superdigg Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Tenkte jeg skulle være fiks og flashe en custom bios på MSI 845 Ultra AR kortet mitt noe som har gjort at jeg ikke får bootet, den bare henger i POST. Er det noe mulighet for å få fiksa dette eller er kortet dødt og ubrukelig? Kan ikke vente evig på å få fiksa dette så værsåsnill og kom med et tips eller to til hva jeg kan gjøre! Jeg er avhengig av PC'n til arbeid så alternativet blir å springe ut og kjøpe et nytt kort i mårra. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det er AMI bios ikke sant? Sjekk denne:http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm Det ligger også en der for award bios. A Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Der skjøt håpet til himmels men akk det funket ikke. Den kommer ikke så langt som til å begynne å lese fra noe diskett. Den booter, detecter disker/cd-rom og så gir den et lite bip og det er det. Synd men takk likevel. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive. Husk Ctrl-Home komboen, da! -KJ Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Jepp men det hjelper så lite desverre. Urk. Sitter og ser på HK nå og lurer på om jeg skal springe og kjøpe et BD7II-RAID/IT7-MAX eller P4B533 E/L/1394. Noen tips isåfall. Det eneste jeg skal sjekke før jeg gir meg er å bytte ut keyboardet med et vanlig et. Jeg har et trådløst et nå og det kan jo tenkes at det ikke gir konstant nok signal - ikke vet jeg. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hva med å kjøpe et ANNET hovedkort enn MSI? Håper du ikke kjørte flash i Windows?? ... hold deg til DOS flashing. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Som du ser av lista i posten over så var det ikke noe MSI kort nevnt akkurat... Og ingen fare - jeg er ikke komplett idiot, ikke noe windows flashing nei. Pur drDos som er det beste du kan bruke til å flashe. Hjelper jo lite når modulene i biosen ikke stemmer for flashen var fin den det var bare det at det jeg flashe stemte tydeligvis ikke helt med kortet... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hvis du har lyst til å prøve noe mange ikke klarer, er stødig på hånda, og har tilgang til en maskin nr. 2 + et lite skrujern til å vippe ut Bios-chippet med, kan du forsøke en hotflash med Uniflash 1.28 I tilfelle les Fremgangsmåten her først - sier brake-a-leg og skitt fiske :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå