Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 NIrD: Det var derfor jeg tenkte på 2 stk 10.000rpm disker, en til hvert OS også 1 litt større 7.200 rpm disk til lagring og annen drit. Leste gjennom testen av Zalman Reserator 1 Pluss nå, og må si meg rimelig imponert! Men vil det holde til en X2 4800 og 7800GTX 512? eller bør jeg kanskje ha 2 sånne kit og bruke det ene på cpu og hd, og det andre på gpu og chipsett? sikkert dumme spørsmål, men håper dere kan svare. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Kjøling til chipsettet følger ikke med som standard på Zalman Reserator 1 Plus settet men den passive kjølingen på Asus A8N 32 SLi er sikkert plenty. Bare så du er obs på det, 10000 rpm disker vil mest sannsynlig bråke endel. Angående m-audio i spill så funker det fint med det kortet jeg bruker (spiller cs, eve-online, guildwars osv.), men du får ikke alle de fancy effektene, eax ol. Det bruker litt mer cpu også enn et lydkort fra creative men du vil knapt merke det med den cpu'n. Det er jo ett lydkort internt på asus kortet som kan benyttes, kvaliteten på dette vet jeg ikke. Hvis du frykter at det skal bli veldig varmt og f.eks ønsker å putte diskene i vannkjølt kabinett eller ønsker å legge til mange komponenter som skal kjøles med vann (psu f.eks) er det kanskje en fordel å gå over på settet som evilpaul anbefalte, MIST Tsunami eller lignende. Det er tross alt bare passivt kjølt og er vel en grense på hvor mye du kan hive på det før temperaturen stiger. Selvsagt kan du jo skippe vannkjølingdelen og bare bruke vifter men det vil igjen bråke mer. Lenke til kommentar
nassenøff Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Vil anbefale deg å se på et rått gaming-oppsett fra Alienware som man kan konfigurere, med vannkjøling og AMD. Engelsk nettbutikk. http://www.alienware.co.uk/Configurator_Pa...ode=SKU-DEFAULT Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Angående den passive kjølingen på Asus kortet, så er ikke den tilstrekkelig hvis du ikke bruker vifte kjølt cpu (i flg hardware.no review tror jeg det var) iom at begge chippene på kortet bruker heatpipes koblet sammen til en heatsink som er plassert ved siden av cpu. Det er derfor jeg lurer. Uff nei, ble usikker igjen jeg da. Når det kommer til lydkort og bruk av Eax osv, så er jeg ikke så glad i sånne "fake" effekter, klarer meg godt uten Jeg tror nok jeg vil begynne med Reserator 1 pluss, og vannkjøle cpu og gpu, og kanskje gå over til annet vannkjøling's system etterhvert, med tanke på 0 erfaring innen området, så vil jeg gjerne ha noe enkelt til å begynne med. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Hmm det er 2 chipper som skal kjøles der ja, ser det følger med en vifte som kan brukes når man ikke har cpu vifte men den var visst ikke så veldig stille av seg. Bildelink Mulig det går å skvise inn 2 chipsetkjølere men det så trangt ut. Her er ihvertfall chipsetkjøleren som hører til Zalman settet. Vanskelig hovedkort du skulle velge da Endret 8. desember 2005 av thingul Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hehe, tar gjerne imot tips på andre hovedkort med ~ samme spesifikasjoner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Angående den passive kjølingen på Asus kortet, så er ikke den tilstrekkelig hvis du ikke bruker vifte kjølt cpu (i flg hardware.no review tror jeg det var) iom at begge chippene på kortet bruker heatpipes koblet sammen til en heatsink som er plassert ved siden av cpu. Det er derfor jeg lurer. Uff nei, ble usikker igjen jeg da. Når det kommer til lydkort og bruk av Eax osv, så er jeg ikke så glad i sånne "fake" effekter, klarer meg godt uten Jeg tror nok jeg vil begynne med Reserator 1 pluss, og vannkjøle cpu og gpu, og kanskje gå over til annet vannkjøling's system etterhvert, med tanke på 0 erfaring innen området, så vil jeg gjerne ha noe enkelt til å begynne med. 5267864[/snapback] Jeg har ihvertfall prøvd å kjøre forgjengeren uten vifte på CPU, den brukte også heatpipe, det ble varmt, men opplevde ingen problemer. Men som andre har sagt her, uten vifter i kabinettet blir det relativt varmt (ikke kritisk varmt, men varmt) AtW Lenke til kommentar
thingul Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg ville ihvertfall hatt noen støysvake kabinettvifter ja, harddiskene trenger litt kjøling de også, ihvertfall 10000 rpm disker. Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg driver å sikler litt på Guru3D nå, og ser på 7800GTX 512 i SLi, og tenker, hvis man skal ha SLi, ville ikke en Dual Core prosessor gjøre nytten for seg da? eller en Single Core med høy frekvens? Hva vil være det beste der? FX57 eller X2 4800? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg driver å sikler litt på Guru3D nå, og ser på 7800GTX 512 i SLi, og tenker, hvis man skal ha SLi, ville ikke en Dual Core prosessor gjøre nytten for seg da? eller en Single Core med høy frekvens? Hva vil være det beste der? FX57 eller X2 4800? 5267996[/snapback] Ville jo helt klart kjøprt x2 4800.... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Til informasjon så er det ikke plass til både PCI - lydkort og SLi på ASus A8N32 kortet. Du må velge en av delene. Derimot har Premium, og flere av DFI kortene plass til begge deler. Tenkte det var greit å vite for en lydentusiast. Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det var også noe jeg merket meg under testen av SLi på Guru3D, at det var fryktelig trangt der. Oi, trodde jeg var nær ferdig med innkjøps liste skriving, men det ser ikke slik ut. Noen forslag folkens? Til valg av hovedkort mener jeg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det var også noe jeg merket meg under testen av SLi på Guru3D, at det var fryktelig trangt der. Oi, trodde jeg var nær ferdig med innkjøps liste skriving, men det ser ikke slik ut. Noen forslag folkens? Til valg av hovedkort mener jeg 5268122[/snapback] Personlig liker jeg den gamle SLI-premiumen bedre, den er det også gret å sette en ekstra chipsett-kjøler på (trenger bare en). MEN det er litt rangt å skri den på, det greieste er kanskje å kjøpe zalman-blokka (eller få en som grantert passer) og lime den på den eksisterende kjølingen med termisk lim (istedenfor å skru den på) AtW Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det var også noe jeg merket meg under testen av SLi på Guru3D, at det var fryktelig trangt der. Oi, trodde jeg var nær ferdig med innkjøps liste skriving, men det ser ikke slik ut. Noen forslag folkens? Til valg av hovedkort mener jeg 5268122[/snapback] Personlig liker jeg den gamle SLI-premiumen bedre, den er det også gret å sette en ekstra chipsett-kjøler på (trenger bare en). MEN det er litt rangt å skri den på, det greieste er kanskje å kjøpe zalman-blokka (eller få en som grantert passer) og lime den på den eksisterende kjølingen med termisk lim (istedenfor å skru den på) AtW 5268141[/snapback] Premium <- Dette? Lenke til kommentar
thingul Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvilke funksjoner trenger du på hovedkortet da ? Greit å vite hvis man skal leite. Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Onboard LAN hadde vært kjekt, men onboard vga / lyd trengs absolutt ikke. når jeg tenker meg om vil jeg ha ett hovedkort som er fritt for mest mulig dill og dall, vil ha ett som gjør jobben sin, og bare det, med støtte for 16x sli og 4gb ram, sata 2 og en bios som er forståelig og grei å ha med å gjøre, ikke en som viser hva du kunne ha gjort hvis du hadde en annen bios, for å si det på den måten vet ikke om det var til noen hjelp jeg? Lenke til kommentar
espenah Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ok, det ser vel ut til at en X2 passer deg best.. Visste ikke at så mange støttet dual core allerede.. Og hvis dette gjelder musikk programmer så er jo det veldig gunstig for deg Men det var en som kommenterte større skjerm her, som jeg er enig i.. Siden du skal ha såpass heftig maskinvare, ville jeg absolutt vurdert en større skjerm. Hvert fall en som støtter 1600x1200, altså minimum en 20'. Dette gir deg også større arbeidsplass når du gjør andre ting som f.eks. jobber med musikk. Er det ikke litt kjipt å kun kjøre spill med 1200x1024 på en 19' når du vet at råskapen din ville tatt 1600x1200 på en 20' uten å blunke? Og med de valgene du har gjort til nå, er du vel langt under 30k grensen.. Med andre ord mer penger å bruke på skjerm Kanskje til og med Dells 24' lekkerbisken /Espen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det var også noe jeg merket meg under testen av SLi på Guru3D, at det var fryktelig trangt der. Oi, trodde jeg var nær ferdig med innkjøps liste skriving, men det ser ikke slik ut. Noen forslag folkens? Til valg av hovedkort mener jeg 5268122[/snapback] Personlig liker jeg den gamle SLI-premiumen bedre, den er det også gret å sette en ekstra chipsett-kjøler på (trenger bare en). MEN det er litt rangt å skri den på, det greieste er kanskje å kjøpe zalman-blokka (eller få en som grantert passer) og lime den på den eksisterende kjølingen med termisk lim (istedenfor å skru den på) AtW 5268141[/snapback] Premium <- Dette? 5268169[/snapback] Stemmer Lenke til kommentar
Denzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Slang sammen noe på komplett.no, og det ble seende's slik ut: Asus A8N SLi Premium - 1495,- AMD 64 X2 4800+ - 6995,- Corsair TwinX 2048 3200C2 (x2) - 4998,- XFX GeForce 7800GTX 512 - 5995,- Western D Caviar SE 200GB 7.200 - 825,- Nexus Disktwin - 195,- Zalman Reserator 1 Pluss - 2395,- = 22.898,- Da er ikke 10.000rpm disken med, for jeg fant ingen med sata2 (kan hende jeg driter meg ut nå, for jeg vet ikke helt forskjellen på sata 1 og 2) *flau* Ikke kabinett, men må si jeg har litt lyst på jubileums kabinettet til Lian Li (PC-777) Det er ikke strøm forsyning eller lydkort med heller, og for å ikke glemme - skjerm Lenke til kommentar
espenah Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det er vel ikke kommet 10.000 RPM disker med S-ATA 2 enda.. Ikke at du ville hatt noe særlig bedre ytelse med det da.. Kan tenkes at Western Digital sin Raptor serie snart kommer med støtte for S-ATA 2.. Men de funker utmerket godt med S-ATA 1.. Nå får man vel den opp til 160(?) Gb. Har selv en 74 Gb Raptor jeg bruker til system disk. Er kjempefornøyd Jeg ville gått litt ned på CPU, og sett om det er et annet merke/modell av de minnebrikkene som er litt billigere.. Og du får vel andre merker av 7800 GTX 512 som er billigere også? Da sparer du fort noen kroner /Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå