Gå til innhold

NEC MS 90GX2 Gaming eller Samsung SM 193T?

sigen

Anbefalte innlegg

Tilbake igjen jeg, har enda ikke kjøpt meg LCD-skjerm.

Nå står valget mellom ukens tilbud hos netshop.no NEC 19" LCD MultiSync 90GX2 Gaming og Samsung SyncMaster 193T.

Prisene er 3000kr på Samsung`en (brukt, nypris 6299,-) og 3595,- for NEC`en

Så over til spørsmålene;

1. Hvilken skjerm bør jeg gå for, hvis jeg spiller litt, ser endel på film, og daglig surfer på forumet?

2. Er det en idè å vente til senere neste år, og heller se om det forventede prisraset på 19" LCD-skjermer komme, og om det blir så stort som forventet?

Test av NEC 90GX2

Test av Samsung 193T

PS: Sette pris på om det kommer inn svar før lørdag, siden NEC-skjermen koster ca. 500kr mer etter det igjen

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lyst på den fra netshop sitt tilbud jeg også. Jeg ville _definitivt_ gått for nec skjermen. På samsung skjermen merker du etterslep ganske godt skal jeg si deg. Lysstyrken på nec skjermen er jo hele 400 cd/m2, mot 250cd/m2 på samsung skjermen. 4ms mot 25ms (selv om necen måler med gråtoner, noe jeg regner med samsungen ikke gjør). Jeg vet ikke hvordan prisraset blir etter nyttår...

Lenke til kommentar

Har du sitt Samsung`en i levende live? På testen hos hw.no, så skriver de at du ikke legger så godt merke til etterslepet, og etterhvert blir vandt til det.

NEC`en har jo en realistisk responstid på 8ms etter ISO-målinger, noe de skriver selv.

Lysstyrken har egentlig ikke så mye å si, siden det er nevnt noen steder at ca. 250cd/m2 er passelig.

Lenke til kommentar
Kan hende, men du svarte ikke på spørsmålet mitt; Har du sett Samsung`en i levende livet? Vet at 25ms er ganske nye til dagens standarder, men skjermen kan duge fint allikevel...?

5278760[/snapback]

Nei, jeg har nok dessverre ikke sett samsungen in action, men andre skjermer med 25ms synes jeg bærer litt for mye preg av etterslep. Det er klart at skjermen kan duge fint likevel, men "for the hardcore gamer", så er nec skjermen bedre på grunn av lite etterslep. For meg så er valget lett i hvert fall :yes: . Men du blir sikkert fornøyd samme hvilken skjerm du kjøper da :thumbup:

Lenke til kommentar

Synd. Hadde håpet å få høre fra noen som faktisk har sett den in action, men det var vel litt mye å håpe på for en skjerm til over 6k med 25ms.

Tror nok jeg burde bli fornøyd samme hvilken jeg velger, for jeg er ikke noen hardcore gamer, mer film og musikk det går i her, og film krever vanligvis ikke like mye av skjermen som spill når det gjelder etterslep :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...