Gå til innhold

Posten kvista maskina mi, tips?

Anbefalte innlegg

Sendte en datamskin i posten, når den kom fram var siden av kabinettet bulket in (enda den hadde isoporramme). Og hele den ramma til 3.5-drivene hadde blitt revet/brekt av inne i maskina (les: den må ha fått usedvanlig røff håndtering). Med de påfølgende skader en løs kloss på 1 kilo inne i maskina har forårsaket. (bøyde pinner og løs-slåtte kort).

Det ble sendt med norgespakke, som ifølge posten blir erstattet med opptil 10000, noen tips om hvordan jeg skal maksimere sjangsen for å få pengene jeg rettmessig fortjener?

AtW

[ Denne Melding var redigert av: ATWindsor på 2002-09-03 00:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel stakk ned på posten, fikk beskjed om at jeg måtte ta med maskina og fylle ut et ark med en kundebehandler, spurt om jeg ikke kunne fylle ut selv, men måtte gjøre det med en kundebehnadler. Gikk ned ditt, kundebehandleren kunne såklart ingenting om data, så jeg og kameraten min måtte fylle ut hele greia i skranken der. Søkte om 7000. Men måtte sende fra meg maskina, for håpe de er kjappe.

Kan fortsatt ikke fatt hva posten har gjort for å få revet løs hele 3,5-festeramma (skruhullet var ødelagt og gode greier), skal endel krefter til for å få løs den når den ikke blir slått løs av noe utenfra, skulle tro de hadde mista den ned fra en enormt høy bygning eller noe. Jeg kommer til å skrive åssen det hele gikk når saken er ferdig.

AtW

Lenke til kommentar

saken er ganske enkel...

Posten har det med å se på en pakke som en pakke.

En stor pakke skal behandles som en liten pakke.

Hiver man en liten pakke rundt, hiver man en stor pakke rundt.

Jeg jobber selv som deltid på posten (jobbet fulltid før) og har sett dette med egne øyne. Tar derfor ekstra beskyttelse på materialene jeg sender med posten. Og da sparer jeg ikke på bobleplasten !

Når posten ankommer et poststed, lesses alle varene fra containeren ned på et rullebånd, hvor alle pakker og brev blir sortert inn i hvert postnummer.

Pakkene som sendes i oppkrav blir kastet (ja, kastet) inn på en annen container som er til postkontorene. Og tro meg når jeg sier dette, de kastes HARDT!

Nåja... får håpe ingen av de toppene i posten leser dette, isåfall ligger jeg tynt ann....

S-Blazer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 10:21, S-Blazer skrev:

Nåja... får håpe ingen av de toppene i posten leser dette, isåfall ligger jeg tynt ann....

S-Blazer

Tror jeg får tipse sjefene om denne illojaliteten her :grin:

Nei, helt alvorlig, les her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=48054&forum=25

Du vil få dekket tapet ditt. Krevde du 7000? Jeg hadde krevd 10000 :lol:

Vi vet å ødelegge pakker, men vi sørger nå for å dekke tapene. Hvordan skal vi ellers klare å gå med underskudd :smile:

Hilsen en postansatt.

For ordens skyld, hvis noen i postens ledelse leser dette og reagerer. So what? Sue me!

[ Denne Melding var redigert av: Dotten på 2002-09-05 11:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 12:10, SirHartge skrev:

Det er helt sykt hvordan posten beahndler pakkene. De kaster og trakker og sparker pakkene bortover..

Er jo lett å tenke sånn, når det gjelder ens egne ting. Men dere må tenke på at postansatte sender tusenvis av pakker videre hver dag. Det blir umulig for dem å ha et personlig forhold til hver pakke. Ikke noen unnskyldning, men en konstantering av menneskelig natur.

Og dessuten så er det ikke sikkert at det er en person i posten som har gjort dette. Det er tross alt endel maskiner som håndterer pakkene også. Og en pakke som blir sittende fast mellom transportbåndet og en hydraulisk tipper har ikke en snøballs sjans i ******* til å unngå skader.

Lenke til kommentar

SirHartge!!! du sier sparke pakkene..den er vell litt over kanten. Jobber i posten i helger/ferier og vet at sparker pakker gjør man ikke, men at de ansatte kanskje hiver pakker ser jeg ikke bort i fra....men en hel pc er vell litt i største laget å hive på????????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...