frakk2000 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Da var flaket i garasjen, og jeg er kjempefornøyd så langt. Legger først ved noen bilder fra første gang vi kikket på den, skal få ordnet noen finere shots seinere, må bare vaske litt mer Forfra, kan kanskje skimte litt av steinspruten. Bakfra, skitten og fæl. Innsiden var nesten enda mer skitten- Og til slutt motorrommet. Følgene feil var på bilen da jeg kjøpte den: - Bulk i høyre bakskjerm og litt rust - Rust i høyre forskjerm (Hjulbuen, og litt nederst) - Rust i venstre bakskjerm - Rustflekk på bagasjelokket - Rustflekk på venstre dør foran - Vindusheiser på venstre side, bak, fungerer ikke - Høyre lyspære (Kjørelys) var gåen - Knappen for åpne/lukke takluka har en dårlig kontakt (Fungerer litt) - Litt sliten bakdemper høyre side - Ikke byttet registerreim - Slitt viftereim - Slitte hengsler i døra, foran venstre side - Bagasjeromsåpner fungerer ikke (fra inni, kan fint åpne med nøkkel) - Ødelagt høyttaler høyre side foran, venstre side mangler Jeg har til nå gjort følgende: - Nye "Extreme White Light" pærer (Skiftet begge) fra biltema : 99,- - Nye sorte tekstilmatter fra Biltema (4stk) : 149,- - Nye MDS høytalere foran (4x6) og bak (14cm) : 1100,- - Bestilt Haynes verkstedmanual for Nissan Maxima 89' : 230,- - Sub med kasse fra Europris: 799,- - Blaupunkt forsterker på bilradiospesialisten: 999,- - Diverse kabler fra biltema: 400,- - Nye vindusviskere fra biltema: 79,- Skal gjøre fremover: - Skal på Nissan verksted (neste onsdag) og bytte følgende: (5500,-) * Registerreim * Alle utvendige viftereimer * Strammehjul til registerreim * Bytte begge hengslene døra på førersiden - Bytte CD spiller til en Sony Xplod mp3-spiller (Brukt 800,-) - Pusse rust i hjulbuene, sparkle, grunne og lakke disse. (?) - Banke inn den lille bulken, pusse, sparkle, grunne, og lakke denne. - "Nye" 16-17" felger med Sommerdekk (Under 5000 for felger og dekk om mulig) - Installere nye dempere og fjærer (ca 4000) - Kjøpe og installere ny vindusheis fra eBay. - Kjøpe Nissan Skyline look styling fra eBay (Ca 10 000 - 12 000) - Carbon panser (Gratis! Mekker på carbon verkstedet fra org panser) - Fylle på gass på AC'en Ihvertfall det jeg umiddelbart kan tenke meg. Nå kommer ei skryteliste med digg stæsj som var på børsa: - Air Condition - Eletriske Sorte Skinnseter - Cruise Control - Automatgir - Eletriske vinduer - Varmetråder bak - Oppvarmede speil - Eletrisk Takluke - Eletriske speil - ABS Bremser - Trinnløs vindusvisker - V6, 24ventiler, 3 liters motor (Nam nam!) Har kjørt rundt litt nå, og jeg ligger på rett under literen på mila, da må jeg inndrømme at det ikke akkurat er fjærfot, men har nok gassa litt unødvendig. Den er god på rattet, stille innvendig, trekker skikkelig bra, jevn girkasse, utrolig gode skinnseter, (masse stilling på førersiden ihvertfall), ekstremt god plass, både foran og bak, og skikkelig fin lyd fra motoren. Kan anbefale bilen så langt, men du må regne med å betale litt bensin Skal legge ut litt bedre bilder når jeg får shina bilen bra opp innvendig. Hej så lenge! Endret 23. juni 2006 av frakk2000 Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ser bra ut, kjekt å se at noen spytter penger inn i ett prosjekt! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Dobbelpost er flott! Endret 7. desember 2005 av ketchez Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Er bra med utstyr, for ikke å snakke om 3 liter'n Blir spennende å følge Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det var en fin bil, men om du kanskje kunne tatt noe bilder av den i dagslys? Så man ser mer av den... Tenker du er fornøyd nå Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeppers Skal få tatt noen nye bilder, men det har vært skikkelig drittvær i det siste. Må vaske grundigere inni og utenpå, merker det er sinnsykt mye drit på vinduene, dugger og står i, og det lukter røyk. Tror jeg skulle frest over med en tepperens eller no. Fikk installert sub + forsterker idag, kjøpte sub på europris (!) og den kom i en ganske fin kasse (bunnpass ?) med plexiglass og en 12" sub. Tenkte jeg skulle bytte ut elementet i løpet av våren, kassa var uansett billigere enn en 12" kasse på bilradiospesialisten, og de kassene ser skikkelig kjipe ut. Kjøpte en blaupunkt 400w forsterker også, og et lass med kabler fra biltema. Litt mer utgifter i dag: Sub med kasse: 799,- Blaupunkt forsterker: 999,- Diverse kabler: 400,- Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det ser bra ut! 12" suben fra blaupunkt koster også 790,- Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg fant ikke noe billigere i kasse ? >_< Skal heller kjøpe et fett element seinere i vår ellerno. Vi får se. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Selv om det sikkert er lenge til, vil jeg anbefale deg noe fra rockford fosgate, eller noe fra www.dynabel.no Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Rååååått proskjekt.. Carbon panser og skyline styling... blir nice! Skal bilen omlakkeres? I såfall, hvilken farge? Keep on the good work Mer bilder!! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Beholder fargen, mørkegråaktig er helt greit, ser stilig ut med karbon tenker jeg Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ja, like greit å ikke ta den helt ut. Da blir det litt overdrive. Hva med en manuell girkasse? Mer bilder!! *Mas* Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hehe, automat kassa er faktisk skikkelig digg. Dessuten trekker den i feil ende, så manuell gjør lite til og fra. Satser på bare å cruise rundt uansett. Får heller kjøpe meg noe å leke med seinere. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Fikk telefon fra verkstedet, de byttet no simmiringer ellerhvadet nå var de kalte det, så den må stå til i morra. (De rakk ikke å fikse døra mi *snufs*) Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Fikk bilen tilbake i dag, kjører den ut fra verkstedet, og triller avgårde. Alt virker fint. Men så plutselig kommer det en "PLOINK" lyd, og det OSER røyk inn i bilen. Jeg visste jo at det var noe bajs med varmeapparatet, pga den vonde lukta. Varmeregisteret hadde sprekt, og det hadde rent inn drit i kupen. Gode 4000 spenn til i verksted regninger. Får ihvertfall utsatt og delt opp regningen da. UGH. Får håpe at dette hjelper. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Kjedelige greier... Men nå holder den vertfall en stund fremover.. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Ja, pluss at jeg slipper at det lukter svidd balle. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hehe, det må være en god følelse for deg og din nase.. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Javell? skjer det noe mere her da? Hørt noe mer om det der styling sette du hadde lyst på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå