TheIlluminated Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg fikk min Samsung D600 i posten idag, etter jeg åpnet pakken som ble sendt med posten og tok opp esken med mobilen i var det klistret et lapp der det stod "Ved brudd av forsegling bortfaller angreretten". Det der kan da ikke vær lov?Mobilen er kjøpt på Siba.no med abonnement, men jeg kan da ikke tro at dette er lov siden det er kjøp over nettet, eller finns det noen lugubre regler for dette? Og kan jeg forresten bruke MiniSD i mobilen (selv om det "tar bare" TransFlash)?. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kun ved kjøp avmusikk/ film og programvare man har e til dette. Ikke ved salg av mobiltelefoner. Så du har nok angrertten behold om du åpnet dette klistremerket. Lenke til kommentar
MacGyver24 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kun ved kjøp avmusikk/ film og programvare man har e til dette. Ikke ved salg av mobiltelefoner. Så du har nok angrertten behold om du åpnet dette klistremerket. 5264624[/snapback] Du kan ihvertfall ikke bruke telefonen om du har tenkt å bruke angreretten. Men for å få et mer nøyaktig svar må nok noen andre hjelpe deg... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kun ved kjøp avmusikk/ film og programvare man har e til dette. Ikke ved salg av mobiltelefoner. Så du har nok angrertten behold om du åpnet dette klistremerket. 5264624[/snapback] Du kan ihvertfall ikke bruke telefonen om du har tenkt å bruke angreretten. Men for å få et mer nøyaktig svar må nok noen andre hjelpe deg... 5264919[/snapback] hvis han ikke kan bruke telefonen så kan han vel ikke slå den på heller? Han kan fint bruke telefonen litt. Sende noen få sms og ta en kort samtale, dette for å sjekke hvorvidt det faktisk er et "fungerende" produkt som han øsnker å beholde. Angretten er beholdt så lenge den returenes i vesentlig lik mengde osv. Ved helt minimalt bruk i dne hensikt å prøve ut telefonen så vil jeg si at angreretten er beholdt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kun ved kjøp avmusikk/ film og programvare man har e til dette. Ikke ved salg av mobiltelefoner. Så du har nok angrertten behold om du åpnet dette klistremerket. 5264624[/snapback] Du kan ihvertfall ikke bruke telefonen om du har tenkt å bruke angreretten. Men for å få et mer nøyaktig svar må nok noen andre hjelpe deg... 5264919[/snapback] Vel, hvis du leser posten hans så ser du at jeg svarer på akkurat det som han spørr om, og ikke noe annet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Man skal kunne åpne, se på, teste telefon og slikt, men IKKE ta den i bruk som sin egen for at angreretten skal gjelde. Det SIBA gjør der er særdeles tvilsom praksis. Kan jo tipse noen nettsteder om det? SIBA er jo en litt større aktør en feks Notel/gsm.no Lenke til kommentar
bengh Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kjøpte et digitalkamera en gang fra Arnesen Data. Pakken fra HP var forseglet med en plastforseiling. Tok en telefon til Arnesen data og fikk beskjed at om jeg skulle returnere så måtte forseglingen ikke være brutt... Nå løste deg seg da jeg tok en tur i byn å sjekkeut kameraet så jeg var sikker på at jeg ville ha det. Å ha en slik praksis utnytter jo bare foretningenes service - skulle ikke være nædvendig for meg å reise i en butikk for å inspisere varen. Dette sa jeg også til Arnesen Data men det var ingen bønn - har ikke handla mer der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå