Gå til innhold

Ikke bilde på prosjektor med HDMI kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg hjemmekino, og har ett problem. Jeg har en BenQ PE7700 og har koblet den til datan ved hjelp av en (dyr! :ermm: ) kabel, en DVI ---> HDMI kabel. Jeg velger HDMI på projektoren, og den står bare og scanner etter signal. På PC'en registreres BenQ'n, og jeg prøver å velge den (både som single display, i 'clone' mode osv..)

Får altså ikke bilde på den. Det skal da funke med DVI--> HDMI? Fortalte jo han i butikken at jeg skulle bruke PC'en sammen med projektor..

Noen som kan hjelpe? :no:

EDIT: Har et Geforce 7800GTX med dual-DVI utgang hvis noen skulle lure.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å få bilde på en vanlig tv fra sjermkortet.?

Mange som plages med å få signal ut til sekundær-sjermen... (inklusive meg.. tok 2uker før det funket.. (ati kort) )

7800GTX har ikke S-video.? eller er det for dårlig i forhold til kansje.?

(ikke helt up to date jeg, så kan neppe hjelpe no serlig med dette..)

Lenke til kommentar

Hva slags oppløsning kjører du? Prøv 1280*720 hvis du har det tilgjengelig, evt noe lavere. Selv kjører jeg med 10 meter Real Cable HDMI med Supra overgang fra DVI, har ikke hatt noen problemer.

Scorpioen84: S-video vil ikke gi noe bra bilde, det er ikke sammenlignbart engang.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Ok, ser nå at BenQ PE7700 ikke er noen billig sak med max 800x600... :p

1280x720 er max oppløsning...

HDMI = High Definition Multimedia Interface.. (bare info)

Samenlignbart er det garantert, men kvaliteten er neppe den samme... (iriterende feilbrukt uttrykk.) :tease:

OT :

Er s-video så begrenset at det ikke kan klare HDTV signalet.? :hmm:

Lenke til kommentar

S-Video er så absolutt begrenset. S-Video er så kjipt at det kan ikke sammelignes med Component kabel engang, og dette er på Min BenQ PE5120 altså ikke noe HD med P720 oppløsning. Eneste jeg kan tenke meg som er problemet, er at du har satt DVI kabelen på slave monitoren og ikke master :)

EDIT: Nei s-video klarer ikke HDTV, ikke klarer den progressiv heller etter hva jeg kan huske.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Hei, beklager tregt svar, har hatt nettproblemer.

Vel, det som skjedde var at jeg tuklet litt med instillingene og reboota noen ganger dagen derpå, og vips (uten at jeg helt vet hvorfor/hvordan) så var det i orden!

Var jo sjeleglad for dette, og etter å ha sett film på lerretet senest i går så valgte jeg LCD-skjermen min som single display igjen. Når jeg i dag skulle skifte til projektoren igjen, var det samme greia.. det skjer ingenting! Forstår virkelig ikke hvilken instilling som er den avgjørende :no:

Velger at det skal behandles som en HDTV, og 720p oppløsning. Hjelper ikke, enten det er dualview eller single display.

Edit: fikk til lcd-skjerm-problemet mitt...

Noen som kan hjelpe meg? Hva skal man gjøre for å få bilde på sin BenQ projektor via sin DVI utgang?

*føler seg dum*

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

*bump once* Anyone? :cry:

Det skulle jo i teorien være såre enkelt.. Jeg skal kunne slå på projektoren, gå inn på skjerminstillingene og velge den som single display og klikke *OK', ikke sant? Det vil liksom ikke PC'en og den være med på..

Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...