Gå til innhold

Linse til EOS 350D

Anbefalte innlegg

Jeg har rotet rundt på forumet, men ikke funnet noe svar som tilfredsstiller det jeg lurer på, så jeg prøver meg her.

Har tidligere bare brukt et digital kompaktkamera, men skal nå legge en del penger(opp mot ca 10 000kr) på digital speilreflekskamera og ikke uventet har jeg funnet fram EOS 350D.

men det jeg lurer på er hvilken linse jeg burde kjøpe til dette kameraet?

syns Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC virker som en passende linse, men burde jeg bruke mer penger på en annen linse? og i såfall hvilken linse burde jeg velge?

Skal begynne som hobby fotograf, så planen er å ta mye bilder både inne og ute av både mennesker, dyr og natur.

Siden jeg har tenkt å legge en del penger i dette så kan linsa gjerne koste mer enn den jeg nevnte tidligere.

Håper noen kan hjelpe =)

God Jul :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MHO,

og forsåvidt essensen i den diskusjonen er tre valg i tillegg til sigmaen;

1) Canon 350D med 17-85/4-5,6 IS (i underkant av 11 000)

2) Nikon D70s med 18-70/3,5-4,5 (i underkant av 9 000)

3) Gå med billigste kit (og evt. en 50/1.8) og kjøp etter behov etterhvert

17-85 og 18-70 er begge vassere enn de billigste kitobj., og canons har fordelen av å være stabilisert, noe som gir større suksessrate i forhold til rystelser. 18-70 er litt mer lyssterk og litt billigere.

Lenke til kommentar

Det du trenger er et Canon EF 38-76mm f4-5.6. Dette kvalitetsobjektivet er dessverre ikke i produksjon lenger, men kan fås rimelig brukt, bl.a. på eBay. Andre alternativer på bruktmarkedet er Canon EF 35-70mm f3.5-4.5A (men pass på at det er utgaven med "A" i betegnelsen) eller EF 35-80mm f4-5.6 PZ (igjen, pass på at det er "PZ"-utgaven).

Hvis du vil ha større zoom-område, bør du ta en næmere titt på utvalget hos Cosina. P.g.a. den høye kvaliteten selges også Cosina-objektiver av andre produsenter, som Vivitar, Soligor, Phoenix og Voigtländer, under deres egne merkenavn.

;->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...