Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL: Bruker den PPPoE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har router med PPPoE. Da må han kompisen min ringe til Telenor imorgen for å få brukernavnet og passordet (er vel ingen andre måter å få det på via deres kundeservice?)

5262086[/snapback]

Brukernavn og passord er så vidt jeg vet det samme som brukernavn(mulig at du må ha med @online.no i brukernavnet)/passord for e-postkontoen (hovedkontoen, ikke familie-epost). Vet ikke om de har endret praksis, men mener å huske at de sender passordet pr. snail-mail. Mulig de sender på SMS hvis han har registert mobilen sin på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått brukernavnet og passordet for Telenor ADSL´en.

Brukernavn: [email protected]

Passord: xxxx

Jeg skaffet en Linksys WRT54G til kompisen min og har koblet den opp mot modemet. I Setup, valgte jeg PPPoE og skrev inn brukernavn og passord. Den vil ikke koble seg opp mot modemet. I Status sier den bare Connecting helt til den sier at får ikke mottat IP.

Hva har jeg gjort galt?! Har gjort dette flere ganger på 3Com routere uten problemer.

Lenke til kommentar

Kanskje passordet er feil? Husk også at det må være brukernavnet/passordet for hovedkontoen, ikke for en eller annen familie-epost. Hvis du er sikker på at det er hovedkontoen du har kan du teste om passordet virker ved å logge på "Mitt abonnement" på www.online.no (fortrinnsvis fra et sted hvor du er på nett da :D ).

Lenke til kommentar

Sjekket at dsl-lampen lyser på modemet? Sjekket at "modemet" ikke er satt opp som router (alle nye "modem" fra telenor nå er routere som settes opp som routere når man kjører den startcd'n). Prøv å koble deg direkte til modemet og se om du får noen ip-adresse.

Lenke til kommentar

Om du skal bruke PPPOE i ruteren kommer ann på hvordan modemet er satt opp. Dersom modemet står til "bridged" (NAT og DHCP deaktivert) kan du bruke PPPOE i ruteren og taste inn B/P der. Dersom modemet er satt opp med NAT og DHCP (som er standard på nyere modem fra Telenor) må passordet/brukernavnet legges inn på modemet (som da styrer PPPOE) og ruteren kan settes opp med Automatic configuration/Dynamic IP adress..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...