Sjokolade Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei. Jeg prøver å holde meg oppdatert på hva som skjer på hardware-fronten. Og i dag begynnte jeg å lure på hva som skjer med prosessorer. Jeg husker jo godt hoppet fra p3 til p4, men siden det skjedde har det jo ikke komt noen ny generasjon. Hva kommer til å skje på prosessorfronten fremover, og hvilke hastigheter kan vi forvente? Kommer det til å øke over 5Ghz, eller vil bare kjernene øke? Håper noen kan gi meg noe opplysende informasjon. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 øke over 5GHz? de har ikke brutt 4GHz barriæren enda, og med de kommende nyhetene fra Intel, ser det heller ut til at Frekvens går ned, ikke opp. Frekvens er ikke lengre (og har ikke vært på lang tid) ensbetydende med ytelse. Tendensen går mot treigere, men mer effektive CPU'er og også flere CPU kjerner på hver brikke. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ser ut som at Intel foreløpig for det meste kommer til å ligge på alt fra 2.8 - 3.4 GHz med P4 0.065um, og bare øke antall kjerner og cachemengde. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Intel har så langt ikke laget en ny generasjon etter P4(netburst), men det kommer nok etter hvert. AMD har laget K8(AMD64), men Intel har forbedret P4 kraftig. Etter min mening burde Intel byttet ut netburst, siden arkitekturen trekker mye strøm og er avhengig av mye cache og høy frekvens for god ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå