Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

The All Seeing Eye problem med Enivest.no Adsl

Anbefalte innlegg

Etter å ha flyttet fra Telenor Adsl til Enivest.no Adsl får eg ikke The All Seeing Eye game browser til å fungere skikkelig.

Problemet er at ping som vises på servere som kommer opp i The All Seeing Eye er alt for høy, det er liksom bare fra 200 til 700(for det meste 300-400).

Feks så vises en norsk server med ping på +300 i The All Seeing Eye, men logger eg inn på serveren har eg ping på rundt 50 som vist i spillet eg spiller.

Eg har åpnet alt av porter+meir som The All Seeing Eye bruker uten at det hjelper, håper noen her kan hjelpe meg med dette problemet.

Diverse info om hva eg har i bruk:

Enivest Adsl 4000/450.

ZyXEL Prestige 660RU-T3 modem.

Windows firewall avslått.

Windows XP Pro Sp2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt øverst til venstre på spill-menyen der du velger hvilke spillservere du vil se på, står det "Eye servers." Når du utvider den kommer det opp to ting:

- Scanners

- Pingers

Det er disse som utgjør hvilken ping du får. Der er f.eks. noen scannere- og pingservere som er lite relevant for oss som bor i Norge. Så derfor burde du oppdatere begge de listene, og velge den med best ping.

Når du finner ut hvilken scanne- og pingserver som har best ping , høyreklikker du og trykker på "Set as default scanner/pinger."

(Rimelig sikker på at dette er problemet...)

mvh.

Lenke til kommentar
Når du finner ut hvilken scanne- og pingserver som har best ping , høyreklikker du og trykker på "Set as default scanner/pinger."

5264423[/snapback]

Har gjort som du sier men desverre problemet er der fortsatt.

Vil også legge til at når eg scanner etter spill servere kan det virke til tider som "nettet" går som sirup,..det føles liksom som modemet blir overbelastet og setter seg sjøl i hvilemodus om dere skjønner(grønn på dette området).

Prøver eg å åpne en webside under scanningen vil den som regel ikke laste før The All Seeing Eye er ferdig med å scanne igjennom hele listen av servere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...