Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - manglende IP-adresse

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med å finne en løsning på. Nettverksutstyret er en Dlink ruter DI 614+ og internt kort DWL 520+. Ruteren er satt opp for å tildele ip adresser automatisk (DHCP), videre har jeg satt opp med nettverket med WEP kryptering og skjule SSID. Pc'en finner nettverket mitt og rapporterer gode signalforhold og tilknytning, men jeg får allikevel ikke brukt nettverket / kommet med på internett. Pc'en rapporterer med ip-adresse 0.0.0.0 og at den ikke får gyldig ip-adresse. Jeg har lagt inn at pc'en skal få ip fra ruteren (DHCP) men alternativt har jeg satt opp fast ip-adresse innenfor det intervall jeg har definert på ruteren.

Problemet oppstod etter at jeg oppgraderte driverne til ruter og nettverkskortet. Tidlgiere hadde jeg kontakt men signalstyrken jaget opp og ned hele tiden. Etter anbefaling fra andre med lignende ruter og kort om å oppgradere gjorde jeg det, noe som medførte at signalstyrken gikk rett til topps, men som sagt jeg får ikke brukt tilknytningen!

Når jeg kobler pc'en til med kabel er det ingen problemer. Rett på nett.

Jeg håper på konstruktive forslag til å løse problemet, eventuelt hvordan jeg kan sjekke ut hva som er feil.

Snowey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken version av driver/firmware bruker du? Har du noen brannmur installert. Har du prøvd en hard-reset av routeren? Avinstallerte du den gamle driveren før du installerte den nye på maskinen?

dr_k

5263206[/snapback]

Takk for tilbakemelding med gode innspill til problemløsning.

Har ikke oppdatert firmware på kortet (har ikke funnet ny firmware til kortet), men har oppdatert og bruker driverversjon 307. På ruteren er firmware oppdatert til: Firmware Version: 2.32 , Tue, 23 Mar 2004. Det er ikke brannveggen (Norton) som forårsaker dette. Jeg har prøvd med avslått brannvegg med samme resultat. Den gamle driveren ble avinnstallert før jeg innstallerte den nye. Har også prøvd å innstallerer kortet helt på nytt samt endre pci-slott. Har også prøvd med hard-reset av ruteren.

Jeg mottar gjerne flere innspill på hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere igjen.

Snowey

Lenke til kommentar

Har avdekket selv hva problemet er. Det er Wep krypteringen som ikke fungerer, - med kryptering avslått fungerer det det trådløse nettet perfekt. Nå må jeg forske litt mer på hvorfor krypteringen ikke fungerer.

Ser forøvrig at flere andre sliter med samme problem, - ikke får tildelt IP adresse av ruteren. Jeg anbefaler dere å eksperimentere med kryptering avslått!

Snowey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...