christer90 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 hei. ka feiler maskinen min. den reagerer ikke når jeg trykker på knappen har prøvd med annen strømforsyning og, og lyset på kabinettet lyser hele tiden. ingen nye komponernter. kan det bare vere på knappen som e ødlakt? noen som vet ka det kan vere? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei og velkommen til forumet! Kan du liste opp alle komponentene i pcen? Kan det være lynnedslag? Har du sjekket knappen på baksiden av pcen? Lenke til kommentar
christer90 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 har asus a8ne amd 3500+ socket 939. geforce 6800gt samsung 250gb sata2 men det kan ikke vere lynnedslag. eg slo av pcen. for måtte flytte den. og når egskulle slå den på igjenn så ville ikke den reagere Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har du koblet alle ledninger til riktig? Lenke til kommentar
christer90 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 eg har plugga alt riktig... har dobbeltsjekket og... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Skjedde dette "over natten"? Lenke til kommentar
christer90 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 nei... det var ikke over natten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 nei... det var ikke over natten. 5265982[/snapback] Hvordan oppstod problemet? Lenke til kommentar
christer90 Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 flyttet på pcen. så når eg prøvde og slå den på igjenn sjedde det ingen ting. så spn sjedde problemet.. mene kan det vere hovedkort bateriet? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 har du mistet den i gulvet mens du flyttet den ? Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Fikk samme problem for en god stund tilbake, da var det bare og ta trekke ut en enkele gul ledning og sette den inn igjen så funket det. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er stor sannsynlighet for at det er hovedkortet det er noe feil med.. Akkurat samme skjedde med min Dell og da var hovedkortet var gått i fløyten Da må du i såfall bytte hovedkort ikke noe annet å gjøre med det... Lenke til kommentar
winalot Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her: Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet. Noen som har en prognose utenom ram brikken? Lenke til kommentar
christer90 Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 har en ganske ny pc. en måne gammel (bygget sjøl) så får nytthovedkort Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her: Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet. Noen som har en prognose utenom ram brikken? 5274891[/snapback] Ikke ram-brikken(e) det er no galt med. Du ville ikke fått bilde da. Skjekk i BIOS hvis du kommer inn der, om den registerer de diverse komponentene. Skjekk også om du/dere eventuelt har kommet borti og ødelagt noe fysisk på hovedkortet. Til christer90: Test PSU'en ved og jumpstarte den. Hvordan kan du lese her: http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html ( Eneste du gjør er og koble PS-ON til jord, så det er bare svak-strøm som går over bindersen et kort øyeblikk. ) Endret 9. desember 2005 av Vizla Lenke til kommentar
winalot Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her: Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet. Noen som har en prognose utenom ram brikken? 5274891[/snapback] Ikke ram-brikken(e) det er no galt med. Du ville ikke fått bilde da. Skjekk i BIOS hvis du kommer inn der, om den registerer de diverse komponentene. Skjekk også om du/dere eventuelt har kommet borti og ødelagt noe fysisk på hovedkortet. Til christer90: Test PSU'en ved og jumpstarte den. Hvordan kan du lese her: http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html ( Eneste du gjør er og koble PS-ON til jord, så det er bare svak-strøm som går over bindersen et kort øyeblikk. ) 5275519[/snapback] Jeg kommer ikke inn til BIOS, med dette Packard Bell opplegget "ser du ikke" når den tester i Bios, den viser bare logoen. Utrolig trøttende opplegg! Men nå tror jeg at jeg sender den tilbake til Elkjøp og håper på garanti (ikke noe er ødelagt fysisk som jeg kan se) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå