Pep Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har en Fujitsu Siemens Amilo M3438. Denne er tidvis fryktelig treg. Det tar unormalt lang tid å starte den opp (velkommen bilde står der minst i 30 sekunder), Battlefield 2 har elendig ytelse at det ikke er spillbart (alt satt på maks untatt AA, noe den burde klare glatt) og det tar uhorvelig lang tid å pakke ut filer (rar, installasjonsfiler etc). Bare pakke ut en rarfil på 2 mb tar 5 minutter. Og da overdriver jeg ikke. Har nyrlig installert XP pånytt, og hentet ned alle nyeste driverne fra FS og prøvet ut forskjellige Nvidia drivere både fra FS og andre helt nye modda Nvida drivere. Blant annet v.81.95. Uansett hva som gjøres skjer dette med at pcn nærmest fryser. Før reinstallering kjørte jeg masse tester. Ramtest, disktest, cpu osv ved hjelp av Hirens BootCD. Alt gikk ok, untatt den ene disken. Der ble det funnet 5 defekte sectorer som forøvrig også ble rettet i programmet. Dobbeltsjekket med nye tester. Men kan det være disken likevel? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Du må oppdatere video biosen. Last ned den nye biosen her. Du bør reinstallere FW driveren etterpå. 81.95 er en bra driver. Med den nye biosen burde problemene dine forsvinne. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Takk så mye for svar. Har det vært problemer med "original" biosen? Mine problemer er i samsvar med dette? Kan du utdybe litt? Sånn før jeg kaster meg over en biosupdate.Da ryker vel garantien og. Igjen mange takk for hjelp Endret 7. desember 2005 av Pep Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Problemet med den gamle video biosen er at den av en eller annen grunn lager krøll med nyere FW drivere. Garantien skulle ikke ryke av dette. Biosen er utgitt av Fujitsu Siemens - vet ikke hvorfor de ikke har lagt den ut på support siden enda. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Da har jeg oppdatert bios. Desverre uten at det hjalp. Fant også en ny bios til hovedkortet (v1.10), men det hjalp heller ikke. Jeg undres på om det er diskene jeg, selv om sectorene ble fikset. Har prøvet ut alt jeg kan komme på. Noen flere forslag? OPPDATERING: Jeg tok å opprettet raid diskene pånytt, low formaterte og installerte XP. Og voila! PCn funker som fy igjen! (Har jo gjort dette før uten at den lyktes). Så jeg tror faktisk den nye biosen gjorde susen, bare at man måtte reinstallere for å få det på "rett kjør igjen". Tusen takk for hjelp Endret 9. desember 2005 av Pep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå