Gå til innhold

Revolution - litt kraftigere enn Xbox? (Maskinvare/Rev)


Anbefalte innlegg

Om det er poenget ditt, hvorfor blander du da inn andre selskaper?

5301129[/snapback]

Det var et eksempel! Jeg forbanner innlegget hvor jeg trakk dem inn.

 

Om det dustete å boikotte et selskap fordi flere divisjoner av det oppfører seg dumt kan diskuterers, jeg synes ikke det.

5301129[/snapback]

Greit nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget mitt er at det er dustete å la vær å kjøpe PS3 fordi et underselskap innstallerer spyware på personers PC'er.

Et underselskap? Det er de samme sjefene som tar de samme avgjørelsene som til syvende og sist sitter med ansvaret. Du gjør at disse personene blir søkkrike slik at de kan fortsette å investere i dritt som går ut over kundene deres.

Lenke til kommentar
Et underselskap? Det er de samme sjefene som tar de samme avgjørelsene som til syvende og sist sitter med ansvaret.

5301614[/snapback]

Ikke enig. Sony er for store til at toppsjefene kan legge seg i alt. Det er derfor selskapet deles opp i underselskaper, og slike avgjørelser tas der. Men dette tror jeg ingen av oss egentlig vet, så det blir bare synsing fra oss begge...

 

Du gjør at disse personene blir søkkrike slik at de kan fortsette å investere i dritt som går ut over kundene deres.

5301614[/snapback]

Heller ikke enig. Det blir et for snevert syn. Hvis én avdeling går dårlig, tar de ikke bare penger fra en annen for å holde den gående. Da gjør de endringer i den avdelingen som sliter, for at de skal kunne tjene i alle avdelinger. De har jo tatt noen dårlige avgjørelser på mp3-spillermarkedet for eksempel (nei nei nei, ikke flere eksempler ;) ). Men de gjør likevel noe med det. De tar ikke bare pengene fra PS2 budsjettet og lar humla suse.
Lenke til kommentar

Avdelingene hører til samme firma. F.eks. gikk det ut over mediaavspillerne deres at de også gir ut musikk, for de kunne ikke spille MP3.

 

Nå må vi ikke bli naive her! Det er ingen unnskyldning at "det var jo ikke samme avdeling". Det er fortsatt samme firma, og de samme menneskene som tar avgjørelser.

 

Det skal ikke lønne seg å installere spyware på PCene til kundene sine!

Lenke til kommentar

howzer, vi blir ikke enige. Kan vi ikke bare si at vi er enige i at spyware er noe dritt? Jeg vil mye heller diskutere Revolution. :yes:

 

Jeg må si jeg er litt skeptisk til kontrollern. Den kan bli så utrolig kul, men jeg vet ikke om spillutviklerne klarer å lage spill som utnytter dens potensiale. For å sammenlikne med DS'en, så hadde jo den også en "revolusjonerende" kontroll, men det er egentlig få spill som har klart å gjøre noe ordenlig utav den. Det er veldig mange spill som liksom roper: "Se, vi har touch screen!", og ikke klarer å lage et underholdende spill. Men på en annen side har man de som utnytter det til det fulle, som f.eks. demo'en på Metroid Prime: Hunters. Der hadde du muse-ala-styring, kart og funksjonsinterface i en og samme kontroller, og jeg syns det funka kongebra.

 

Jeg frykter at det kan bli noe av det samme på Revolution. Det blir nok mange spill som roper: "Se, du kan vifte kontrollern i lufta!" og som til syvende og sist bare blir en demo på en artig idé, et proof-of-concept, og på ingen måte et helt spill. Men på den andre siden kan det komme noen spill som klarer å gjøre noe som ingen har tenkt på før, som kan brukes gjennom hele spillet uten at idéen brukes opp.

 

Jeg tror igrunn det handler om å klare å få kontrollern til å komplimentere spillet, ikke være spillet. Blir spennede å se hvor mange som klarer det. Som en venn av meg sa: "Fasinerende konsept, men bruk det i en setning!"

Lenke til kommentar
howzer, vi blir ikke enige. Kan vi ikke bare si at vi er enige i at spyware er noe dritt? Jeg vil mye heller diskutere Revolution. :yes:

 

Jeg må si jeg er litt skeptisk til kontrollern. Den kan bli så utrolig kul, men jeg vet ikke om spillutviklerne klarer å lage spill som utnytter dens potensiale. For å sammenlikne med DS'en, så hadde jo den også en "revolusjonerende" kontroll, men det er egentlig få spill som har klart å gjøre noe ordenlig utav den. Det er veldig mange spill som liksom roper: "Se, vi har touch screen!", og ikke klarer å lage et underholdende spill. Men på en annen side har man de som utnytter det til det fulle, som f.eks. demo'en på Metroid Prime: Hunters. Der hadde du muse-ala-styring, kart og funksjonsinterface i en og samme kontroller, og jeg syns det funka kongebra.

 

Jeg frykter at det kan bli noe av det samme på Revolution. Det blir nok mange spill som roper: "Se, du kan vifte kontrollern i lufta!" og som til syvende og sist bare blir en demo på en artig idé, et proof-of-concept, og på ingen måte et helt spill. Men på den andre siden kan det komme noen spill som klarer å gjøre noe som ingen har tenkt på før, som kan brukes gjennom hele spillet uten at idéen brukes opp.

 

Jeg tror igrunn det handler om å klare å få kontrollern til å komplimentere spillet, ikke være spillet. Blir spennede å se hvor mange som klarer det. Som en venn av meg sa: "Fasinerende konsept, men bruk det i en setning!"

5302973[/snapback]

 

Ser ikke helt problemet, sa du det samme da pcspill begynte bruke mus/tastatur istedenfor bare piltaster og joystick?

 

En skikkelig pekeenhet er noe konsoller aldri har hatt, det har derfor vært umulig å lage strategispill og fps med nøyaktig kontroll.. For meg blir det som overgangen fra å spille doom med tastaturet og quake med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Hva er det med oss mennesker og det å være skeptisk til nye ting? Jeg personlig lengter etter innovasjon, men merker at jeg ofte kan bli skeptisk til nye konsepter. De bedre konseptene funker kanskje og gjør om på meningen min, andre igjen bommer. Vi må ha noen som tør å ta sjanser - det må være rom for det innen både hardware og software-delen. Jeg håper virkelig Nintendo får gjør det bra med denne kontrolleren slik at brukere og utviklere kan utforske videre og komme opp med enda nye ting. Det er sannelig på tide!!

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet, sa du det samme da pcspill begynte bruke mus/tastatur istedenfor bare piltaster og joystick?

5303118[/snapback]

Hehe, nei. Jeg var faktisk den aller første som begynte med mus i min vennegjeng. De syns jeg var rar i hue som brukte mus til å styre med i Wolfenstein 3D, men jeg syns det var helt konge. Det var faktisk noen som sverget til tastatur fram til (og med) Quake (1). Så jeg er blandt de første som kaster meg over innovasjon på kontroller fronten.

 

Nei, min skepsis går mer på spillene som blir lagt. Ta et spill som Pac Pix. Det er et fasinerende konsept, men knapt nok et spill. Det kan i beste fall kalles en teknologidemo. Yoshi: Touch & Go er også et spill som prøver å flyte på touch screen-konseptet. Det gjør det vel også til en viss grad, men et helt spill kan man vel ikke kalle det. Det er slikt jeg forventer å se endel av på Revolution. Mange fasinerende konsepter som ikke er nok til å lage et helt spill. Det mest geniale hadde vært om de hadde klart å samle mange slike konsepter i et partyspill/samling med minigames, istedet for at hvert konsept skal markedsføres som et enkeltstående spill. Da ville vi fått mer bang for the buck.

Lenke til kommentar

tastatur funka for meg i wolfenstein og doom siden en kun bevegde seg i to dimensjoner og ikke kunne styre kameraet opp eller ned på noen måte.

 

men med quake 1 så plukket jeg ganske fort opp det å bruke mus siden en nå kunne sette vinkelen på kameraet fritt. tastatur funket fortsatt fint for retningskontroll, bare at musen tok over sving høyre/venstre (som den sikkert allerede var bruk til for de som hadde brukt den i doom og tidligere).

 

en ting jeg sitter å undrer meg over når det gjelder førsteperson og kontrollern til revolution: er bevegelsen en til en? altså, om jeg roterer den x til høyre vil sikter på skjermen også rotere x til høyre? og hva skjer så når håndleddet når ytterpunktet av sitt bevegelsesområde?

 

om jeg husker rett så var det en knapp en måtte trykke inn på kontrollern som ble brukt på den fan videoen. blir det slik at en må holde inne en knapp på kontrollern for at den skal registrere bevegelsen? og når en så trenger å nullstille så slipper en knappen, nullstiller, og så trykker den ned igjen?

 

husk, musen kan en alltids flytte til null ved å løfte den opp...

Lenke til kommentar

Musa må løftes fordi du har en musematte som bare er av en viss størrelse. Med Revo-kontrolleren er det uansett ikke snakk om store bevegelsen. Kanskje det kan sammelignes med laserpenn? Hvis du har prøvd det så kan du jo prøve selv. Jeg prøvde nettopp å peke med laserpenn på TVen min som er av standard størrelse. Det var kun små bevegelser som skulle til, og det er ikke nødvendig å "nullstille".

 

Når det gjelder det å rotere, så er det jo ikke sikkert du må rotere håndleddet 180 grader for at rotasjonen skal fortsette rundt.

 

Men prøv med laserpenn hvis dere har. Det er ikke snakk om å sitte og vifte med armene i det hele tatt. Hvis det er slik Revolution-kontrolleren blir så er det null problem.

Lenke til kommentar
Musa må løftes fordi du har en musematte som bare er av en viss størrelse. Med Revo-kontrolleren er det uansett ikke snakk om store bevegelsen. Kanskje det kan sammelignes med laserpenn? Hvis du har prøvd det så kan du jo prøve selv. Jeg prøvde nettopp å peke med laserpenn på TVen min som er av standard størrelse. Det var kun små bevegelser som skulle til, og det er ikke nødvendig å "nullstille".

 

Når det gjelder det å rotere, så er det jo ikke sikkert du må rotere håndleddet 180 grader for at rotasjonen skal fortsette rundt.

 

Men prøv med laserpenn hvis dere har. Det er ikke snakk om å sitte og vifte med armene i det hele tatt. Hvis det er slik Revolution-kontrolleren blir så er det null problem.

5305334[/snapback]

Ja, virkelig viftig med armene tror jeg ikke vil slå an. Det kan passe og være morsomt å ha muligheten, men å kun bruke små bevegelser er nødvendig for at man skal kunne spille lenge og ikke se ut som en dust i prosessen. På samme måte som hvorfor talestyring ikke har slått an, og trolig ikke vil slå an, i normale sammenhenger. Hvem gidder da å snakke så mye? :p

Lenke til kommentar
Musa må løftes fordi du har en musematte som bare er av en viss størrelse. Med Revo-kontrolleren er det uansett ikke snakk om store bevegelsen. Kanskje det kan sammelignes med laserpenn? Hvis du har prøvd det så kan du jo prøve selv. Jeg prøvde nettopp å peke med laserpenn på TVen min som er av standard størrelse. Det var kun små bevegelser som skulle til, og det er ikke nødvendig å "nullstille".

 

Når det gjelder det å rotere, så er det jo ikke sikkert du må rotere håndleddet 180 grader for at rotasjonen skal fortsette rundt.

 

Men prøv med laserpenn hvis dere har. Det er ikke snakk om å sitte og vifte med armene i det hele tatt. Hvis det er slik Revolution-kontrolleren blir så er det null problem.

5305334[/snapback]

Ja, virkelig viftig med armene tror jeg ikke vil slå an. Det kan passe og være morsomt å ha muligheten, men å kun bruke små bevegelser er nødvendig for at man skal kunne spille lenge og ikke se ut som en dust i prosessen. På samme måte som hvorfor talestyring ikke har slått an, og trolig ikke vil slå an, i normale sammenhenger. Hvem gidder da å snakke så mye? :p

5305385[/snapback]

 

Talestyring er praktisk til mange ting, mye av grunnen er nok for dårlig teknisk implemntering (teknologien er rett og slett ikke god nok)

 

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder det å rotere, så er det jo ikke sikkert du må rotere håndleddet 180 grader for at rotasjonen skal fortsette rundt.

5305334[/snapback]

 

problemet da er at den ikke er stort bedre den en joysticken vi har i dag siden det ikke er en til en bevegelse mellom sikte og hånd. det er det som er den store fordelen med musa, at det ikke er noe senter. så lenge musa fortsetter å bevege seg mot venstre så flytter siktet seg mot venste. stopper musa, stopper siktet.

 

merker at jeg sitter å pumper joysticken når jeg spiller spill som halo og skal sikte. altså fra senter til fullt utslag også slipp, om igjen og om igjen for å få den presisjonen jeg ønsker.

 

med musa blir det noe helt annet. liten bevegelse, liten bevegelse. stop, stop. stor bevegelse, stor bevegelse.

 

og det slår meg nå at all teksten over kan fort bli ustyrlig morsom om en tenker litt koffert... :tease:

 

og en liten kommentar om talestyring. tror dem driver å planlegger talestyring av visse funksjoner i jagerfly. dette for å lette arbeidstrykket på piloten. ønsker du å skifte radarmodus, fortell flyet hva du ønsker osv. de viktigste kampfunksjonene vil nok fortsatt være forbeholdt knappene på stikka og gassen men en vil slippe så mye hode-ned-tid som mulig (altså hvor piloten jobber med brytere og annet nede på ett panel heller den å følge med på hva som skjer utenfor flyet).

 

noe lignende kan gjøres med en rts hvor du kan gi kommandoer til bygninger uten å ta øynene fra kampen osv. talestyring er ett fint alternativ når du ikke har tilgang på 101+ funksjonsknapper ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
problemet da er at den ikke er stort bedre den en joysticken vi har i dag siden det ikke er en til en bevegelse mellom sikte og hånd. det er det som er den store fordelen med musa, at det ikke er noe senter. så lenge musa fortsetter å bevege seg mot venstre så flytter siktet seg mot venste. stopper musa, stopper siktet.

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Dette har ingen verdens ting med joystick å gjøre. Har du tatt en laserpenn og prøvd å peke på TVen? Det er nøyaktig som med mus, bare at du har enda større frihet. Det du snakker om her er ikke å rotere. Her snakker du om å peke. Hvis du roterer så vrir du handa så opp på handa blir ned og omvendt.

 

merker at jeg sitter å pumper joysticken når jeg spiller spill som halo og skal sikte. altså fra senter til fullt utslag også slipp, om igjen og om igjen for å få den presisjonen jeg ønsker.

Dette har ikke noe med saken å gjøre. Prøvde du med laserpenn på TV?

 

med musa blir det noe helt annet. liten bevegelse, liten bevegelse. stop, stop. stor bevegelse, stor bevegelse.

Ja, og slik blir antakelig Revolution-kontrolleren. Hvor har du det fra at det blir annerledes?

Lenke til kommentar

rotere som i å rotere spillefigurer rundt en senter akse. slik som når han snur seg i en FPS.

 

om jeg er nødt til å holde "pekern" i kanten av "skjermen" for at han skal fortsette å rotere i den retningen så er ikke løsningen stort bedre den joysticken en bruker i dag på konsollfpser...

 

dette med mindre siktet flytter seg på skjermen heller den å være statisk i senter siden det da på en måte kan brukes. se fiende, sikt på fiende, skyt fiende. i det fienden er utenfor synsområde, før siktet til kanten av synsområdet og synsområdet vil flytte på seg. kan kansje funke...

 

men dette er bare synsing og gjetting fra min side. ender vel opp med at forskjellige spill gjør det på forskjellige måter. kunne tenkt meg å fått prøvd den metroid prime versjonen pressefolka fikk teste...

 

en for en rts eller lignende vil nok saken funke ypperlig. bruk joystick-addonen for å flytte synsområdet. bruk kontrollern for å velge ting på skjermen.

Lenke til kommentar

Nintendo sa noe om at den skulle bli 2.5 ganger raskere enn Gamecube og at de ikke trodde måten å revlusjonere spillverdenen på er ved å prøve å lage den kraftigste maskinen.

 

Ikke så dum tankegang?

 

Redigert: Dere som gnåler om kontrollene kan vel vente til dere faktisk har prøvd dem?

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Du mener nok på årets TGS. Kontrolleren var fremdeles et mysterium på e3 i fjor  ;)

5310702[/snapback]

Selvfølgelig... :blush:

 

Redigert: Dere som gnåler om kontrollene kan vel vente til dere faktisk har prøvd dem?

5310994[/snapback]

Gnåle? Er det ikke lov til å dele sine tanker med andre uten å bli disset for det? Er det ikke det vi har et forum for, da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...