Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 325i e30

Anbefalte innlegg

hei jeg har lyst på en bil.. :dribble:

jeg har veldig lyst på en bmw 325i 1988-90 mod. (e30)

er det noen som har noe erfaring eller eid en bmw, som kunne gitt meg noen tips om hva jeg burte se på og hva som er vanlige feil..

bmw er det noe ¨å kjøpe for en 18 åring, (tenker på kostnader)

takker for alle svar! ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, forsikringsmessig er det vel ikke det beste valget for en 18-åring, selv om den settes på foreldre, krever de ofte en god sum penger for denne bilen... Hadde selv en god kamerat tidligere som kjøpte seg en slik, og han virket veldig fornøyd med sin. Går unna, for å si det sånn. Men, skulle du en gang få problemer og må ha den på verksted eller bytte slitedeler, så er vel også BMW kjent for å være ganske dyre på slikt. Bensinforbruk og sånt har jeg ikke så god greie på til BMW'en, men den bruker nok en god del mer enn en bil med mer "sparsom" motor, for å si det slikt. Så økonomisk sett kan jeg nok ikke anbefale 325'en, med mindre du tjener nokså bra eller har veeeeeldig snille foreldre :p. Men så klart, du får jo masse kjøreglede med en slik bil, og har ikke selv hørt om så mange som klager over kvalitetene på disse, så sånn sett kan det være et godt valg.

Lenke til kommentar
Vel, forsikringsmessig er det vel ikke det beste valget for en 18-åring, selv om den settes på foreldre, krever de ofte en god sum penger for denne bilen... Hadde selv en god kamerat tidligere som kjøpte seg en slik, og han virket veldig fornøyd med sin. Går unna, for å si det sånn. Men, skulle du en gang få problemer og må ha den på verksted eller bytte slitedeler, så er vel også BMW kjent for å være ganske dyre på slikt. Bensinforbruk og sånt har jeg ikke så god greie på til BMW'en, men den bruker nok en god del mer enn en bil med mer "sparsom" motor, for å si det slikt. Så økonomisk sett kan jeg nok ikke anbefale 325'en, med mindre du tjener nokså bra eller har veeeeeldig snille foreldre :p. Men så klart, du får jo masse kjøreglede med en slik bil, og har ikke selv hørt om så mange som klager over kvalitetene på disse, så sånn sett kan det være et godt valg.

5262102[/snapback]

Det er sant, kvaliteten å sånt er fin for en slik bil.. Men når den blir litt ødelagt og du må innom verksted så svir det ganske lett i lommeboka. De er heller ikke så bensingjerrige... :no:

Men som sagt valget er opp til deg, du bestemmer selv hva du vil :yes:

Lenke til kommentar

Har aldri eid en BMW, men har kjørt og fiklet litt med noen. På e30 er det vel mest rust du bør passe deg skikkelig for. Sjekk bagasjerom nøye, kanaler, hjulbuer, bunnen av A-stolpene og torpedoveggen. Det er vel disse plassene som er værst utsatt.

Ellers har jeg hørt mye om høyt oljeforbruk og dårlig kjøling til sylinderen lengst bort fra "vanninntaket" (dvs, syl. 6 nærmest torpedoveggen). Et annet problem jeg og en kompis med 323 strevde mye med var varmgang. Fant aldri helt ut av det, men problemet forsvant nesten helt da vi brukte over en time på å lufte systemet (i en bratt! oppoverbakke, med varmeapparatet på full vreng).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...