Corleone Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Var uforsiktig da jeg skulle vippe ramsinksene kortet, så da knuste jeg en ganske liten kondensator. Er det noen som vet verdien på kondensatorene på GF2-kortene? Kortet nektet først å fungere, men nå går det helt fint. Sprøtt! Tror allikevel at kortet kan være noe ustabilt, så jeg vil helst erstatte den ødelagte kondensatoren snarest. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Creature Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Me som leser innleget ditt har INGEN mulighet for å vite hvilken verdi kondensatoren har - det må du selv finne ut ved å lese det som står på den. Du må vite hvor mangen volt den er på, kapasiteten, og hvilken type kondensator dette er. Så kan du sjekke hos din lokale elektronikk butik eller hos elfa.se om dei har ein som har dei samme verdiane som din. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Sikker på at det var en kondensator? (jeg syns alle SMD komponenter ser like ut). Sjekk om det står et nummer ved siden av der der komponenten sto (f.eks C151) så er det en liten mulighet for at noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Glemt å si at det står C136 at med den på printkortet. En kis som kan en del om elektronikk sa at betegnelsen "C" betyr at det er en kondensator. Creature: det står ingenting på den, og hadde det stått noe på den, så hadde det ikke vært leselig! Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: On 2001-12-04 04:35, Corleone skrev:Glemt å si at det står C136 at med den på printkortet. En kis som kan en del om elektronikk sa at betegnelsen "C" betyr at det er en kondensator.Creature: det står ingenting på den, og hadde det stått noe på den, så hadde det ikke vært leselig! ...dette betyr at det er kondensator #136 på kortet, så hvis noen har akkurat samme kort som deg, kan de lese av verdien på denne. Så kan du kjøpe en ny og lodde den på. (Hvis du aldri har loddet SMD-komponenter før, bør du ikke begynne med et skjermkort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå