exs Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) problemet mitt er at idag på vei til jobb så hengte høyre kalipter bak seg opp, så når jeg var kommet frem til jobben så var skiva rødglødene og felgen (alu) var så varm at jeg ikke kunne ta på den... og spørsmålet mitt er om dette kan skade hjul lager kalipter eller klossene (greenstuff) Endret 7. desember 2005 av exs Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Rødglødende bremseskive kan medføre skader på hjullager og/eller kaliper. I tillegg kan bremseklosser være nedslitt, skjevslitt e.l. Skivene kan også bli skjeve grunnet varmen, evt. bli "bulkete". NB! Her er ordet "kan" benyttet bevisst. EDIT: Glemte nesten. Hvis bremseveksen koker (som er sannsynlig ut fra din beskrivelse) vil denne også kunne være skadet. Endret 7. desember 2005 av PerB Lenke til kommentar
exs Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 har super dot 4 bremseveske med ekstra høyt kokepunkt så jeg tror ikke det skal være noe problem Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Muligens du har for stramt oppsett? Og det kan hende at det er noe som støter borti noe...? Og det han istad mente med at bremseveska koker er at det er et tegn på slitte bremser.. Og det har ikke noe med ditt høye kokepunkt.. Lenke til kommentar
exs Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 problemet er fikset....hjullager skive og klosser er fortsatt i orden og bremseveska hadde ikke begynt og koke, hadde strammet den ene håndbrekkvaieren for mye..så det var en easyfix Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har skiva blitt blå? Om hjullageret er gåent vet du ikke før om noen dager. Min erfaring er iallefall at lageret går først en stund etter varmgangen Lenke til kommentar
exs Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 nei skiva var ikke blitt blå og fettet i hjullageret har ikke smelta så jeg tror det går greit, men får sjekke det igjen om noen dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå