jorgis Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Når man er innpå det med at Forumet er treigt.Er det ikke på tide å oppgraddere serverne/linjene til forumet. 5264355[/snapback] Den der er jeg enig i.... 5264377[/snapback] Ville foretrukket bedre software forumet kjører på, jeg. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 SKulle ønske dere kunne prioritere forumet framfor dette her. Sleit som en mester tidligere idag med at serveren var opptatt eller at forumet rett og slett ga meg blank side. Men speedometeret funker bra ihvertfall, målte linjen min korrekt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har en 2200 kbitt linje ifra bluecom, og jeg scorer bare 219 kbitts! Prøvd andre steder og får det samme! + at hastigheten ifra internett ligger på 25kBps! SYke greier. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ikke verst! Ganske stilig. Jeg fikk 1853 kbits/sekund (nedlasting) på en 1400kbits-linje samtidig som jeg lastet ned i rundt 20KB/s. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 2600 kbits/sekund.. riktig her Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ganske tøft, har pleid å bruke det hos itavisen før, men synes dette er bedre. Kult at det måler opplastingshastigheten også. Fikk 993/334 kbit/s med en 1200/256 kbit/s linje. Jeg bor 6,3KM unna sentralen, så jeg er veldig fornøyd, spesielt med opplastingshastigheten. Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 gratislinje som er bedre enn min betalningslinje? forklar deg *vil ha* 5265012[/snapback] Som jeg nevnte i posten min har jeg linje via SiO (Studentsamskipnaden i Oslo), og den er gratis når man bor i studentleilighet. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Dere burde bruke en litt større fil og i tillegg legge inn en liten forsinkelse f.eks fra 0 til 400 kB av bildet er lastet og starte tidtakingen fra dette punktet. Ser nemlig at det hos meg kan gå over ett sekund fra bildet starter å laste til linjen min på 4mbit/s makses ut i nettverkstatistikken i Task Manager. Jeg får iallefall unøyaktige målinger i forhold til tptest og hastighetstest med en 7MB testfil fra ftp.home.no. Målingene her viser alt fra 1000 kbit/s til 600kbit/s lavere hastighet. Speedometeret på itavisen.no har akkurat samme problemet, så jeg synes hw.no burde heve seg litt over de (itavisen.no forumet suger ) Dere burde iallefall rette på det før den ofisielle statistikken over produkt og målt hastighet vises, så slepper teleselskapene å bli nedringt av fortvilte brukere De målingene med minst forsinkelse fra bildet startet å laste til hastigheten var på topp målte høyest hastighet. Edit: dette gjelder versjonen som ikke baserer seg på java (den med java har jeg ikke fått til å fungere ennå) Endret 7. desember 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg ser at det foreløpig ikke er noen automatisk registrering av leverandør o.l., kommer dette etter hvert?Det viser seg vist at dette ikke stemte. På jobben fikk jeg ikke vite leverandør tiltross for at de bruker TeleNor. Dette skyldes sikkert at det er en stor bedrift med strenge sikkerhetstiltak og felles IT-sentral for hele konsernet. Svarene jeg får hjemme stemmer bra med virkeligheten. Din IP-adresse er: XXXXXXXXXXXX (host-XXXXXXXXXX.bluecom.no). Nedlastingshastigheten din er 2188 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 421 kbits/sekund. Endret 7. desember 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ok, da misforstod jeg. Ser ut til at bredbåndstesten er overbelastet også, men etter mye om og men fikk jeg java-versjonen til å funke. 7136 ned og 4995 opp må vel sies å være ganske bra på en gratislinje (bra jobbet SiO) 5264940[/snapback] Din IP-adresse er: 129.241.XXX.XX (XXXXX.studby.ntnu.no). Nedlastingshastigheten din er 9479 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 5747 kbits/sekund. Ikke værst ikke værst. Disse studentsamskipnadene har gode linjer. Dessverre er internett ekstrautstyr her hos SiT, og koster meg 130,- i måneden. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Får ikke kjørt Mål opp- og nedlastingshastigheten, bare ned fikk 9446kbit. Har bredbånsfabrikken. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Nedlastingshastigheten din er 9479 kbits/sekund.Opplastingshastigheten din er 5747 kbits/sekund. Ikke værst ikke værst. Disse studentsamskipnadene har gode linjer. Dessverre er internett ekstrautstyr her hos SiT, og koster meg 130,- i måneden. Her er det vel knappest snakk om årelating. 130,- for den ytelsen kan knapt kalles blodpris. Så vidt jeg vet benytter SIT fiber på store deler av sine studentboliger så oppgraderingsmulighetene dine burde være gode. (Ikke at det ser ut som du trenger det.) