemer konstant helt siden første installasjon av XP.

Alt jeg fikk tilbake var en lapp om at jeg må innstallere Service Pack 2 fra cd før første oppstart av nyinnstallert XP. Høres dette fornuftig ut?

Noen andre som har hatt problemer med sin 259? Høres så rart ut at jeg MÅ innstalere Service Pack 2 rett fra cd for at maskina skal fungere. Har aldri hørt om noe lignende.

Håper bare dette ordner opp i alle problemene med maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har endelig fått min Vega 259IEN tilbake fra "reparasjon" i Danmark. Kjøpte den hos Itbutikken.

På en og en halv måned har de ikke gjort noe som helst med den. Sendte den ned pga blåskjermproblemer konstant helt siden første installasjon av XP.

Alt jeg fikk tilbake var en lapp om at jeg må innstallere Service Pack 2 fra cd før første oppstart av nyinnstallert XP. Høres dette fornuftig ut?

Noen andre som har hatt problemer med sin 259? Høres så rart ut at jeg MÅ innstalere Service Pack 2 rett fra cd for at maskina skal fungere. Har aldri hørt om noe lignende.

Håper bare dette ordner opp i alle problemene med maskinen.

5265030[/snapback]

Hei.

Tror jeg har samme maskin som deg (IT-butikken PM770 "kampanjetilbud")

Jeg kjøpte norsk XP-home SP2 samtidig som maskina og den fungerer bra på alle områder unntatt når jeg prøver å kjøre spill med nVidia kortet. Da bryter "blåskjerm-helvetet" løs hos meg og.

Siden jeg er i full gang med å bruke maskina i jobb, vegrer jeg meg for å sende den fra meg. Jeg har i grunn ventet ut dere som sendte den tilbake for å se hva slags respons dere fikk...

Spent på å høre om det hjelper med XP installasjon slik danskene beskriver. Må si jeg og synes dette høres rart ut. Oppga de noen grunn til dette?

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke gode nyheter. At maskinen krasjer ved bruk av nvidiakortet er jo katastrofe. Var jo nettopp derfor jeg kjøpte denne maskinen, for å ha power på skjermkortet, samtidig asom muligheten for god batterilevetid når den kjøres på det interne kortet.

De oppga absolutt ingen grunn. Er meget misfornøyd med informasjonen fra Itbutikkens side. Det lå bare et stygt gult ark med instruksjon om hvordan innstallere SP2 direkte etter installasjon av XP.

De sa ikke noe om hva som var grunnen til blåskjermene.

En annen jeg har vært i kontakt med hadde samme problem med blåskjerm. Han fikk beskjed pr telefon at prosessoren var ødelagt. På min derimot sto det at det ikke var funnet noen feil på testene hos itbutikkens leverandør. De setter jo ikke sammen maskinene selv, og det virker som de ikke har peiling i det hele tatt.

Skal teste ut Nvidia-kortet på de hardeste spill når jeg kommer hjem idag. En eneste blåskjerm, og maskinen blir sendt tilbake. Benytter med da av returretten.

Lenke til kommentar

Har tentk å bestille denne maskinen fra Netshop.no, de hadde ingen på lager nå, men sa de skulle motta ny beholdning fra Danmark neste uke.

Er det kun maskiner fra Itbutikken som folk har hatt problemer med??

Ble litt bekymret nå, for har tenkt å kjøpe denne...

Lenke til kommentar
Har tentk å bestille denne maskinen fra Netshop.no, de hadde ingen på lager nå, men sa de skulle motta ny beholdning fra Danmark neste uke.

5268455[/snapback]

Hei,

Har hatt Netshop 259- maskina no i ein månads tid og alt er som det skal vere. Synes dette er ein kjempemaskin og har ikkje angra eit sekund. Uansett; hald deg til norsk leverandør då eg ser at dei som har problem med maskina har kjøpt den hos firma i Danmark.

Lykke til!

Lenke til kommentar

5268455[/snapback]

Etter det jeg har klart å samle av info i diverse tråder her på forumet er det bare maskiner fra ITbutikken og da med PM770 (2,13GHz) som det er trøbbel med.

Begyner å lure på om det kan være 259 maskina og denne prosessoren som ikke trives sammen...

Ikke at jeg vil prøve å forsvare ITbutikken på noe vis (eller notebookservice.dk - som er de som faktisk setter sammen maskinene), men det er bare det at selv om teknikerne gjør en dårlig jobb så har jeg vanskelig for å tro at de klarer å sette sammen så mange maskiner feil...

Noen som har innspill rundet dette?

Er det noen som vet om en Uniwill 259EN maskin - uansett leverandør - med PM770 prosessor som funker prikkfritt?

Noen som vet om 259EN med en annen prosessor en PM770 som er trøblete?

Endret av Frodemann
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn tilsvarende maskin med det samme problem. Jeg installerte Win Xp med SP2 fra original cd.

Likevel oppsto altså problemene.

Når jeg ringte Notebookservice forrige onsdag fikk jeg vite at det var cpu det var noe galt med. De skulle få den ila 2dager.

Så ringte jeg på fredagen. Da kunne de ikke si noe annet enn den var ferdig i begynnelsen av denne uken.

Så ringte jeg på onsdagen og fikk vite at den fortsatt var hos teknikker, men Glenn som jeg snakket med kunne ikke si hvorfor. Han skulle sende en mail ila dagen..... den kom ikke.

Så ringte jeg i dag. Snakket med Glenn. Maskinen var til tekniker, han kunne ikke si hvorfor. Skulle sende mail ila dagen..... Den har enda ikke kommet og kl er 1700.

Jeg begynner å se et mønster. :nei:

Hvis jeg får maskinen tilbake og de skylder på SP2 bruker jeg angrefristen med en gang.

Lenke til kommentar

Har du fått tilbake maskinen din?

Mye tyder på at det faktisk er noe galt med din maskin, evt. prosessor siden du fikk blåskjerm selv med innstallert SP2. Min maskin fungerer veldig bra nå.

Men er veldig på vakt etter alt oppstyret rundt maskinen. Skal ikke plages mye med den nå før jeg sender den inn igjen.

Litt ekkel følelse egentlig, å føle at det bare er et tidsspørsmål før noe går galt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...