Gå til innhold

xbox360, slik fungerer retur via MS

Bipp

Anbefalte innlegg

Informasjon til dere som har fått en defekt xbox, og må returnere den for å få en ny:

Slik er gangen i en retur av defekt xbox 360 til MS:

1) Kontakt MS kundeservice (80014174) og vent lenge (om du ikke er heldig).

2) Dersom du legger igjen nummeret når de sier de skal ringe deg opp fordi de ikke har tid akkurat nå blir du sansynligvis ikke ringt opp. Prøv igjen senere!

3) Dersom løsningen på problemet ditt er å få en ny XBOX av MS skjer følgede:

4) MS kontakter UPS som vil levere en returkartong til deg. Du får et referansenr. til din sak hos MS, men ikke til UPS. Dette må du ringe tilbake å få når MS har bestillt transport hos UPS.

5) Når UPS kommer første gang leverer de kun en retureske og drar (MS support sier de ikke har tid til å vente på nedpakking av XBOX'en...).

6) Putt XBOX inkl. harddisk i esken. (Søndag fikk jeg beskjed om å legge ved poweret også, det skal man visst ikke lenger gjøre. Hm...)

7) Kontakt UPS når esken er klar til sending, så kommer de tilbake å henter den

8) Den defekte xbox'en fraktes så til serviceavdelingen i Tyskland

9) Deretter sendes en ny xbox tilbake med UPS. Dette ble antatt å ta ca.3 dager fra de mottar den defekte xboxen.

Følgende funksjoner ved MS sin support ser ut til å virke dårlig (mao ingen respons innen rimelig tid):

- Dersom telefonsupport i Sverige er for opptatt havner man i England hvor man legger igjen navn og telefonnummer slik at Sverige kan ringe deg opp "når de har tid"

- Registrere supportsak via xbox.com webside. Registrerte min lørdag, har ikke hørt noe ennå. (selv ikke en automatisk mail med "saken er registrert"...)

Det er denne linken: http://support.xbox.com/eform.aspx?product...ts&locale=nb-no

Hadde vært fint om denne metoden hadde funket bra:

1) Ta med defekt box til butikken og få en ny :)

Noen som har forsøkt denne siste med hell?

Isåfall hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metoden du foreslår funker rimelig dårlig når det ikke eksisterer konsoller på lager, og returmetoden til Microsoft er aldeles glimrende. Det kommer en kar på døra med en eske til å legge boksen i, og hvis du uansett er litt halvforberedt, tar han den med seg samtidig. Et par dager etterpå kommer en ny, eller reparerert, boks rett hjem på døra, uten at du trenger å tenke noe som helst mer på det. Dette skjer når som helst innenfor garantitida..

Regner med at du aldri har prøvd å levere noe som helst til garantireparasjon hos en butikk ellers? :)

Lenke til kommentar
Metoden du foreslår funker rimelig dårlig når det ikke eksisterer konsoller på lager, og returmetoden til Microsoft er aldeles glimrende...

Regner med at du aldri har prøvd å levere noe som helst til garantireparasjon hos en butikk ellers? :)

5262212[/snapback]

Sant nok at ingen konsoll på lager bety ringen noen konsoll å bytte med...og ja, jeg har levert garantisaker tidligere uten problemer i butikk - da varer som ikke forsvinner ut før de kommer inn :) Skjelden noe problem det.

Behagelig nok å få ting henta/levert, såfremt man er hjemme på det tidspunktet budet kommer (der kommer den 2dre telefonen til support inn i bildet - det er nemlig alt annet enn lett å komme gjennom til et menneske man får pratet med!)...hadde også vært Ok å slippe å tilbringe timer i telefonen for å komme gjennom.

Alt i alt ville jeg nok foretrukket å stikke innom butikken, selvfølgelig fortutsatt at de hadde en ny stående å vente :) men jeg skal nok overleve UPS-prosedyren også (selv om det høres slitsomt ut å sørge for å være på samme sted til samme tid som budet 2-3 ganger....). Jeg kan ikke skjønne at det lønner seg for dem å ta en ekstra tur framfor å vente de 2 minuttene det tar å putte den i esken, dog! (MS betaler nok, så da er det bare nok en fakturerbar kjøretur :hrm: )

Skal dog ikke syte bare jeg får en omgang snart :cry:

Lenke til kommentar

ref post 1

MS sa i går kveld at esken ville bli levert i dag, sansynligvis på morgenen.

Prata med UPS nå i dag tidlig, og de sier det kun er papirarbeidet som er gjort, så det går nok "noen dager" før pakken leveres....

De kunne heller ikke ta noe beskjed om f.eks at jeg blir oppringt før de forsøker å levere - de reiser uansett ut å prøver, og legger igjen en lapp hvor de sier de har vært innom. Man kan så reise til UPS å hente den mellom 18 og 19 selv, eller vente til de forsøker igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...