Goliath Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har FW oppgradert routeren til en kompis og hans WAN kobler seg ikke opp. Han har Telenor ADSL. Må man koble seg opp med PPPoE samt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Enkelt og greit, svaret er ja Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Gitt at han ikke har en router med pppoe så må han bruke pppoe-klient på maskinen. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Har router med PPPoE. Da må han kompisen min ringe til Telenor imorgen for å få brukernavnet og passordet (er vel ingen andre måter å få det på via deres kundeservice?) Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har router med PPPoE. Da må han kompisen min ringe til Telenor imorgen for å få brukernavnet og passordet (er vel ingen andre måter å få det på via deres kundeservice?) 5262086[/snapback] Brukernavn og passord er så vidt jeg vet det samme som brukernavn(mulig at du må ha med @online.no i brukernavnet)/passord for e-postkontoen (hovedkontoen, ikke familie-epost). Vet ikke om de har endret praksis, men mener å huske at de sender passordet pr. snail-mail. Mulig de sender på SMS hvis han har registert mobilen sin på forhånd. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Brukernavn: <brukernavn>@online.no passord: <passord> Begge er oppgitt i de breven han fikk fra Telenor når ADSL ble etablert. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Alle vet vel brukernavn/passor til sin telenor-konto? Samme som på pålogging til epost-kontoen. For å logge på router prøv brukernavn: adsl Passord: 1024 Ikke det at jeg vet det for sikkert, men funker for mange i alle fall. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har nå fått brukernavnet og passordet for Telenor ADSL´en. Brukernavn: [email protected] Passord: xxxx Jeg skaffet en Linksys WRT54G til kompisen min og har koblet den opp mot modemet. I Setup, valgte jeg PPPoE og skrev inn brukernavn og passord. Den vil ikke koble seg opp mot modemet. I Status sier den bare Connecting helt til den sier at får ikke mottat IP. Hva har jeg gjort galt?! Har gjort dette flere ganger på 3Com routere uten problemer. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kanskje passordet er feil? Husk også at det må være brukernavnet/passordet for hovedkontoen, ikke for en eller annen familie-epost. Hvis du er sikker på at det er hovedkontoen du har kan du teste om passordet virker ved å logge på "Mitt abonnement" på www.online.no (fortrinnsvis fra et sted hvor du er på nett da ). Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 det er riktig passord, fått det fra Telenor sitt kundeservice idag. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Sjekket at dsl-lampen lyser på modemet? Sjekket at "modemet" ikke er satt opp som router (alle nye "modem" fra telenor nå er routere som settes opp som routere når man kjører den startcd'n). Prøv å koble deg direkte til modemet og se om du får noen ip-adresse. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Om du skal bruke PPPOE i ruteren kommer ann på hvordan modemet er satt opp. Dersom modemet står til "bridged" (NAT og DHCP deaktivert) kan du bruke PPPOE i ruteren og taste inn B/P der. Dersom modemet er satt opp med NAT og DHCP (som er standard på nyere modem fra Telenor) må passordet/brukernavnet legges inn på modemet (som da styrer PPPOE) og ruteren kan settes opp med Automatic configuration/Dynamic IP adress.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dersom modemet er satt opp med NAT og DHCP (som er standard på nyere modem fra Telenor) må passordet/brukernavnet legges inn på modemet 5267024[/snapback] Man må ikke, det beste er og sette modemet i bridge-modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå