CNU Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Nå som det nærmer seg jul holder jeg da på å skrive en ønskeliste (får vel ikke i nærheten av alt det jeg skriver på den, men morsomt med liste uansett) og har tenkt til å oppgradere maskina da den begynner å bli litt gammel. Bruker den mest til spilling (Age of Empires 2 & Battlefield 2) og litt videoredigering. Trenger da ikke å ha alt på høyeste innstillinger i spillene, men fint om det ikke hakker på laveste. Fint om den virker Linux da jeg driver å smaker litt på det for tiden, er dog ikke helt nødvendig. "Budsjett" blir vel sånn maks 8000? Kan vel sette opp litt hvis det blir for lite. Nåværende PC: Kabinett: Bøyd jallating som fulgte med en ferdig-PC Strømforsyning: OCZ PowerStream 520w Hovedkort: Abit NF7-S v2.0 Prosessor: AMD Athlon XP 2800+ Grafikkort: Sapphire Radeon 9800Pro RAM: TwinMOS 1024MB PC3200 Dual-Kit Harddisker: Seagate 200GB+250GB CD-brenner: ASUS CRW1610A DVD-spiller: Memorex Diskettstasjon: Grå! Har da tenkt til å gå til anskaffelse av et nytt kabinett - da det er bøyd, ikke har plass til noen vifter og er ganske lite. Strømforsyningen håper jeg holder litt til. Da maskina går litt tregt i spill (for tiden går det mest i Battlefield 2) må vel grafikkort oppgraderes. Burde vel gå for PCI-E så da må både hovedkort og prosessor også hives ut. Litt mer ram er sikkert også fint? Harddiskkapasitet begynner også å minske (rundt 15GB ledig), så en ny harddisk ville nok vært fint. Har ikke flere ledige S-ATA-strømkontakter fra strømforsyninga. Går vel kanskje an å "dele" de jeg har fra før? Trenger vel en DVD-brenner også. Ny PC: Satt opp det jeg tror passer inn her: Kabinett: Cooler Master Stacker STC-T01-UK Sort/Sølv: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21403 Hovedkort: Her er jeg ganske usikker, men de nye AMD socket 939 er vel fine? Fint med mange SATA, så slipper jeg ekstra kontrollerkort. Firewire til videoredigering. Alle har vel USB? PS/2 til mus/tastatur og lyd. Prosessor: Er vel bare å ta en som passer til hovedkort? Grafikkort: Duger nVidia 6800 modeller? RAM: Bare legge til 1GB til? Harddisk: 300GB ville vært fint. +SATA-ledning +SATA-strømledning DVD-brenner: BenQ DW1640 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31430 Ser nå at dette kanskje ble en smule rotete. Det jeg trenger hjelp til er altså å velge komponenter. Hvis det er noe jeg burde gjøre annerledes er det fint å få kritikk på det også. Edit: Var topic fint nå? Endret 7. desember 2005 av CNU Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Grafikkkort: jeg ville valgt 7800XXX serien i stedet for 6800serien. mye bedre. Forresten så ville jeg gått for det Asus A8N32-SLI Deluxe kortet. forresten en ting til. jeg hadde bytta topic hvis jeg var deg grunnet at snart kommer det et moderator og klager på upassende topic osv Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Prøvde meg på et oppsett., tror dette skal gi mye for pengene. Overklokk cpuen et par 100MHz og du har meget god ytelse for en billig penge. Edit: Nå ser det bedre ut . Endret 7. desember 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå