Oblivion Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg skal kjøpe meg en ny pc nå og trenger litt hjelp til å velge riktige komponenter. Det jeg er mest usikker på er minne og PSU, men trenger litt hjelp på de andre punktene også. 1. CPU: Jeg regner med at jeg kommer til å gå for AMD X2 3800 (1MB) (Er det lurt?) 2. Hovedkort: Jeg har sett på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert og Asus A8N-sli deluxe. Lurer veldig på hvilket av disse jeg skal velge. Har hørt mye bra om DFI, men jeg har også hørt at Asus kortet ikke har vifte på northbridgen, så jeg vil slippe støy ved å velge asus. 3. Skjermkort: Det står mellom ATI X1800XT 512 og NVIDIA 7800 GTX 512. Jeg er ute etter den som produserer minst støy 4.PSU: Har ikke peiling på hva jeg burde velge her. Eneste krav er at den må klare å drive komponentene jeg nevner her, samt 2 disker og DVD spiller. Den må også være så støyløs som overhode mulig (uten at det går utover systemet) 5. Minne: Her er jeg også veldig usikker, har hørt at mange mener at det går helt fint med standard value minne (3200), mens andre mener at man burde ha bra brikker til X2. Jeg skal ha 2048 mb ram og har sett på Kingston ValueR pc3200 DDR kit, som er veldig rimelig. Ellers så har jeg også sett på Corsair TWIN2048-3500LLPRO (CL 2-3-2-6, 437mhz) som er alt annet enn billig. 1000 kroner dyrere ca. Det skal sies at jeg er ingen overclocker, men jeg vil gjerne at systemet mitt skal yte så bra som mulig. Jeg kjøper komponentene mine fra Norek, så jeg kan bare velge mellom de komponentene som NOREK /komplett har Takker for all hjelp Endret 7. desember 2005 av Oblivion Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har Asus A8N-sli deluxe selv, og er veldig fornøyd. Se på denne strømforsyningen: Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin 695 kr Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Har hørt at deluxe varianten har en rimelig bråkete vifte. Den hipper greia ser ok ut . Er det hipper som tingen når man vil ha stille PSU (regner ikke med heatpipe)? Jeg har Asus A8N-sli deluxe selv, og er veldig fornøyd. Se på denne strømforsyningen: Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin 695 kr 5265993[/snapback] Endret 7. desember 2005 av Oblivion Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ifølge "Göncz" er ikke den Hiper strømforsyningen så stillegående. 7800GTX 512MB yter bedre enn tilsvarende fra ATi. Premium versjonen av ASUS kortet har passiv kjøler, og jeg tror ikke en skiller mellom north og southbridge på nyere AMD hk, da det kun har ett chipset (med unntak av det nye ASUS hk-et). En kjøper ikke DFI hvis en ikke skal klokke, det er bare bortkastede penger, gå heller for ASUS kortet. Personlig ville jeg gått for skikkelig minne, gjerne minst 2-3-2-5 timings (nå er vel dette det laveste en får på 1024MB brikker). Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvor mye penger skal du legge inn i dette da? Kan sette opp noe bra etter jeg har hørt hva du vil bruke av penger. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) tja jeg skal vel bruke en 12000-13000 kroner. Beløpet blir noe høyere siden jeg kjøper fra norek. ser nå at det ikke utgjør noe særlig mer enn 500 kroner. Sykt, umulig å tjene penger på hardware nå lengere. Glad jeg sluttet med den bedriften. Hvor mye penger skal du legge inn i dette da?Kan sette opp noe bra etter jeg har hørt hva du vil bruke av penger. 5266567[/snapback] Endret 8. desember 2005 av Oblivion Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 tja jeg skal vel bruke en 12000-13000 kroner. Beløpet blir noe høyere siden jeg kjøper fra norek. ser nå at det ikke utgjør noe særlig mer enn 500 kroner. Sykt, umulig å tjene penger på hardware nå lengere. Glad jeg sluttet med den bedriften. Hvor mye penger skal du legge inn i dette da?Kan sette opp noe bra etter jeg har hørt hva du vil bruke av penger. 5266567[/snapback] 5267389[/snapback] OK. Skal du ha dvd-brenner, mus og den slags også? Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 nei bare de tingene jeg har listet opp tja jeg skal vel bruke en 12000-13000 kroner. Beløpet blir noe høyere siden jeg kjøper fra norek. ser nå at det ikke utgjør noe særlig mer enn 500 kroner. Sykt, umulig å tjene penger på hardware nå lengere. Glad jeg sluttet med den bedriften. Hvor mye penger skal du legge inn i dette da?Kan sette opp noe bra etter jeg har hørt hva du vil bruke av penger. 5266567[/snapback] 5267389[/snapback] OK. Skal du ha dvd-brenner, mus og den slags også? 5267574[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå