Kriwin Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei hei alle sammen=) Som noen av dere sikkert har fått med dere, skal jeg og noen andre arrangere et LAN-Party for ca. 80 stk. Men det vi da trenger er en Router! Switcher har vi. Er det noen som kan anbefale en bra router som fungerer bra? Helst en vi kan leie!! Hadde vært fin med et svar=) Kristian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hva med en gammel p500 og Clarkconnect eller smoothwall, koster ikke fem øre har dere maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 istedenfor å bruke en router så ville jeg tatt en gammel pc og installert ClarkConnect på den.. gratis, SKAM enkelt og skam stabilt og kjapt. da blir den pcen en router,server og hva en den måtte være. men alle router program og en del serverprogram ferdig installert så du trenger bare trykke på 1 knapp nesten.. og den vil nok ikke kræsje som en router lett kan gjøre med så mange folk inpå osv.. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Men liksom jeg skal koble flere switcher til den routeren! Går det på den? Med flere nettverkskort da eller? Kristian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Men liksom jeg skal koble flere switcher til den routeren! Går det på den? Med flere nettverkskort da eller? Kristian 5262073[/snapback] Du setter trenger da bare en ledning til nærmeste switch. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Men liksom jeg skal koble flere switcher til den routeren! Går det på den? Med flere nettverkskort da eller? Kristian 5262073[/snapback] Du setter trenger da bare en ledning til nærmeste switch. 5262119[/snapback] Ok!! Så dette vil da fungere helt stabilt? Like stabilt som en router vi gjøre? Liksom siden den bare kobles til en av swtichene og den til neste osv? Kristian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Ja, bedre vil jeg si forutsatt at du har en stabil maskinvare, du må ha to nettkort i den og alt styres via web. Du trenger ingen skjerm eller tast/mus etter at du har innstallert den. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Ja, bedre vil jeg si forutsatt at du har en stabil maskinvare, du må ha to nettkort i den og alt styres via web. Du trenger ingen skjerm eller tast/mus etter at du har innstallert den. 5262209[/snapback] Har du noen anbefalte krav på den ? Og hvorfor 2 nett-kort? Fordi det må 1 ledning fra innternett og 1 ut til switchen? Og kan jeg kjøre andre servere på den da? F.eks Bf2, Cs osv? Edit: Sorry for at jeg maser, men er litt nybegynner på dette! Og vil selvfølgelig at lanet skal gå best som mulig;) Kristian Endret 6. desember 2005 av Kongen_w Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Ja, derfor må du ha to. Den krever ikke så mye men f.eks en 500Mhz med 128 - 512MB RAM er mer enn nok og ca 5 til 10 GB disk er rikelig. Det ligger endel programvare inne, men du kan legge inn det meste men det er aldri lurt og leke med en så vesentlig komponent i ett LAN som routeren. www.clarkconnect.com Home Edition er Gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå