Gå til innhold

Posten kvista maskina mi, tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-03 00:58, Hooligan skrev:

Posten greide å ødelegge swiftech vifta mi!!!

fylte ut et skjema og ga dem vifta, og har ennå ikke hørt noe i fra dem til tross for at det har gått 2 1/2 måned!!!

Intel Pentium 4 2.26

Asus P4B533-V

512Mb DDR 3200 CL2 Corsair

Geforce 3 TI 500 Creative

Sound Blaster Live 1024

WD 80Gb Special Edition

Du vet ikke hva smerte er før du har vært girkassa til Postmann Pat..

akkurat det med den girkassa hans har jeg tenkt på MANGE ganger...

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Ble oppring av multicom nå, posten har visst sendt pakka dit. Skulle få nye prosessor, nytt hovedkort og nytt kabinett, så skulle de sjekke ramen og hd. Han sa de hadde et program som kunne bygge opp bad sectors på disken, dette gjør meg litt skeptisk, hvis disken er fysisk ødelagt er det vel lite de kan gjøre, og å låse av bad sectorene blir det jo ofte krøll av (les flere ba sectors senere). Ulempen er jo at det nye hovedkortet bare har to ram-slotter, så den ene brikka mi blir til overs :sad:.

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja, saken er nå over, og her er resultatet: Kabinett, hk, og cpu ble skiftet ut. Er sånn måtelig fornøyd, cpuen ble jo naturlig nok raskere, men på en annen side er det et billig-kabinett som er veldig tungvint å ta fra hverandre.

Den ene minnebrikken er til overs, og lydkortet ble ødelagt, men jeg fikk ikke noe nyt, pga et integrert lydkort på hk, noe som jeg synes er litt latterlig, hadde jo integrert på den gamle maskina å, men det betyr ikke at en sb-live ikke er på sin plass.

Det vil vise seg hvor bra det nye elite hket er i forhold til min gamle asus. Alt i alt en kvasiakseptabel deal, jeg bytta lydkort og 128 megs med ram inn mot en kjappere prosessor. Synes godt de kunne spedd på litt mer, men er egentlig fornøyd med at jeg fikk noe som helst.

AtW

Lenke til kommentar

Posten begynner å bli mer og mer sløv når det gjelder håndtering av pakker, ikke rart at hovedkort etc. er ødelagt når det kommer fram. Hver gang jeg bestiller noe fra internett håper jeg bare på at det kommer trygt og forvarlig hjem i mine armer :wink:

Men syns seriøst at "noen" eller at dette kanskje blir tatt opp med postvesenet på noen måte, for dette er kanskje/eller vil bli et problem, både for oss forbrukere og webshoppene hvis posten skulle slenge hovedkort og rambrikker veggimellom. Tok kanskje litt i der, men dere skjønner tegninga.

Lenke til kommentar

Det blir sikkert snart som i USA

At du kan få pakkene kjørt hjem til deg med et eller annet Budbil firma eller transportfirma.

UPS, DHL, Fedex, TNT osv.

Posten har stadig blitt dyrere og har gått mer og mer over til post i butikk og servicen kan være bob bob ikke sant. Er det da ikke en fare får at de da priser seg ut, i konkuranse med transport og budbilfirmaer.

Men som sagt, Norges er et grisgrendt strøk, slik at budbil er selvsagt best i by/tettsteder osv.

Og som sagt butikkansatte har veldig variabel kunnskap om post/posttjenester.

En morsom historie fra en opplevelse med mottak av pakke i post i butikk går som følger:

Jeg skulle hente en pakke fra Datorbutiken, men den butikkansatte kunne ikke finne følgeseddelen, selv om at den var i en plastlomme på siden, derfor måtte jeg betale ekstra for å få ut pakken, pga rot fra en butikkansatt, dette hadde ikke skjedd på et skikkelig postkontor.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt mange stygge historier om hva som skjer på posten.. og jeg har ikke noe problemer med å tro på det.

Jeg mistet en pakke som var verdt 5500,- sist vinter. Fordi den var sendt som "brev" og ikke "pakke" så tapte jeg hele greia. Posten rotet den vekk, jeg har sendt etterlysning og diverse skjemaer på det, men etter posten sine retningslinjer har jeg ikke rett på en eneste krone i erstatning.

Så dersom du sender verdier i posten, send som pakke, med pakkenr og hele greia, og FYLL INN RUBRIKKEN med verdi og innholdsdeklarasjon. De fleste postansatte opplyser ikke engang om at denne finnes.

Min tiltro til posten er 0, og politikken deres på service og forsikring er elendig. Men hvis du tar dine forholdsregler kan du ihvertfall unngå å tape like store verdier som det jeg gjorde.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...