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Nedlastingshastigheten din er 9479 kbits/sekund.Opplastingshastigheten din er 5747 kbits/sekund. Ikke værst ikke værst. Disse studentsamskipnadene har gode linjer. Dessverre er internett ekstrautstyr her hos SiT, og koster meg 130,- i måneden. Her er det vel knappest snakk om årelating. 130,- for den ytelsen kan knapt kalles blodpris. Så vidt jeg vet benytter SIT fiber på store deler av sine studentboliger så oppgraderingsmulighetene dine burde være gode. (Ikke at det ser ut som du trenger det.) 5265596[/snapback] Fiber hvor? Det er ikke fiber ut til hver enkelt bruker nei. Om det var det du mente da. AtW Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Fiber hvor? Det er ikke fiber ut til hver enkelt bruker nei. Om det var det du mente da. Det er vel det på bl.a. Steinan og Berg, eller har jeg tatt feil? Uansett ser jeg at: Av driftsmessige hensyn innførte ITEA en øvre grense på 10 Gigabyte pr. dag fra august 2004. o.s.v. sit.no Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Fiber hvor? Det er ikke fiber ut til hver enkelt bruker nei. Om det var det du mente da. Det er vel det på bl.a. Steinan og Berg, eller har jeg tatt feil? Uansett ser jeg at: Av driftsmessige hensyn innførte ITEA en øvre grense på 10 Gigabyte pr. dag fra august 2004. o.s.v. sit.no 5265668[/snapback] Det er ikke fiber helt ut til brukerene nei, og det stemmer også at det er en 10 GB grense, men dette er pga kapasitetsproblemer "høyere opp i hirarkiet". Det er en ganske flat struktur på nettet, og det skal ikke så veldig mange folk med 100 mbit til som bruker linja maks før det "tetter seg til" lenger opp i systemet. AtW Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Fiber hvor? Det er ikke fiber ut til hver enkelt bruker nei. Om det var det du mente da. Det er vel det på bl.a. Steinan og Berg, eller har jeg tatt feil? Uansett ser jeg at: Av driftsmessige hensyn innførte ITEA en øvre grense på 10 Gigabyte pr. dag fra august 2004. o.s.v. sit.no 5265668[/snapback] Jeg tror ikke det er mange som er i tvil på hva "driftsmessige hensyn" er for noe ... redigert: Det visste jeg ikke ATW, så vet jeg det Endret 7. desember 2005 av Zlatzman Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Fiber hvor? Det er ikke fiber ut til hver enkelt bruker nei. Om det var det du mente da. Det er vel det på bl.a. Steinan og Berg, eller har jeg tatt feil? Uansett ser jeg at: Av driftsmessige hensyn innførte ITEA en øvre grense på 10 Gigabyte pr. dag fra august 2004. o.s.v. sit.no 5265668[/snapback] Jeg tror ikke det er mange som er i tvil på hva "driftsmessige hensyn" er for noe ... 5265704[/snapback] Jeg kan informere deg om at det faktisk var driftmessige hensyn bak avgjørelsen, (selv om det såklart er visse elementer ved studby-nettet som ikke er like populære blant alle). Og man fant vel ut på det tidspunktet at det var den løsningen som var minst til bry for brukerene. Edit: Ser du editerte ja Men lar posten stå jeg. AtW Endret 7. desember 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har vanlig Telenor Basic 700/150 linje (elns.). og eg fikk utrolige: Nedlastingshastigheten din er 1903 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 316 kbits/sekund. hva skjer? er telenor snilde rett før jul eller? Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har vanlig Telenor Basic 700/150 linje (elns.). og eg fikk utrolige: Nedlastingshastigheten din er 1903 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 316 kbits/sekund. hva skjer? er telenor snilde rett før jul eller? 5265735[/snapback] Logg inn på http://www.online.no og på "Mitt abonnement" og sjekk hastigheten din der De har begynt å oppgradere til de nye hastighetene nå og tidligere 704/128 er nå 1500/300. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hva du synes er hovedpoenget med slike tester er jo såklart din egen mening.. Selvfølgelig er det ikke min egen mening, det er jo selve essensen alle de forskjellige testene som eksisterer idag, og dette er faktisk dokumentert i FAQ-seksjonene for hver test respektivt til hver eier/kreator av testen. Å påstå å si at dette er noe undertegnede har kokt opp er ikke bare oppspinn, det er også særdeles frekt. Jeg har trossalt samarbeid med ITEA i sin tid og er særdeles godt innvevd i hvordan dette fungerer. Videre anbefaler jeg deg å tenke deg om før du prøver å lire av deg flere morsomheter i fremtiden. mvh Endret 7. desember 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå