Gå til innhold

Ny PC 17,000 (siste sjekk før jeg bestiller)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

311700 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

310299 Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

312508 Chieftec Dragon Medium Tower Sort w/USB/Firewire (Uten Strømforsyning)

308851 Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

308745 Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

314090 NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

304279 PAPST Vifte 120x120x25mm (16,5db)

302073 PAPST Vifte 80x80x25mm (19db)

302076 PAPST Vifte 80x80x25mm (32db)

302079 PAPST Vifte 92x92x25mm (23db)

308573 Samsung 19" LCD Syncmaster 913V TC099 Silver

315168 Sapphire Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail

305604 Steelpad QcK musematte Musematte i Tøy

301825 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

dette er den nyeste oppdateringa.. er blitt litt dyrer har bytta til dobbelt kjerne. og bytta maxtor med hitachi..

ble ca 500 kr dyrere.. etter mye om og men..

kompisene min prøver forsatt å presse på meg en benQ brenner .. men er ikke så aktuelt fordi da må jeg bestille fra flere steder og det er litt mye jobb selvom denne både skal være billigere å bedre :)

like før jeg trukker på kjøp knappen ;)

Lenke til kommentar
kan jo ta en titt på denne:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20340

dette er en pc jeg driver å bygger nå, burde være ganske allsidig og veldig bra

5265168[/snapback]

desuten syntes jeg rammen var noe i dyreste laget for meg igjen da. er det beregnet på overklokking *??

må huske på at jeg ikke har tenkt til å overklokke

5265383[/snapback]

tror databutikken er nesten samme produkter, og netshop.no, husker ikke helt, trenger ikke ta alle fra billigste shop, det blir dyrt.

ang ram, tror ikke det er oc ram, men den er veldig rask, hvis du trenger mye ram burde du kjøpe bra eller kjøpe litt mindre ram, men raskere, det er hvertfall det jeg har fått ut av å lese diverse tester. Jeg trenger mye ram som er rask. Denne pc'n blir litt dyr, jeg vet, men den er bra da :p

btw: komplett er ikke så veldig billig

Lenke til kommentar
kan jo ta en titt på denne:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20340

dette er en pc jeg driver å bygger nå, burde være ganske allsidig og veldig bra

5265168[/snapback]

desuten syntes jeg rammen var noe i dyreste laget for meg igjen da. er det beregnet på overklokking *??

må huske på at jeg ikke har tenkt til å overklokke

5265383[/snapback]

tror databutikken er nesten samme produkter, og netshop.no, husker ikke helt, trenger ikke ta alle fra billigste shop, det blir dyrt.

ang ram, tror ikke det er oc ram, men den er veldig rask, hvis du trenger mye ram burde du kjøpe bra eller kjøpe litt mindre ram, men raskere, det er hvertfall det jeg har fått ut av å lese diverse tester. Jeg trenger mye ram som er rask. Denne pc'n blir litt dyr, jeg vet, men den er bra da :p

btw: komplett er ikke så veldig billig

5267016[/snapback]

er klar over at komplett ikke er billigst i verden.. men har egentlig alltid syntes det har hvert tryggest.. uansett jeg kan jo se igjennom litt hva andre kan tilby..

men akkurat nå lurer jeg litt på.

hva slags kabinett kan man tenke seg. som er ganske kjølig. ikke alt for dyrt og som komplett har:P hehe har null peil på kabinetter

også.. si jeg kjøper noe bedre ram. hva slags ram ville du abefalt da ? har liksom funnet ut at om jeg først skal bruke så mye penger på noe. så vil jeg gjerne at det skal være bra. ;) og at alt skal være bra.

Lenke til kommentar

Den pcen til opticus så flott ut. :)

men du kunne nok droppet skjermkortvifta siden du ikke skal overklokke. har hørt mye om nye spillmotorer som støtter dobbeltkjerne. :)

Tar du et litt billigere kab. fra komplett og dropper skjermkortvifta får du kanskje til og med råd til bedre prossessor.

Du kan sikkert spare noe på det hovedkortet og.

Så mitt råd er å kjøpe den

Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt den ram'n jeg har i min liste, trenger ikke noe bedre enn den. Anbefaler også å kjøpe ram nå, siden de er på et absolutt bunnpunkt i pris.

Det er bøtter og spann med kabinetter du kan kjøpe, jeg er veldig glad i lian li, let etter noe som ser ganske nøytralt ut. Har brent meg på å kjøpe über fancy kabinett før, likte i et halvt år, så ble jeg skikkelig lei det :(

Trenger ikke være kjedelig, men burde ikke gjøre alt for mye ut av seg, men som man sier; Smaken er som baken, den er delt.

Watercool hadde også noen gode poenger synes jeg. Grunnen til at jeg skal ha den skjermkort vifta er for å få så lavt støynivå som mulig. Hater støyende pc, vil helst ikke høre i det heletatt, det er også en av flere grunner til valget av hovedkort, samt at det er ett fett hovedkort.

Jeg ville helt klart lest gjennom masse tråder her på forumet, for det står veldig masse nyttig info der.

EDIT: er ikke nødvendig å bruke alle penga, kan heller spare litt penger og gå på fylla eller noe :p

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...