Gå til innhold

Beste form for sparing

Moltrez

Anbefalte innlegg

En annen ting som er kjekt å bite merke i, er at du får god rente der, i tillegg til at du er garantert å kunne ta opp lån på 6*innestående beløp. Du må nok allikavel oppfylle enkelte kriterier mtp inntekt, men du får deg vel snart en job etterhvert ;)

5272087[/snapback]

Men er du garantert god rente også ?

Litt kjedelig å sitte med høy rente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man er jo ikke forplikta til å ta opp lån der.. Så hvis ikke den renten er god nok i forhold til markedet kan man jo bare låne et annet sted.

5272760[/snapback]

Men er det ikke litt lureri da ?

Altså:

Du er garantert å få lån hos de, så lenge du oppfyller visse kriterier mtp inntekt og slikt.

Høres litt merkelig ut.

Lenke til kommentar

Men er det ikke litt lureri da ?

Altså:

Du er garantert å få lån hos de, så lenge du oppfyller visse kriterier mtp inntekt og slikt.

Høres litt merkelig ut.

Hvorfor skulle det være det?

De kan jo ikke bare låne ut penger til hvem-som-helst uten å ha noen form for sikkerhet om å få pengene tilbake :) Spesielt når det er snakk om 6x innskuddet.

Altså, de må bare forsikre seg om at vedkommende har en stabil inntekt slik at han/hun klarer å tilbakebetale. Jeg tipper at lånerenten som tilbys da er veldig gunstig, man prøver jo ved hjelp av dette å bytte opp et kundeforhold over lang tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det være det?

De kan jo ikke bare låne ut penger til hvem-som-helst uten å ha noen form for sikkerhet om å få pengene tilbake :) Spesielt når det er snakk om 6x innskuddet.

Altså, de må bare forsikre seg om at vedkommende har en stabil inntekt slik at han/hun klarer å tilbakebetale. Jeg tipper at lånerenten som tilbys da er veldig gunstig, man prøver jo ved hjelp av dette å bytte opp et kundeforhold over lang tid.

5275641[/snapback]

Ok, da.

Merkelig eller ei, men om disse kriteriene er at du tjener 2 millioner hvis du skal ta opp 2.4 millioner, så er man like langt(regner med at trådstarter ikke tjener så mye)

Men jeg har heller ikke sett de kriteriene, så jeg aner ikke hva de sier om slikt.

Lenke til kommentar

Mange forslag her, skal ta en litt grundigere sjekk på det dere har foreslått, og se om jeg kommer fram til noe :p

Evt. poste innlegg her igjen, og få tilbake melding :)

Hadde tenkt at jeg skulle ta opp lån på rundt 1 mill, men siden jeg ikke har noen fast inntekt pr. dags dato, så blir det litt vanskelig.

Hadde jeg bare hatt en jobb :dontgetit:

400 000 i eiendom er ikke noe mye, så fortjenesten på det vil vel bli minimal (Må ha blitt en tomt eller noe det da :p) (Hvis det i hele tatt hadde blitt en fortjeneste).

Lenke til kommentar

her står d litt kort info ang bsu forresten.. http://www.nordea.no/sitemod/default/index.aspx?pid=401394

Er ikke sikkert at andre banker garanterer deg 6*innestående i lån, men antar at de har noe liknende eller bedre for densaks skyld... Noe jeg glemte å si sist, er at du slipper å betale etablerings- og depotgebyr på lånet dersom du e bsu kunde.. Aner ikke hvor mye d e, men utgjør nok noen kroner.. Max innskudd e visst på 100K.

evt for å sjekke andre bankers % på bsu se flg link http://dinepenger.no/index.db2?id=583

Lenke til kommentar

Hvis du kan få brukt dem blant annet til leilighet vil nok det være det gunstigste, da går penger du betaler ned på lån til en investering, i motsetning til leie som er penger du aldri ser igjen.

Skal du spare på noen annen måte ville jeg hatt en grei spredning, litt i banksparing, litt i fond, pengemarkedsfond osv. Alt etter hvilken risiko du ønsker.

http://www.morningstar.no/ er finfin til å finne bra fond, og luke ut de mindre gunstige.

http://www.dinepenger.no/ her kan du blant annet finne beste rente på sparing. Merk at mange gir høyere rente ved større innskuddsbeløp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg egen leilighet her oppe i trondheim. Den var med flere rom, så jeg leier ut. Dette dekker akkurat renter og avdrag hver mnd. Jeg hadde ikke mye penger fra før og fikk mine foreldre til å stille opp med garanti. På denne måten fikk jeg også en gunstigere rente. Når du har 400k kan du spørre om foreldrene din kan stille opp med 100k garanti så har du 60% innenfor et lån på 1.5mill. (En jobb hadde ikke vært en dårlig idè heller) :yes:

Lenke til kommentar
Heisann.

Etter nyttår får jeg ca. 400 000 kroner, og i den forbindelse lurer jeg på hva som er mest lønnsomt å gjøre med disse pengene.

Jeg er 19 år, har ingen jobb, og bor på hybel i Trondheim.

5264302[/snapback]

Hvordan i huleste greier du å få så mange penger ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...