PIIIpower Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Skal strippe maskina for vifter og støy, men hvor varmt kan det være inne i PSUet? Maskin 2 i signaturen ed: skrivefeil _________________ Søker datarelatert jobb! [email protected] Min lille tumleplass PCene mine (specs) [ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-09-02 20:59 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Vifta i PSU ville jeg ikke fjærne. Den må du ha. Husk at den også drar annen varmluft ut av kabinettet. Men du kan nok senke hastigheten litt. Temperaturen bør nok ikke overstige 40 grader. Ved høyere temp brytes vanlig isolasjonsmateriale raskt ned. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 hadde ikke tenkt å fjerne denne, men 1. Senke hastigheten 2. Bytte til en annen mer effektiv og støysvak vifte noen forslag på vifte? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 ta en titt på http://www.microplex.no du... :smile: Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Kjørte en PC som ADSL-router tidligere. I den så satt den en AMD K6-2 400MHz prosessor som var klokka ned til 200MHz og vifta var fjerna. Det var også skjermkort uten vifte som ikke ble varmt, og en gammel 2,6GB harddisk som jeg la i en liten pappeske i PC'en. Harddisken ble veldig varm, og fikk noen bad-sectors etter ca 8-9 måneder, men maskinen kræsjet aldri. Jeg hadde laget mange hull i pappesken med skrujern så det skulle gå litt varm luft ut der. I trafoen så gikk vifta på 5V. Trafoen og lufta som kom fra den var forsatt kald. Tror din maskin krever litt mer kjølig pga varm harddisk og varmt skjermkort og 800MHz mer CPU. PS! Hvis jeg koblet fra harddisken så kunne jeg ikke høre at maskinen stod på. Da måtte jeg se etter på lys-diodene. Med harddisken i pappeske så kunne jeg nesten ikke høre den heller. _________________ For å svare på det du faktisk spurte om, så vil jeg si at ca 50 grader ikke bør være noe problem. _________________ Pentium 4 2GHz @ 2.8GHz TwinMos 512MB CL2 DDR-RAM @ 140/280MHz ELSA GLoria DCC @ 250MHz/530MHz (3dMark 2001 v330 = ca 9400 Score) [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-09-04 01:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå