Gå til innhold

Service pack 2? NEI TAKK

Anbefalte innlegg

Har installert sp 2 på xp prof.

Fint med sikkerhet så pc'n min ikke ska fakke seg assa, men hvorfor i H*L**TE prøver windows å slette ALLE filer jeg mottar fra msn, eneste måten å redde filene på er å åpne dem med en gang.

Og den nektet meg nettop å extrakte pi calculator fra en zip fil.. prøvde alle mulige måter.. dra den ut, extrakte, osv osv.

Hvordan skrur jeg av disse tåpelige sikkerhetsfunksjonene?

Jeg skjønner nå at det er ikke sikkerhet for folk som kan bruke pc'n det er snakk om.

Det er sikkerhet for pensjonerte som aldri har tatt i en pc

Så derfor nekter de folk å åpne mp3 filer fra msn.

Jeg er rimelig sikker på at det er en veldig enkel måte å deaktivere dette på, men jeg har altså ikke funnet det ut :blush:

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det altså gud hjelpes lenge siden jeg brukte MSN Messenger, men det går an å fjerne filoverføringssperren i messenger ved å kjøre en fil som heter Apatch. Denne fjerner filoverføringssperren i MSN Messenger. Ikke spør meg om hvordan den brukes for det vet jeg ikke.

Ellers går det jo an å slå av Brannmuren som automatisk er slått på når man installerer Sp2 da.

Control Panel->Windows Firewall er det vel.

Man kan også enkelt fjerne sikkerhetssenter ikonet fra oppstarten ved å kjøre msconfig fra kjør og hake av for at den ikke skal starte under tjenester.

Nå kjører jeg faktisk da selv Windows XP Pro Eng+Sp2 på min laptop og den fucker ikke opp så mye på den som jeg kan huske. Brukte den no seinest i dag.

Det med at du ikke klarer å pakke ut zip fila via Windows sitt zippe verktøy kan ha noe med verktøyet å gjøre. XP sitt verktøy er ikke det beste veit du.

Men hvis du ikke fant ut det før du installerte Sp2 sier det forresten mer om deg.

Bruk heller WinRAR du. Den støtter masse filformater også er den bedre.

Når vi allikevel er inne på det med Service Pack 2 så synes jeg folk er litt for kjapp med å si at Sp2 er noe drit. Har dere faktisk ikke tenkt på at det er dere som sitter forran skjermen som styrer maskina. En datamaskin har aldri tenkt selv. Du må be maskina å gjøre en ting for at den faktisk skal gjøre det. Datamaskiner er stokk dumme, så vet dere det.

Med andre ord. Sp2 er ikke noe mere drit enn det f. eks MSN Messenger er.

Problemet til dere som er kjappe til å si at Sp2 er noe drit er fordi at dere ikke kan å konfiguere Sp2 sikkelig.

Selv har jeg konfiguert Både Service Packer for Windows 2000 og XP mange ganger og det funker like fint hver gang. Har egentlig aldri hatt de helt store problemene.

Når sant skal sies så har jeg faktisk sletta Windows XP selv å istede lagt inn Windows 2000+Sp4. Det er ikke fordi jeg ikke kan XP, for jeg har litt småpeil på XP. (Bruker det hver dag) nok om det. Som sagt. Det er ikke fordi jeg ikke kan det, Det er fordi at jeg rett og slett synes at Windows 2000 er bedre og mere stabilt.

Det er en annen diskusjon.

Poenget mitt er bare at man kan ikke sette seg ned å si at f. eks at Service Pack 2 for XP er noe drit, før man i hele tatt har prøvd å løse noen av problemene som faktisk kan oppstå når man har lagt den inn.

Nei, prøv deg frem først, gutt. se hva som skjer.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Men som sagt så var ikke bare msn problemet heller.

Og også som sagt så innrømmet jeg at det nok var et problem jeg rett og slett ikke skjønte.

Når jeg leste posten din wil så jeg sesam.no reklamen i hodet mitt.

Så tilbake til spm:

Hvordan justerer jeg på sikkerhetsinnstillingene i servica pack 2?

Hvordan får jeg service pack 2 til å slutte å ta beslutninger jeg vil ta selv?

Som å slette en exe fil(100% virusfri) uten et lite valg om å beholde filen likevel.

Dette er det som plager meg, noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Som å slette en exe fil(100% virusfri) uten et lite valg om å beholde filen likevel.

Dette er det som plager meg, noen som har noen forslag?

5270330[/snapback]

Gjelder det MSN Messanger eller generellt?

Du finner vel sikkerhetsinnstillingene på kontrollpanelet.

Hvilket pakkeprogram bruker du?

Lenke til kommentar
Har vært tatt opp før dette her. Eneste måten å gå rundt det på er å IKKE åpne filene fra messenger vinduet, men heller gå inn i min datamaskin. Og å ikke ha SP2 er galskap. Som sagt tidligere, så tetter den en drøss med sikkerhetshull!!

5274096[/snapback]

Men denne zip filen jeg snakker om er utenom messenger.

Den er pakket med windows zip, prøver å dra filen ut til en ny mappe, ikke mulig. Prøver å extrakte, ikke mulig.

Jaja, ska se litt rundt på sidene dere viste meg.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å søke litt rundt selv (og ikke virke nedlatende overfor brukerene her)? For to dager siden var det oppe et spørsmål om overføring i MSN her på forumet.

Og her er løsningen.

Og sikkerhetsinnstillingene til SP2 ligger selvfølgelig i sikkerhetssenteret som kom da du installerte SP2.

Istedetfor å bruke zip-programmet i windows (som du selv har funnet ut ikke virker) kan du bruke WinRar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...