Gå til innhold

Båndbreddemåler på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også jeg merket at den ikke er helt god på kajppe linjer (100 Mbit), spesielt ikke på upload, det burde kanskje stå noe om dette? (Regner med det er en flaskehals et sted i systemet)

 

AtW

5263985[/snapback]

 

Hva i all verden gagner du med å teste 100Mbits-linjer mot denne testen? Hovedpoenget med slike tester er å gi vanlige folk med vanlige adsl-abonnement en mulighet til å se hvordan de ligger an når det kommer til ytelse jevnført med pris. Ikke å teste universitetslinjer!

 

Våkne nå.

 

mvh

5264033[/snapback]

 

Du får jo kjøpt 10/10 som privatperson også (forsåvidt også 100/100 om du er på en studentby), og det er jo nyttig å vite hvor grensen ligger. Hva du synes er hovedpoenget med slike tester er jo såklart din egen mening, men testen selv sier "mål ytelsen på nettlinjen din" og da er det nyttig å vite hvilke begrensninger denne målingen har.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Fikk resultat som forventet ca. 5200/350 fra monet.no. Den super elendige upload hastigheten har jeg slitt med lenge nå..

*off topic* Er forumet overbelastet for tiden eller? Får blank skjerm annenhver gang jeg prøver å klikke meg inn på en tråd, eller legger til et svar..

5264061[/snapback]

 

jeg har også monet :D jeg skal vel ha 2500/400 og hadde nå på testen 2350/420

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg om hvordan jeg får ned og opplasnings delen til og funke. Jeg får bare nedlastnings målingen til og funke. Den er jeg meget fornøyd med. Men det stopper på applet loaded hos meg når jeg skal ta opp- og nedlasnings målingen.

 

Og Ja jeg har instalert Java

 

EDIT: Nå fikk jeg "Tjenesten er ikke tilgjengelig."

 

Har de ikke utvilket tjenesten enda?

 

EDIT2: Nå funker den hos meg også :) Strålende

 

Jeg har Telenor Pluss 3000/350 og får dette: :D

post-47717-1133967671_thumb.jpg

Endret av Lillebror
Lenke til kommentar
Hehe.. skulle til å si det samme.. Tviler på at forumet og båndbreddemåleren ligger på samme server (eller linje for den saks skyld).  :roll:

5264026[/snapback]

Helt korrekt, speedometeret er hostet på en av DirectConnect sine servere.

5264041[/snapback]

 

Hadde i grunn regnet med det ja.. Hadde vært "litt" teit om heavy load på forumet resulterte i at alle fikk opplyst at de satt på et 28.8 modem :p

 

Men er det mulig å få vite hva slags linje DirectConnect sin speedometer-server kjører på? Regner med at det er denne som er begrensningen for alle som sitter med Uninett-linjer o.l.

Lenke til kommentar
Nedlastningshastigheten din er 14536 kbits/sekund*.

 

Ikke akkurat 100% men....  Sitter på 576MBit med en 100MBit router, skulle vel gått litt fortere enn dette :p

5264138[/snapback]

Da sitter du på en 100mbit. Er en viss forskjell.

Det er og viktig at du ikke har fullt av andre programmer oppe som laster ned data mens du tester linjen, slik at resultatet blir nøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...