Eirzik Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kræsja nettopp corsaen min inni en annen bil den andre bilen fikk ikke særlig med skader, kun noen riper i fangeren, mens min fikk most fronten og bretta hele panseret.. la også til merke at støtfangeren av stål(?) den som er på innsiden av plastfangeren - var helt inntrykt.. tror dere at det er grunn nok til å kondemnere.... skadene i seg selv er vel på rundt 20 000 tipper jeg... en annen ting: går det an å få en takst, og få pengene for rep. utbetalt mot at jeg fikser det selv? Har kasko Mvh Stig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Normalt vil forsikringsselskapet erstatte markedsverdien av bilmodellen/årgang når bilen er så skadet at den må kondemneres. Dermed vil forsikringsselskapet også bli eiere av bilvraket. Ved skade hvor bilen ikke er kondemnerbar vil erstatning utbetales etter skadetakst. Forsikringsselskapet ditt har takstfolk de benytter. Ta kontakt med dem, det er kun der du kan få korrekt svar. Ut fra din beskrivelse kan det være snakk om skjevheter i rammen, ødelagt forstilling og andre mindre synlige men svært alvorlige ting. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 20 000 hørtes lite ut.. Når jeg fikk meg en trøkk i sia av en taxi, blei det taksta til 15-20 000.. Var da snakk om begge framskjermene, frontfangeren og frontruta, men som han sa, så må de ta den inn når saken er behandle, og pga. av forskjellige glipper på panser/framskjerm og framskjerm/dør, så trodde de den kunne blitt rammeskakk (rammeskakk = dødsdom for en 92' Vectra) Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ja.. det er vanskelig å si... tror jeg har fått noen ulyder på styringa også... mulig de har vært der før, men bilen virker litt rar.. tror dere at smellen kan ha ført til at jeg kan ha fått skade på styringa også? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ikke usannsynlig da forstillinga på forhjulstrekkere er mer ømfintelige enn på bakhjulstrekkere... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) en annen ting: går det an å få en takst, og få pengene for rep. utbetalt mot at jeg fikser det selv? Har kasko Mvh Stig 5263016[/snapback] Det spiller ingen rolle. Du kan enten få bilen helt fikset, eller bare motta pengene. Du trenger ikke reparere den i det hele tatt om du ikke vil det (men med en slik skade er den vel ikke godkjent til å kjøre rundt med uten å fikse en del av det). Evt kan skaden være så stor at du kan kondemnere den, som nevnt over her. Da får du pengene for hele bilen, og "vraket" tilhører forsikringsselskapet. Var det "din feil", må du betale en egenandel uansett hvordan du vil løse det. Redigert: du må vel kanskje søke om å få skifte nick du nå.. Endret 8. desember 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå