superted81 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har nå tatt en avgjørelse om at jeg kun ønsker å beholde et av disse. Men sliter litt med hvilket... PGR3: + Nydelig grafikk + Mange biler + Gode live muligheter - Blir litt ensformig --------------------------- NFS MW + God grafikk, dog ikke like god som PGR + Flere muligheter ift bilene + Ikke fullt så ensformig + Politi! - Dårligere kontroll på bilene - Få biler ift PGR Hvilket ville dere beholdt? Lenke til kommentar
brekkmiddel Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg syns du bør gå for NFSMW. Har ikke prøvd PGR3 skikkelig enda, testa det litt hos en kompis bare. Jeg syntes det ble ganske ensformig etterhvert. Jeg kommer ikke til å kjøpe PGR3 tror jeg. MFSMW er jo ett arcade spill, og kan sånt sett ikke sammenlignes med PGR3, men bare pursuit delen i NFSMW er jo helt konge. Den følelsen når du kjøre det du er god for med politibilene på hjul er jo helt overlegen. Ikke minst når du gjemmer deg inni en garasje og håper at de ikke finner deg. Jeg stemmer for NFS Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg vil si PGR3 pga grom cockpitview, brilliant terninkast 6 grafikk og lyd og ikke minst Live!...beste Live! opplevelsen jeg har hatt/har. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg vil si PGR3 pga grom cockpitview, brilliant terninkast 6 grafikk og lyd og ikke minst Live!...beste Live! opplevelsen jeg har hatt/har. 5263502[/snapback] Cockpitview bruker jeg sjeldent, men grafikk og lyd er jeg selvsagt enig i. Live har jeg ikke vært med dette enda, men jeg har hørt at det skal være veldig bra! Lenke til kommentar
trondtrond Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Pgr3. der har du et skikkelig xbox360-exlusiv-spill! vanedannende til tusen å! live-delen er nesten halve moroa så hvis du ikke har det, er det kanskje ikke så gøy! kjører du i cockpitview ser det seriøst nesten ekte ut! det er helt helt sykt! Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Pgr3. der har du et skikkelig xbox360-exlusiv-spill! vanedannende til tusen å!live-delen er nesten halve moroa så hvis du ikke har det, er det kanskje ikke så gøy! kjører du i cockpitview ser det seriøst nesten ekte ut! det er helt helt sykt! 5263725[/snapback] Joa, jeg har live... Bare ikke rota meg ut dit enda! Skal ha begge over helgen så får jeg se på mandag hvilket som går i bytteboksen! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Utrolig enkelt valg i mine øyne. Vi snakker om et av de beste og et av de svakeste lanseringsspillene. Project Gotham Racing 3 = Et bunnsolid og utrolig lekkert bilspill NFS:MW = Et generisk og harry spill med særs dårlig kontroll og framerate. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kommer helt på hva du liker spør du meg. Jeg liker arcade bilspill, derfor velger jeg Most Wanted. PGR3 blir for kjedelig for meg. Så egentlig velger du mellom å spillet en simulator eller et arcade-spill. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Utrolig enkelt valg i mine øyne. Vi snakker om et av de beste og et av de svakeste lanseringsspillene. Project Gotham Racing 3 = Et bunnsolid og utrolig lekkert bilspill NFS:MW = Et generisk og harry spill med særs dårlig kontroll og framerate. 5264025[/snapback] Joa...Ser den. Men på en annen side så blir PGR kjedleig i lengden. Blir det samme hele tiden, mens i NFS er det litt mer variasjon. Selv om både kontroll, grafikk og f.eks bilutvalg ikke engang kan sammenlignes... Tøft valg Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kommer helt på hva du liker spør du meg. Jeg liker arcade bilspill, derfor velger jeg Most Wanted. PGR3 blir for kjedelig for meg. Så egentlig velger du mellom å spillet en simulator eller et arcade-spill. 5264090[/snapback] Nei, det har faktisk -null- med hva jeg sa å gjøre. NFS:MW er ikke et godt arkadespill, det er et skikkelig skuffende og kvalmende harry forsøk på å suge mer penger på den o-så-kule gateracingen. Vil du ha et godt arkadespill går du for Burnout. PGR3 er heller ingen simulator, men ja, det er selvsagt vesentlig mer troverdig enn NFS:MW. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Nei, det har faktisk -null- med hva jeg sa å gjøre. NFS:MW er ikke et godt arkadespill, det er et skikkelig skuffende og kvalmende harry forsøk på å suge mer penger på den o-så-kule gateracingen. Vil du ha et godt arkadespill går du for Burnout. PGR3 er heller ingen simulator, men ja, det er selvsagt vesentlig mer troverdig enn NFS:MW. 5264165[/snapback] Siterte jeg deg? Såklart er Burnout bedre enn NFS, men har det kommet på 360? Nei... Men jeg liker bedre Most Wanted enn Underground, spesielt pga. politiet. Mange timer med morro ved å rømme fra de. PGR3 er ikke direkte enn simulator nei, men den bygger på realisme i mye større grad enn NFS. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Nei, ok. Virket bare som du siktet til min post, men ser jeg kan ha misforstått. Uansett, at det ikke finnes noen bedre spill i samme kategori er ikke et holdbart argument for å kjøpe skvip i mine øyne. Fullstendig klar over at Burnout ikke har kommet til Xbox 360 enda, men er det et mål i seg selv at spillet skal være på 360? Skjønner man vil få testet den nye plattformen, men når det finnes _langt_ bedre saker til Xbox spiller jeg heller det. Når man bruker pengene sine på spill stemmer man i praksis på hva det skal lages mer av. Jeg vil ikke se flere patetiske forsøk på å melke Fast and the Furious-bølgen nå. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Utrolig enkelt valg i mine øyne. Vi snakker om et av de beste og et av de svakeste lanseringsspillene. Project Gotham Racing 3 = Et bunnsolid og utrolig lekkert bilspill NFS:MW = Et generisk og harry spill med særs dårlig kontroll og framerate. 5264025[/snapback] Harry spill ? Hvis du syns gatebiler er harry så er du en av veldig få . Jeg kjører slike biler i virkeligheten og syns Need For Speed: Most Wanted tar det beste fra Underground og det beste fra Hot Pursuit. PG3 er veldig arkade hvor du kjører baner med nesten ingen frihet og det minner meg veldig om Ridge Racer på en måte bare ikke fullt så artig. Greitnok du har veldig bra grafikk og lyd men når har det noengang betydd for deg i ett spill ? NFS MW har ikke dårlig grafikk det heller og imotsetning til PGR3 så kan du bygge og skifte ut deler på bilen. NFS MW vs PGR 3 blir som en Toyota Supra fra FnF filmene mot en stock Ferrari. Noen velger sikkert ferrarien men jeg hadde helt klart valg supraen og peisa forbi deg før du har rukket å trukket på pedalen. Ingenting er så artig som å ha purken etter deg og du har en massiv stor by hvor du kan kjøre hvor du vil og hele spillet fungerer seamless mellom gaterace og free roaming mode. Valget er klart i mine øyne. Endret 7. desember 2005 av Avean Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Nei, ok. Virket bare som du siktet til min post, men ser jeg kan ha misforstått. Uansett, at det ikke finnes noen bedre spill i samme kategori er ikke et holdbart argument for å kjøpe skvip i mine øyne. Fullstendig klar over at Burnout ikke har kommet til Xbox 360 enda, men er det et mål i seg selv at spillet skal være på 360? Skjønner man vil få testet den nye plattformen, men når det finnes _langt_ bedre saker til Xbox spiller jeg heller det. Når man bruker pengene sine på spill stemmer man i praksis på hva det skal lages mer av. Jeg vil ikke se flere patetiske forsøk på å melke Fast and the Furious-bølgen nå. 5265003[/snapback] Nå må jeg si at Most Wanted er et veldig godt spill og det er tydelig at EA endelig har klart å få til et godt NFS spill. Så ikke akkurat et patetisk forsøk, men et godt forsøk. Underground derimot, der er du kanskje inne på noe. Gleder meg forresten veldig til Burnout Revenge på 360 til neste år. Endret 7. desember 2005 av TCi Lenke til kommentar
cptZiggy Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 NFS:MW Ikke ensformig? Hva snakker du om? Det er jo et av de mest ensformig bilspillene jeg har spilt! har hatt det siden lørdag og er møkklei allerede gleder meg til å få PGR3 eller Amped 3 ihus, i det hele tatt et helt anna spill! Men har ikke likt de siste NFS spillene, har igrunn ikke likt NFS siden nr 3 og 4 som igrunn var utrolig gode den gangen! Underground og MW syns jeg er direkte kjedelig og ALT for ensformig.. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Harry spill ? Hvis du syns gatebiler er harry så er du en av veldig få . Jeg kjører slike biler i virkeligheten og syns Need For Speed: Most Wanted tar det beste fra Underground og det beste fra Hot Pursuit. PG3 er veldig arkade hvor du kjører baner med nesten ingen frihet og det minner meg veldig om Ridge Racer på en måte bare ikke fullt så artig. Greitnok du har veldig bra grafikk og lyd men når har det noengang betydd for deg i ett spill ? NFS MW har ikke dårlig grafikk det heller og imotsetning til PGR3 så kan du bygge og skifte ut deler på bilen. NFS MW vs PGR 3 blir som en Toyota Supra fra FnF filmene mot en stock Ferrari. Noen velger sikkert ferrarien men jeg hadde helt klart valg supraen og peisa forbi deg før du har rukket å trukket på pedalen. Ingenting er så artig som å ha purken etter deg og du har en massiv stor by hvor du kan kjøre hvor du vil og hele spillet fungerer seamless mellom gaterace og free roaming mode. Valget er klart i mine øyne. 5265045[/snapback] Nå får du høre etter hva jeg sier. Jeg har aldri sagt at gatebiler er harry (men jo, en del gatebiler er harry også, møkkabiler med enorme vinger etc.), jeg sier at spillet er harry. Bare se på mellomsekvensene, de er bare flaue. Det er så utrolig tydelig at de har prøvd alt for hardt på å bli skikkelig "hipt". Resultatet er at det bare fremstår som krampeharry og patetisk. Det er ikke det viktigste i et bilspill, men settingen her er ikke et godt utgangspunkt, for å si det slik. Frameraten er grunn god nok i seg selv til å være skeptisk. Jeg betaler ikke så mye for spill som ikke engang flyter skikkelig (bare prøvd Xbox 360-versjonen, så mulig de andre er bedre). Kontrollen over bilene er rett og slett utrolig svak. Ikke fordi den er urealistisk (dette er tross alt arkade), men fordi den rett og slett virker veldig lite gjennomarbeidet. Sammenlign gjerne med f.eks. Burnout. Så har vi rosinen i pølsa da. EA har klart det igjen. Nok en gang gjør de seg til latter ved å implementere catch-up-systemet (ja, du kan skru det av i single race, men ikke i karrieremodus såvidt jeg vet). Systemet som på samme gang utfører en rekke ting. a) Sparer utvikler for en masse jobb, da de ikke trenger bry seg om balansering av vanskelighet. b) Selv vanvittig talentløse folk kan gjøre det "bra". c) Det har ikke noe for seg å kjøre virkelig godt, de andre henger på uansett. d) Alle motstandere virker utrolig lite troverdige. e) Ilusjonen om at det er snakk om en real konkurranse blåses bort. f) Man finner ut hvordan racing hadde vært dersom alle bilene hang sammen med en stram strikk. Catch-up er det mest negative som har hendt bilspill. Og EA slipper unna med latskap gang etter gang. Rett og slett fordi de trekker til seg kunder som synes det er så überkult å kjøre Nissan Skyline og Toyota Supra at de gladelig svelger unna det meste. Det er trist. Det er så mange andre som heller fortjener de pengene. Den beste implementasjonen av politi i NFS-serien var i det første spillet. Her kunne du møte på dem på landeveien, og du måtte gjøre en vurdering der og da (radarvarsler) om det var verdt å blåse forbi i full fart, eller om du skulle cruise forbi i lovlig hastighet. Jeg har aldri sagt at PGR3 er en simulator. Vil jeg spille en simulator så velger jeg GTR, LFS eller rFactor (PC). Å sammenligne med Ridge Racer blir likevel litt for komisk, tror ikke noen her tar det seriøst. Ridge Racer er ekstrem arkade, PGR3 er vesentlig mer realistisk enn NFS:MW. Så sammenligningen henger ikke helt på greip. Men du har selvsagt rett i at det er flott å få bytte deler på bilene. Spesielt liker jeg å kunne velge støtdempere, kaste ut litt overflødig vekt, kjøpe bedre dekk, og stille inn ulike elementer selv. Men at du har mulighet til å gjøre det gjør likevel ikke et bilspill godt i seg selv. Det er knapt nok en formildende omstendighet om de andre elementene suger. Men ja, jeg har tro på at et Forza 2 på X360 kan bli gode saker. Det hele koker ned til: PGR3 dreier seg mye om racing, lite om råning. NFS:MW dreier seg lite om racing, mye om råning. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Anmelder du spillet på nytt Aalsgård:D Edit: Spillet er ikke så dårlig som du vil ha det til. Både Gamespot og IGN har gitt det høy score, rundt 8-9. At du regelrett slakter spillet synest jeg er en stor overdrivelse. Endret 7. desember 2005 av Prebo Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det hele koker ned til: PGR3 dreier seg mye om racing, lite om råning. NFS:MW dreier seg lite om racing, mye om råning. 5265624[/snapback] Hehe... du setter det litt vel på spissen. Du trenger ikke "råne" bilen din om du ikke vil. NFS dreier seg om racing, bare i tillegg med at du kan endre utseende på bilen din. Uansett, hver sin smak. Jeg foretrekker heller NFS enn PGR og du det motsatte. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
cptZiggy Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Er enig med Aasgaard skal du råna velg NFS:MW mens vil du ha et racing spill så går du for PGR3! Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Mye gode innspill her... Jeg har spilt begge litt mer og jeg tror jeg beholder NFS... Og dette kun fordi jeg rett og slett har mer lyst til å sette på det enn PGR. Har sjeldnere lyst til å skru av NFS kontra PGR... Hvorfor vet jeg ikke, men det er nærliggende å tro at det rett og slett er mer underholdene i mine øyne! Men før jeg vet om Prince of Persia blir bakoverkompatibelt kan det faktsk være at jeg beholder begge, siden det helt klart iflg denne tråden er to veldig forskjellige spill. Og grunnen til at jeg blanda inn PoP er at jeg har 3 spill (m/ PGR eller NFS) men kun 2 spill jeg har lyst på (utenom PoP som kanskje ikke er spillbar) som jeg skal bytte! Så er ikke PoP spillbart på 360 beholder jeg begge! Takk for innspill! Keep them coming Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå