cool_boy Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 hei...jeg skal overklokke cpu'n min foreløbig(1,7@1,9ghz @1,79vcore @ca.40c cpu)...men trenger no bedre enn standard kjølinga :smile: vifte: noen som kan komme med forslag til no litt stillegående (under 50db!!!) og som ikke koster så altfor mye? som i tilegg kjøler bra :wink: kjøleribbe: må passe til p4 wilemette 1,7(socket 478) lede varmen effektivt vekk fra cpu'n og i det hele tatt fungere bra :smile: noen som har no tips? lurt å bruke artic silver 3 og? hvor mye faller temperaturen om jeg bruker det..sånn grovt sett? hva regnes som den beste vifta og kjøleribbe til p4? og hvor får man tak i det? til hvilken pris? hilsen cool_boy Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg ville ha gått for Swiftech MCX4000B med en papst vifte 41m3 med bare 35 Db, dette kan jo bli litt mye lyd, men luftstrømmen blir verdt suselyden. Arcticsilver? Ja takk, det er å anbefale. sånn grovt sett ville tempen falle en 10-15 grader. Dette varierer fra CPU til CPU. Linken finner du her: http://www.microplex.no Gå til kjølere for socket478, deretter til vifter og så til kjølepasta/lim. Dette er verdt pengene for luftkjøling som funker bra. Oi det glemte jeg, her er linken til testen: http://www.overclockersonline.com/index.ph...&num=149&pnum=0 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 full load med hos meg med den swiftech ribba er 38 grader, med intel kjøleren er full load 56 grader det er litt forskjell det :smile: Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Ay, er seriøst swiftech-ribbene så bra?! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Ja de er det. Ta deg en tur på og finn deg noen tester og du vil raskt se at det er Pure kvalietet. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Ville heller gått fo en Delta-vifte. Jo kraftigere, jo bedre. Dessuten finnes det hodetelefoner, eller eventuelt Sov i ro ørepropper. :wink: Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 ja lykke til med delta vifte, pass bare på å putt pcen i et annet rom Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 må kjøpe lange kabler da :wink: men den pc'n hadde blitt stillegående da...hehe bare man hadde satt den på et annet rom...50 meter unna eller no...men den kjøler bra..hvis man vil ha et flyvende kabinett med helikopter propell men men... hilsen cool_boy Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hva med p kjøpe deg en ny cpu? Willamette egener seg veldig dårlig til overklokking. Og de andre her som snakka om hvor bra swifty her har rett, men du vil ikke få så lave temper. (De har northwood) Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 hei..jeg har wilemette 1,7@1,8 i dag tidlig skjedde det no rart..jeg skulle sjekke hastigheten inne i bios..så plutselig hadde jeg starta pc'n med 118fsb ...å jeg som bare har sd ram men maskinen startet..så jeg kom til 2ghz jeg..hehe merka det først når jeg kjørte sisoft..da så jeg at cpu'n var over 200mhz raskere enn den var i går..hehe med pc 100 sd ram men jeg stilte tilbake igjen..for jeg var ikke helt sikker på om ram'n ville holde særlig lenge men med ny ram pc 133 corsair 512mb og ny cpu vifte og swiftec kjøleribbe+artic silver 3..da blir det mer klokking ja men ikke kom å si at wilemette er dårlig jeg har en temp på ca. 32-24c nå 1,7@1,8 jeg synes temperaturen er sånn passe..og det er ikke idle temp. for den ligger på noe å 20c men hvis jeg klarte 2ghz med sd..da burde dere med rd eller ddr greie mer :wink: men lykke til videre alle wilemette folk ps. wilemette er IKKE dårlig!!! hilsen cool_boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå