Rosa Tanga Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Har kjøpt ny online adsl. men problemet er at det skal brukes på flere maskiner på den samme internett oppkoblingen. Ifølge online.no står det: "Online ADSL leveres med kun én IP-adresse, og internetttrafikken må dermed rutes på en måte hvis flere datamaskiner skal kobles til Internett samtidig. Hvis du kun skal koble til to datamaskiner er kanskje den enkleste måten å gå frem å sette to nettverkskort i den ene datamaskinen og bruke Microsoft Internet Connection Sharing som ble inkludert i Windows fra og med Windows 98 Second Edition." Hva lønner det seg å gjøre? Maskinene er på hver sin side av huset (2stk). Tar jeg ikke helt feil, så går det an å bruke en switch og bruke "Microsoft Internet Connection Sharing", men det vil jo si at "vertsmaskinen" må stå på hele tiden? Jeg vil at de to skal kobles opp uavhengig av hverandre,for "hovedmaskinen" der utstyret er, er påkoblet mye mindre enn den andre.. Er den eneste løsningen router? Lenke til kommentar
kjett Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 må nok ha en ruter.. modem bak switch , hub , bridge går dårlig.. Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Okay...Takker for svarene :smile: fant en billig router på komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl 1013kr...er det for billig eller går det greit? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Har selv en SMC Barricade, den Zyxel-routeren ser grei ut ifra specs. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hva med denne til litt over 600 kr ink, mva da? http://web.compo-data.no/cgi-bin/NO2.store...uct/View/DI-604 Compodata som har den. Lenke til kommentar
kjett Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 ser helt grei ut den , sikkert et bra kjøp.. viktig at det er 100 mb/s .. Lenke til kommentar
pjboberg Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hei Online ADSL benytter PPPoE mellom seg og kundene - husk at ruteren din må støtte dette. På hver PC skal du da ikke installere noe nettverks-SW fra Online sin ADSL-CD, kun Norton Internet Security hvis du ønsker dette. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Eller du kan blekke opp en 486 med Smootwall: http://www.smoothwall.org Enkel installasjon, lettfattelig, god firewall Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Eller du kan blekke opp en 486 med Smootwall: http://www.smoothwall.org Enkel installasjon, lettfattelig, god firewall Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Blir så jeg bestiller fra komplett,men jeg velger heller den SMC Barricade routeren som var anbefalt litt lengre oppe, siden den har så mye mer spesifikasjoner enn zyxel routeren :wink: Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Quote: Den 2002-09-03 07:55, kjello2 skrev:Har selv en SMC Barricade, den Zyxel-routeren ser grei ut ifra specs. Har bestilt SMC Barricade 7004BR fra komplett for 1290,- men de har også en SMC Barricade 7004ABR, som er 150kr billigere.. Hva er forskjellen på disse, bortsett fra at det er en "A" ekstra i modellnummeret? noen som har peiling. Hvis en ser på spesifikasjonene på denne hos komplett, så sier den akkurat det samme. Kanskje har du peiling kjello2? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 ABR mener jeg er den trådløse varianten. Burde egentlig vært dyrere enn den uten aksesspunkt. ser faktisk ut til at den har tilkobling for 4 "vanlige" nettverksporter også. (hm) Har forresten den 7004BR, og er meget fornøyd med denne. Greit med printer-server også. bertie Lenke til kommentar
Rosa Tanga Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Skal ikke si dette for sikkert, men etter desperat leting på nettet de siste minuttene, så tror jeg faktisk det er akkurat den samme, bare at ABR modellen er nyere. Tror ikke den har noe trådløs overføring nei. Den har akkurat det samme som BR tror jeg, men ABR versjonen har vert plaget av firmware feil, noe som nå muligens skal være rettet i de nye oppgraderingene. Portene du ser, er ikke det portene til switchen da? for den har jo en innebygget switch. Men uansett, hvordan er erfaringene med BR versjonen din da? Den skal visst ha vunnet en god del tester, og fått en god del bra omtale. ABR versjonen har vistnok fått litt dårligere kritikk pga av firmware feilene.. Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå