ixsa Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Feks hvis en person logger seg inn på en nettverks server, hvor vil passordet lagres? Det er mulig, jeg kunne det før, men den rustne datahjernen min husker ikke så godt :/ Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kommer an på operativsystemet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 I windows 2000/XP ligger filen "NTUSER.DAT" i mappen til hver bruker, jeg aner at det kan være noe med denne. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 NTUSER.DAT kan jeg vedde på at det ikke er (hvordan vet windows hva passordet ditt er før profil-mappen har blitt opprettet? tankevekker...) Passord i nyere utgaver av windows blir gjemt i en eller annen database, og av en merkelig grunn kom forkortelsen 'SAM' poppende opp i hodet nå, kanskje verdt et google-søk? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 NT stores its user information, including crypted versions of the passwords, in a file called 'sam', usually found in \winnt\system32\config. This file is a part of the registry, in a binary format previously undocumented, and not easily accessible. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå