Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data problem : Blåskjerm.

Anbefalte innlegg

Dette tar 2 minutter og lese, ta deg tiden!

Jeg skulle brenne dvd-r filmer i image format over på dvd plater med dvd brenneren min , så jeg lasta ned DVD Decrypter og installerte det. Jeg brente en film ut , så skulle jeg begynne på neste film , da jeg hadde kommet til 10% fikk jeg blåskjerm med meldingen "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR", jeg restarta så maskinen og satt i en ny dvd plate siden den forrige var defekt etter at det klikka, så kom jeg 10% ut i brenningen og denne : "KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR" feilmeldinga kom opp.

Nå sitter jeg her med 2 dvd plater mindre, og forstår ikke hva som kan være feil siden jeg ikke har : virus, spyware, adware, trojan o.s.v(ifølge AVG/Norton 2006 & ad-aware).

Mine PC spesifikasjoner hvis det er relevant :

Windows XP home.

512 Ram.

2 Ghz CPU.

250 gb hdd.

Geforce 5700.

Jeg googla litt etter feil beskjedene "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR" & "KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR" men fikk rekommendert denne siden hvis jeg hadde data-problemer!

Håper jeg får svar, takk for tiden din !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du kan lese litt på denne siden; http://www.microsoft.com/resources/documen...md_stp_fvlq.asp

Kan sitere litt her:

Interpreting the Message

This Stop message has four parameters:

1. Lock type value (0x00000001, 0x00000002, 0x00000003, or page table entry (PTE) address).

2. I/O status code.

3. If the lock type is 0x00000001, this parameter represents the current process. If the lock type is 0x00000003, this parameter represents the virtual address.

4. The virtual address that could not be read into memory.

Frequently, the cause of this error can be determined from the second parameter, the I/O status code. Some common status codes are:

* 0xC000009A, or STATUS_INSUFFICIENT_RESOURCES, indicates a lack of nonpaged pool resources.

* 0xC000009C, or STATUS_DEVICE_DATA_ERROR, indicates bad blocks (sectors) on the hard disk.

* 0xC000009D, or STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED, indicates defective or loose data or power cables, a problem with SCSI termination, or improper controller or disk configuration.

* 0xC000016A, or STATUS_DISK_OPERATION_FAILED, indicates bad blocks (sectors) on the hard disk.

* 0xC0000185, or STATUS_IO_DEVICE_ERROR, indicates improper termination, defective storage controller hardware, or defective disk cabling, or two devices attempting to use the same resources.

Dersom du har alle sifferkodene skal det gå an å finne ut her hva som forårsaker problemet ditt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...