Gå til innhold

ATI Radeon 9700 på lager hos Quad!!

Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen vits i å kjøpe dette kortet nå hvis man bare har 4x AGP? Jeg har tenkt å skaffe meg et 128MB kort til når doomIII kommer.. vet noen ca. når det kommer, det står ingenting på tothegame.com. Har tenkt på å kjøpe et billig 64MB geforce4 nå, og så heller kjøpe nytt hovedkort og et bedre skjermkort når doomIII kommer. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 20:24, siDDIs skrev:

det er knapt noko forskjell mellom agp 2x og 4x

så forksjellen mellom 4x og 8x vil vere omtrent lik null

en forskjellen mellom 4x og 8x vil være et lavere strøm forbruk. Nå husker jeg ikke helt hvor jeg leste dette, men enten var det fra barbara.no forumet eller hos Nivida. Poenget var at 8x AGP ville hjelpe på å kjøre kraftigere grafikk kort på bærbare.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å sende mitt Radeon 9700 kort tilbake til Quad. Det er veldig ustabilt på hovedkortet mitt. Vet ikke om det er ATI eller Asus sin feil. Eneste kortet duger til for øyeblikket er 2D. 3D låser seg innen ca. 1 minutt eller så rebooter maskinen seg :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har testet med MBM 5 og volt'en holder seg stabil hele tiden. Selv under stress. +12 V er på 12.8, +5 er på 5.15 og +3.3 er på 3.34

Strømforsyningen jeg har er en Quiet-PC 300 watt og den skulle være kraftig nok. 3Dgameman kjørte den på P4 @ 3Ghz, GeforceTi 4600 + haugevis av hardware.

Den er skikkelig god kvalitet med andre ord. Før jeg bygde ny PC, brukte jeg også Quiet-PC 300w og den leverte strøm til følgende hardware.

Athlon 1.33 @ 1.53 Ghz (1.85V core)

3dfx voodoo5 5500 AGP (strømhore deluxe)

Abit KT7A hovedkort

512MB Mosel Vitelic SD-RAM PC-133

++

Jeg tror det er et eller annet problem mellom det nye ASUS hovedkortet mitt og Radeon 9700. Kanskje kommer det en eller annen BIOS oppdatering eller driver som løser problemet? Jeg lurer på om det har noe med dette å gjøre.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...20&pagenumber=1

Lenke til kommentar

Det som jeg lurer på er om jeg burde levere kortet tilbake til quad og få pengene tilbake. Det er 5 dager siden jeg fikk kortet og de har jo 14 dagers full returrett.

Eller skal jeg vente (hvem vet hvor lenge) for å se om Asus eller ATI kommer med en Fix til problemet. Men hvis ikke fixen hjelper meg, så sitter jeg jo med et nesten 4000 kroners skjermkort som bare funker bra i 2D. Tror dere quad tar tilbake kortet, selv om det har gått lengre enn 14 dager, hvis jeg viser dem tråden hos Rage3D

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-08 12:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...