LorIeNz Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har en maskin her som for alt i verden ikke vil fungere. Pc'en starter opp, men skjermen får ikke noe liv og det kommer "Check Signal Cable" på skjermen. Har testet skjermkort og ram i en annen pc og begge deler fungerer fint på den andre maskinen, mens delene fra den pc'en som virker ikke virker i maskinen. Har akkurat fått nytt hovedkort så har ikke lyst til å tro at det er hovedkortet. CPU, Harddisk, Hovedkort, Skjermkort, RAM hva er dødt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hvilken strømforsyning har du? Har du prøvd clear cmos? Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har vært uheldig og blåst noen strømforsyninger på min PC. Vanlig tegn, har vært at maskinen starter opp, men ikke gir signal til skjermen. Prøv en kamerats strømforsyning før du går videre i feilsøkningen. Lykke til Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Se på hovedkortet om noen av kondensatorene er sprengde. (de store sylinderene) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Du... hadde det samme problemet, det var hovedkortet som hadde røket... prøvde å bytte skjermkort osv. men funka ikke. Sendte inn pcèn til komplett så fikk jeg fikset det.. men som sagt, det er hovedkortet som har problemet mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå